Jump to content

Status på Danskekysten og sørover

Careka

Recommended Posts

bilde

En av gårdsdagens aktiviteter i Skagen var at Bryghuset kjørte sine gjester med Sandormen ut til Grenen for ølsmaking og foredrag.

De som mener at ost er ost og øl er øl behøver ikke lese lenger.

Det ble servet Drachmann, en lys pilsner, Festivaløl 2016, en lys og lett ale, Væltepeter, en søt doppelbock og Gl.Skagen, en kraftig IPA.

• 5 måneder senere...

Vi tok en liten vintertur til Læsø, med bil - magisk på denne tiden.

Vinteropplag.

bilde

Østerby, bare en båt.

bilde

På brygga innerst i gjestehavna i Østerby var det bare en horde av villkatter som passet på.

bilde

bilde

Det er alltid obligatorisk med en tur til Saltsyderiet

bilde

Vesterø havn.

bilde

Innseilingen til Vesterø.

bilde

Redigert av Flid (see edit history)
  • 3 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Vi ligger nå i Rudkøbing, og her er det kuling. Gjorde et skarve forsøk på å legge meg i gjestehavna, men der måtte jeg gi tapt for å spare båt og mannskap. La oss i den andre havnen, og der lå jammen meg Hulda og Roger Jo. Rene baatplassentreffet her nå :-)

Hvis jeg hadde kunnet velge og vrake, hadde jeg nok ville ligget et sted med mer le for vind og sjø, men noen ganger kan man ikke det.

Bigmac skrev for 8 timer siden:

Har lest meg gjennom tråden, mye nyttig info. Jeg har tidligere vært rundtomkring i N-danmark med båt, men funderer på Limfjorden i år...kanskje. Men noen som har erfaring med 2m dyp båt inn til Hou? Ser man skal unngå østavær under innseiling. 

Det er en mudret renne inn til havna. Jeg har sett store seilbåter passere ut og inn uten problemer. Hvis du er i tvil, ring havnefogden. Du finner info her: https://hou-havn.dk/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...