Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Så vidt jeg har oppfattet styres regelverket av smittesituasjonen i det landet du reiser fra og inn til Norge. Det antas derfor at dette ikke er en statisk situasjon. Bortsett fra at pass og coronasertifikat utstedt i Schengen/ EU er godkjent. Jeg skal ikke lenger enn til Sverige, så jeg har ikke satt meg godt inn i resten.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal til UK på mandag, når jeg kommer hjem forholder jeg meg til info på Regjeringen.no, jeg mener jeg kommer inn under Unntak: https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/egenerklaringsskjema-for-personer-som-skal-i-innreisekarantene-og-bekreftelse-pa-egnet-oppholdssted-for-gjennomforing-av-karantene2/id2791503/?expand=factbox2857906

 

image.png.81b95eb62425e37c249d02cc8e03312d.png

Redigert av Code0 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Shore skrev for 6 timer siden:

Ja, jeg leser hva du skriver. Nå hørte jo ikke jeg samtalen din kone hadde, men det gjorde kanskje ikke du heller? Det jeg vil frem til, er at det kan fort skje misforståelser i løpet av en samtale, det kan godt hende kona di fikk feil opplysning, men det kan kanskje hende at hun også ordla seg feil eller at hun misforsto beskjeden?

 

For meg er det ganske klart at man ikke, uten videre, kan reise inn i kongeriket uten å passere en godkjent kontrollpost. Hvordan skulle det hatt seg, hvis sjøveien var pip åpen, mens landegrensa skulle kontrolleres med politi og millitært personell? Nye chartertilbudet mellom Norge og kontinentet, reis sjøveien, slipp kontroll?

Selvsagt hørte ikke du samtalen, og selvsagt skjønte ikke fruen hva damen i andre enden sa. Så du har nok helt rett i at hun hørte det hun ville høre. 🙄

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Godt med vind i dag. 15-20ms. Hadde 18-20ms Vest forbi Islandsbärg. Huska litt, men helt ok. Mye teineslalom til tider. 

 

hyggelig tur gjennom Sotekanalen. Man må nå ringe  brovakta 1 time før man ønsker broåpning. 

 

høststille på Gullholmen


hvorfor blir bildene vridd feil vei?

 

FC0308F6-44EB-491C-AFC9-9552E45B486A.jpeg

489CF161-8DB4-4446-86C6-40A63B04588C.jpeg

F697FBFE-74FF-497C-8899-39CE2EB44D6C.jpeg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev 40 minutter siden:

Godt med vind i dag. 15-20ms. Hadde 18-20ms Vest forbi Islandsbärg. Huska litt, men helt ok. Mye teineslalom til tider. 

 

hyggelig tur gjennom Sotekanalen. Man må nå ringe  brovakta 1 time før man ønsker broåpning. 

 

høststille på Gullholmen


hvorfor blir bildene vridd feil vei?

 

FC0308F6-44EB-491C-AFC9-9552E45B486A.jpeg

489CF161-8DB4-4446-86C6-40A63B04588C.jpeg

F697FBFE-74FF-497C-8899-39CE2EB44D6C.jpeg

Det ser ut som du har tatt to av bildene horisontalt, da blir det nok slik, vil jeg tro.

 

Hvis du vrir mobilen til venstre og tar et breddebilde, så vil det i de fleste tilfellene gi bedre resultat.

Link to post
Share on other sites

Det har trolig å gjøre med formatteringen på baatplassen å gjøre. Jeg bruker Win 10 når jeg legger inn bilder. For å 'rote til formatteringen' høyreklikker jeg på bildet. Bruker første bildebehandleren som popper opp. Dreier bildet 360 grader. Legger det inn i baatplassen, og det legger seg riktig inn.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er vel et bevis på at det er fornuftige anbefalinger som gjelder for svivelmontering. Bruke noen kjettingledd foran og bak som sørger for at svivelen ikke kan få sidedrag. Ulempen er litt klumpete deler med sjakler som ikke alltid passer så godt gjennom ankerrulla.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...