Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

6 hours ago, Tom Rør said:

Du må nok ta av solbrillene litt oftere.😂

Jeg kan ikke huske å ha sett pomeranian i særlig mange Princesser.

Hvis det kvalifiserer, så har vi en liten puddel, men den har aldri vært i en veske.

Men vi har heller ikke en stor Princess😊

Jeg tror puddel kvalifiserer😅 Alle her har jo selvsagt lyst på Pomeranian fordi vi har sett så mange, og ser rett og slett ut som kosedyr som barna elsker. Håper dere tar dette med humor. Jeg har en studievenninne fra USA, og på bursdagen for et par år siden min sa jeg at jeg ønsket meg en Princess 50. Hun lurte på om ikke en Princess 25 hadde vært bedre😉 Hun har ikke et forhold til båtliv. Jeg blir 50 i september.

 

Veldig imponert over det jeg bevitnet i P54. Som nevnt, første gang. Det er flotte skuter. 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

leopard skrev for 3 timer siden:

Mener å huske at det er en veterinær rett ved nordhavna i Lysekil @Tom Rør

Jeg har sendt dem en melding, og det hadde passet utrolig bra😊

dennrick skrev 18 minutter siden:

Jeg tror puddel kvalifiserer😅 Alle her har jo selvsagt lyst på Pomeranian fordi vi har sett så mange, og ser rett og slett ut som kosedyr som barna elsker. Håper dere tar dette med humor. Jeg har en studievenninne fra USA, og på bursdagen for et par år siden min sa jeg at jeg ønsket meg en Princess 50. Hun lurte på om ikke en Princess 25 hadde vært bedre😉 Hun har ikke et forhold til båtliv. Jeg blir 50 i september.

 

Veldig imponert over det jeg bevitnet i P54. Som nevnt, første gang. Det er flotte skuter. 

😂😂 Hvis noen hadde sagt til meg for litt over ti år siden at jeg skulle være medeier av en toypuddel, hadde de fått flathanda😆

Det kan hende at den kvalifiserer som veskehund, men den er utrolig mye hund til å være så liten 😊

Jeg har ikke vært ombord i en P54, men i mange andre, og de er flotte som juling👍
Gratulerer med dagen på forskudd 🎂🎁🎉

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 14 timer siden:

Så denne på VG for et par timer siden:

 

NYE TALL: SYV NYE SVENSKE REGIONER KAN FÅ KARANTENEKRAV
Nye tall fra Folkhälsomyndigheten viser at hele syv svenske regioner kan gå fra grønn til oransje fra og med mandag, ifølge VGs reisekart.……

 


det stemmer nok !

Västra Götaland regionen (Bohuslän bl.a) gikk over 50 smittet / 100’

hvilket betyr karantene for de med en sprøyte eller ingen


her ligger oppdaterte tall for regioner i EU

https://koronakartet.no

 

 

8B108C07-DB08-417D-8268-EF1E96EA8B4D.jpeg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev On 4.8.2021 at 18.49:

Sjekker vet.i Lysekil👍
Er ikke Dingle en dagsmarsj, eller kanskje drosjebil er tingen?

Vi tok en kjapp pitsopp innom denne rett syd for Fjällbacka for noen uker siden: http://www.veterinarriese.se/kontakt.html

Vi ringte først, og fikk siste pillen for store hunder, så lurt å sjekke og evt kjøpe på apotek først (reseptfritt i Sverige).

Link to post
Share on other sites

Kveld stemning på en bøye plass rett utenfor Skärhamn, vi tar en dag i Skärhamn i morgen. Regner med at de det er bedre plass fra i morgen av, tipper det er en del som er ferdig med ferien nå. Vi har 1 uke til og tusler sakte oppover til vår båtplass i Lysekil. Yngste dattera vår var russ i år og dro med seg Covid hjem i huset, gikk heldigvis bra med alle . Siden alt gikk bra med alle er det kjekt med coronapass nå. 

Nå er det faktisk en ledig bøye til her ikke ofte ledige bøyer så sent på dagen.

Vi lå i Marstrand i natt og i dag var det masse folk der og feiret ett jubileum fra Kong Oscar || folk gikk i gamle kostymer feiret den gamle tiden. Det var regne 17 mai stemning på Marstrandöen

16283549285432017644652.jpg.14ed03bd1cc7a913880a46658c35a5fc.jpg16283548874931168154747.jpg.c4e532a487c4393bc252c14ed381223f.jpg

Redigert av leopard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi måtte ta farvel med Sveariket i går, da de nye restriksjonene skulle tre i kraft natt til i dag. Vi lå utenfor havnekontoret i Strømstad de to siste dagene, og besøkte veterinær med dyret på fredag.

Det gikk greit for oss i Sponvika, men de som kom etter oss fikk litt trøbbel da himmelens sluser åpnet seg.

Folk fikk beskjed om å teste seg hjemme i løpet av 48 timer. 
 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 3 timer siden:

Jøss, har dere vært på tur helt til nå? Da har dere jammen vært lenge ute! Ligger dere på Sand, eller har dere reist hjem?

Ligger på sand akkurat nå, men prøver å dra ut igjen i morgen. 
Vi har ikke vært lenge ute syns jeg.

Kort ferie i år 😊

Link to post
Share on other sites

Etter en uke på herlige Dyrön, ble det en times tur nordover til Skärhamn der vi også lå på sydturen for en måneds tid siden. Og endelig, - endelig fikk jeg meg et glass rødt som jeg har vært uten i noen uker nå! Og akkurat nå føles det ekstra godt med en trøst/seier for et annet problem.

 

red_wine.jpg.08645b486d6aa6bea2269f70b3e5a779.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 11 minutter siden:

Etter en uke på herlige Dyrön, ble det en times tur nordover til Skärhamn der vi også lå på sydturen for en måneds tid siden. Og endelig, - endelig fikk jeg meg et glass rødt som jeg har vært uten i noen uker nå! Og akkurat nå føles det ekstra godt med en trøst/seier for et annet problem.

 

 

Håper ikke problemet er mer alvorlig enn at du har gått tom for Prince?

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 14 minutter siden:

Etter en uke på herlige Dyrön, ble det en times tur nordover til Skärhamn der vi også lå på sydturen for en måneds tid siden. Og endelig, - endelig fikk jeg meg et glass rødt som jeg har vært uten i noen uker nå! Og akkurat nå føles det ekstra godt med en trøst/seier for et annet problem.

 

red_wine.jpg.08645b486d6aa6bea2269f70b3e5a779.jpg


Herlig å se at noen nyter livet. Men sigaretter?!?

En god sigar forlenger livet sier nå jeg :thumbsup:

 

image.jpeg.18918955b9941355c5521643d4027780.jpeg

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 16 minutter siden:

Håper ikke problemet er mer alvorlig enn at du har gått tom for Prince?

 

Heldigvis ikke! Men det med mangel på rødt har plaget meg i noen uker. Det forstår nok du.

 

Barbaria skrev 13 minutter siden:

Herlig å se at noen nyter livet. Men sigaretter?!?

En god sigar forlenger livet sier nå jeg 

 

Yepp, men etter hvert har sigarer kun blitt i desember og julefeiring.

 

Her i Skärhamn er det mye båter, men ikke problem med å få plass. Havneavgiften for vår båt som er i klassen under 10m er SEK240 pluss SEK40 for strøm. Internett med god hastighet er gratis.

 

Ingen som lurer på hvorfor det smakte ekstra godt med litt rødt? :confused:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 1 time siden:

Ingen som lurer på hvorfor det smakte ekstra godt med litt rødt? :confused:


Gratulerer med dagen?

I Skärhamn er det fint, har dere vært på akvarell museet å kikket? 

Her har vi 45 grader i dag så mesteparten av dagen har gått med til å skrape båten under vann, varmere i morgen sier de :sweat:


2BDB8F02-B5BA-4678-AF10-11A7A859D233.jpeg.3d656f26f3793dba88da040755b5bd8c.jpeg

Redigert av Barbaria
Rettet temperaturen.. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

OK, hvorfor det glasset (og et til) kunne feires.? Opprinnelig, da vi dro ut fra Son 6. juni, hadde vi tenkt å komme hjem omtrent nå, og det er endret. Vi blir her en stund til. Under forutsetning av det hadde jeg med nok tabletter for høyt blodtrykk for den tiden. Men nå ble jeg i beit for nok piller! Dermed var det å rushje hjem eller å få tak i mer piller.

 

Det var ikke enkelt. Det er jo apotek her nede, men jeg har jo ikke noen resept på papir jeg kan vise frem. Men litt oppsummert, etter mange telefoner, SMS og epost til legesenteret hjemme og apoteket her i Skärhamn har jeg fått oversendt en resept som jeg kan bruke her. Pillene var ikke på lager på apoteket, men skulle være klar imorgen, får en SMS når de kan hentes. Litt av problemene var sikkerhet med data pluss at fastlegen har ferie. Helt utrolig god service fra apoteket!

 

Dermed tar vi det med ro videre nordover. Her i Skärhamn blir vi nok liggende noen dager. Det er mye båter her, men ledige plasser. Havneavgift for oss opp til 10 meter er 240 + 40 for strøm. Her ligger vi med baug mot flytebrygge og akterfortøying i utlagt line.

 

Skål!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...