Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Navionics siger lige over 90 nm fra Thyborøn til Hals. Det burde jo kunne gøres på to lange dage som ren transportetape. 

 

Det kan man jo godt få en uge til at gå med, men personligt ville jeg ikke bruge en uge af min ferie i Limfjorden. Så langt hellere gå Skagen og den vej ned. Men som jeg har skrevet flere gange herinde, så er jeg ikke begejstret for området omkring Limfjorden. 

 

Skagen - Anholt - Gilleleje eller Helsingør og så ned gennem Sundet til København. Det ville være mit råd. (Jeg skal nok holde en plads til jer i Helsingør, hvis jeg er hjemme :-))

 

73951B86-CA95-4924-8858-17799ACC3AB3.png.018c343d8a7a77ba313fb0bf35d4b104.png

 

 

 

 

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 1 time siden:

Går helt greit, Hulda stikker 2,2 meter og har seilingshøyde 21 meter. Regn en snau uke. Det er en del broer som har åpningstider det er greit å orientere seg om på forhånd. Uproblematisk.

Om det tar en uke er det nok bedre for oss å gå rett til Skagen - og så seile ned mot København derfra.

Hvordan er strømforholdene rundt Skagen når vi kommer vestfra?

 

Takk for tipsene @MajorAndy. Jeg tenker også at Limfjorden kan vi trykke oss gjennom på 2-3 dager. Vi var i Ålborg for noen år siden. Opplevde vel den østre delen av Limfjorden som noe av det minst interessante og mest møkkete farvann vi har gått noen gang...

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

eneste interessante i østre del er vel Bavarias utleveringsanlegg,

 

Ålborg og ut i sjøen (østover) tar ikke mange timene (er vel 1 bro du må under - like ved Ålborg)

 

fra vestkyst til Ålborg ? vet ei

 

(strøm ved Skagen (Jylland nord?) fra vest burde ikke representere noe problem)

 

V8 rules.

 

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev for 4 timer siden:

Om det tar en uke er det nok bedre for oss å gå rett til Skagen - og så seile ned mot København derfra.

Hvordan er strømforholdene rundt Skagen når vi kommer vestfra?

 

Takk for tipsene @MajorAndy. Jeg tenker også at Limfjorden kan vi trykke oss gjennom på 2-3 dager. Vi var i Ålborg for noen år siden. Opplevde vel den østre delen av Limfjorden som noe av det minst interessante og mest møkkete farvann vi har gått noen gang...

Du skal laste ned den danske appen 'sejl sikkert', gir vind og ikke minst strømforhold. Bruker den som støtteinfo hele tiden. Absolutt utmerket.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vi seiler sydover 06.07  så treffer kansje noen.  kurs nedover og bort til Bornholm,

så ser vi vær og vind an.  Finværet  holder seg nok I år  :)

 

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Gunga Din skrev 23 minutter siden:

i Burg (Burgstaken) på Fehmarn har vi ligget, der kunde vi kjøpe Taxfree 

Er ikke  den nedlagt siden svensker og dansker reiser til Heiligenhafen der får utlendinger øl uten pant.

Rødby en havn med mye sidelangs etter kartet å dømme.

Her i Haderslev er det over 600m sammen hengende sidelangs kai, må være en rekord som er vanskelig å slå.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev for 5 timer siden:

Er ikke  den nedlagt siden svensker og dansker reiser til Heiligenhafen der får utlendinger øl uten pant.

 

Det er vel ca 5 år siden jeg var der sist, gjeller de som kommer med egen båt, man må bestille, så kommer de dagen etter

de har samme i Flensburg.......det er taxfree leveranse til skip.......

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev for 9 timer siden:

Er ikke  den nedlagt siden svensker og dansker reiser til Heiligenhafen der får utlendinger øl uten pant.

Rødby en havn med mye sidelangs etter kartet å dømme.

Her i Haderslev er det over 600m sammen hengende sidelangs kai, må være en rekord som er vanskelig å slå.

Det ser ut som at vi tar turen via Heiligenhafen om et par dager. Må man vente på å få levert øl til båten?

Hva skal til for å få kjøpt øl taxfree? På Helgoland kom de med varene samme dag husker jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...