Bitteliten Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Vi gikk Moss - Hunnebostrand på max 2,5 timer på flatt vann med Windy 37. Holdt rundt 30 knop stort sett hele veien. Gikk på utsiden av Havstensund. Vi gikk også på utsiden av Sotekanalen dagen etter - men det var ikke så vellykket. Veldig humpete sjø der på tross av lite vind. Så om du regner 3,5 timer Son- Sotekanalen og 1 times tid videre til Smøgen er du vel i nærheten - om du kan marsje rudnt 25 knop. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Klarer å marsje på 15-20 knop alt avhenging av vinden imot. Vil prøve å komme meg så langt ned som mulig i morgen vis været er på min side. Sendte også en IM til deg Roaldbj Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Her er bilder fra Kungshavn i natt - vinden har løyet. Båten rullet litt - derfor uklare bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Vi har aldri ligget i Kungshavn (eller Smøgen - takk og pris). Hvordan er det i Kungshavn? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2008 Da har du noe å se frem til. Du kan få kort slik at du kan fylle diesel og vann fra Kungshamsfiskarna døgnet rund fra egen kai. Fantastisk å seile inn til Kumngshamn om natta. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 For dere som er i Strømstad - Hvalerområdet anbefaler jeg turen inn til Halden. De høye fjellene rundt innseilingen ved Svinesundbroen er alltid fasinerende. Halden byr på rikt marked og godt med gjesteplasser. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sun Flyer Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 I kveld setter sun flyer kursen mot gøteborg. Ankomst er beregnet i morgen formiddag. Overfarten blir fra Arendal. Satser på fint vær i området de neste dagene. Blir spennende å se om skipskatten klarer å mjaue på svensk... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
roaldbj Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Da passerer du trolig meg. Jeg ligger nå på Björkö - favoritthavna mi nær Göteborg. Her er det stille og rolig. Har hatt en flott seilas fra Kungshamn i dag. Bilder følger. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Noen bilder fra seilasen idag. Dette er nok et bilde mange kjenner fra Smøgen. Ferja kjenner nok mange. Stupebrett er det nærmest over alt - flott med allemannsretten i Sverige. Denne innseilingen til Gullholmen har mange obeservert. Relativt lite båter i Gullholmen i dag. Dagenes eneste katamaran ble observert i "renna" sør for Gullholmen. Ingen båter ved dieselpåfyllinga. Vi finner flere slike plasser både i Sverige, Danmark og Tyskald. Noen som har mer info? Kystbevåkningen er på plass. Her er det trangt. Jeghar kalt dette riskosport. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Og nå i finværet går seilasen til Anholt. Det er visstnok dårlig Ice dekning der. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Takk for fine bilder Roaldbj Vi finner flere slike plasser både i Sverige, Danmark og Tyskald. Noen som har mer info? Oppdrett av skjell - til mat - pleier dette å være. Kystbevåkningen er på plass. Du får hilse de så mye fra meg Ser ut som gutta som hadde fartskontroll ved Tanumstrand Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Ja, tak for billeder. Som at være der selv Og hyggeligt at se fyret i Sälö-fjorden igen. God tur til Anholt! Andy Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 I skrivende stund er det 53 nm til veipunktet Anholt. Tilnærmet blankt hav. Og blå himmel. Dette er livet. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Så ligger du vel omkring Kungen nu, gætter jeg på. God tur - det ser ud som om du kommer til at holde dig under 5 s/m hele vejen. Husk at fortælle i den anden tråd om ICE virker på Anholt - jeg planlægger at lægge vejen fordi om 10 dages tid - hvis vejret holder... Andy Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Jeg tog fejl....HER ligger du... Name SWAN Latitude 57°33,036'N (57,550600) MMSI 257550090 Longitude 11°40,191'E (11,669847) Call Sign LK9560 Speed 8,1 Knt Type and Cargo Pleasure Course 185,0° Dimension Length:13m, Beam:4m Heading n/a Last Seen UTC Time 02-07-2008 07:37:17 Position Accuracy Low (>10m) Last Seen Local Time 02-07-2008 09:37:17 Position Fixing Device n/a Ja, den teknik....man bliver hele tiden overrasket over hvad den kan... Andy Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Helt presis. Kan du gi beskjed om jeg er på kollisjonskurs. Hyggelig å følge litt med på BP under seilasen. Har nå Tistlarna til BB. Ingen fritidsbåter å se i øyeblikket. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Hvordan er diselprisene i sverige om dagen da, hvor mye ligger de under norske forhold? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Kystbevakningen møtte jeg etter at jeg hadde seilt ut fra Albrekssunds kanal. Der stoppet den og skulle sannsynlig se om noen kom for raskt ut Her er det 5 knop. (Kanalen som går NV til Marstrand). Jeg har sett pumpepriser på diesel til 15.10. Enkelte steder hvor fiskere fyller kan man få billigere diesel. Alle kjenner visst noen som vet endel om dette. Dersom båten er registrert i NOR kan det være enda billigere. Jeg betalte nylig SVK 8.70, som vel skulle tilsvare NOK 7.35 - da måtte jeg vise frem skipsdokumentene. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Hei Roald. Vi følger med hvor du er her hjemme! Bra med trafikk i området ser det ut til. Hold øynene åpne. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 . Dersom båten er registrert i NOR kan det være enda billigere. Jeg betalte nylig SVK 8.70, som vel skulle tilsvare NOK 7.35 - da måtte jeg vise frem skipsdokumentene. Hvor fylte du? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 IM sendt. Jeg hadde en ordning med kjøp av avgiftsfri diesel med kort på Grebbestad og i Kungshamn. Noen klaget på forskjellsbehandling og avtalen ble kansellert. Poenget for den som fyller hvor fiskerne fyller er å ta med skipsdokumentene som viser at båten er NOR-registrert. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Hei Lars. Godt at noen passer på. Jeg følger med på CPA og TCPA. Foreløbig ligger Lore Prahm nærmest med CPA 1.320 nm om 37 minutter 7 sek. Det er faktisk endel skiftende støm i denne delen av Kattegat. COG har forandret seg omlag 1 knop i løpet av en times tid. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 (redigert) Hvor mange MARPA mål har du Roald? Redigert 2.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 For øyeblikket 10 (som er maks). Alle har også AIS, så nå får jeg sjekket MARPA systemet ombord. Det er flere ting jeg ikke skjønner. Jeg får inn AIS posisjoner men ikke noe radarekko. Snodig for avstanden er bare 11 nm. Ekkosignal og AIS symjbol er ofte forskjøvet (ragne 12 nm, 2/3 radaroffset). Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2008 Nå ble jeg skremt et øyeblikk Roald, du forsvant fra AIS bildet og jeg tenkte på Lore Prahm som var tett oppi deg. Men nå er du på plass igjen og jeg ser at Lore Prahm går aktenfor deg, puuuh . ... Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.