Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Førstefender skrev for 2 timer siden:

Ja, langt hyggeligere priser litt lenger sør, men må ned til syd for Gullholmen/Käringön ser det ut til. Marstrand har jo alltid vært litt dyr da.. 

Marstrand var ikke så ille da jeg lå der på returen forrige uke. De hadde da gått opp til høysesongpris, som med mine 29 fot utgjorde 365 svenske kroner.

 

Da jeg kom til Resö på søndag betalte jeg 310 kroner. Denne uka ville jeg ha måttet betale 390 kroner. Fra førstkommende mandag ville jeg ha måttet punge ut med 450 kroner!

Link to post
Share on other sites

Flid skrev for 16 timer siden:

Jeg mener at vi betalte 280 i slutten av mars måned Lars. Det betyr vel at de kjører samme pris hele året.

 

Da har du betalt for mye/husker feil. Her er årets priser for Källö Knippla.

 

hamnavgift_knippla_2023.jpg.541c7704b0c9e759c94f4bf767765d9d.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Idag er det ordentlig drittvær her nede på svenskekysten. Men vi ligger trygt og godt her på Källö Knippla, i bås med 4 tamper, strøm og vann og dagligvarebutikk 3min unna. Det er 14gr. ut og regnet bøtter ned, men 24gr. inne. Vindmåleren slår stadig opp mot 14m/s. Vifteovnen får kjørt seg. Heldigvis er det 16A sikringer på stolpen på bryggen. Her blir vi liggende til alt blir litt bedre.

 

drittvaer_juli_2023.jpg.dbfec836d022806dadb684f63e3c175a.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ligger på Bohus Malmön, solide vindkast her. Lite trafikk med båter inn og ut for å si det slik. Var godt over 20 ms i kastene i natt. Gynger godt i seilbåten når vinden tar tak i masta i havna her. Mange som ligger rolig til onsdag høres det ut som. Er vel ikke kosevær for de som skulle starte ferien nedover til Sverige denne uka🌬️

Link to post
Share on other sites

Vi gikk fra Källö Knippla igår etter 14 fine dager der. Det var alltid mulig med plass der, bortsett fra helgene. Nå ligger vi på Donsö der vi kom igår i 11-tiden. Da var det bare å velge å vrake i plasser. Etterhvert ble det adskillig fler båter. Her ligger man longside på flytebrygger. Idag har det bøttet ned med regn, så det er omtrent ingen som har gått ut. Nå begynner det å bli flere lag. Imorgen er det meldt bedre vær, så da blir det vel en del utskiftinger på formiddagen. Her er det utrolig mange danske båter, en god del tyske og norske. Men svenskene kommer nok til helgen. Det er jo mange store marinaer for folk fra Göteborg på fastlandet, dermed blir gjestehavnene på øyene her utenfor Göteborg et naturlig valg for helgeturer. 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gabi skrev for 2 timer siden:

Det er meldt mye vind søndag og mansag spesielt. Noen gode uthavner å anbefale rett sør for Grebbestad/Tanumstrand som man ligger greit i en slik vind og bølger? Dvs iallefall sør for Gula Humpen?

Otterön/Dyvik, Bjørnåsen, Musösaltan, Hästvam, sandryggen, gjetryggen, djupryggen, trinisla, Gråholmarna, Kjäften, Sollustholmen +++

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...