Flid Svart 15.Februar.2020 Del på Facebook Svart 15.Februar.2020 Lars H. skrev 1 time siden: For hver dag med denne "liksom" våren, er vi en dag nærmere ekte vår! Vi håper at det fine været fortsetter Lars. Er båten klar? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Februar.2020 Del på Facebook Svart 15.Februar.2020 (redigert) Det var i hvert fall nydelig i havnen igår da jeg tok en tur innom for å sjekke at alt var OK, og det var det. Jeg tok likegodt med meg fortøyingstampene hjem og kjørte de en runde i vaskemaskinen. Også rattet ble med hjem for pussing og lakking. Arbeidet med motoren, nye motorlabber og ny eksosmanifold og varmeveksler er også gjort. Men vanlig arbeid for sjøsetting som vask, polering, stoffing osv har jeg ikke begynt med. Jeg satser på sjøsetting i slutten av mars. Men som bildet viser, kunne jeg bedt om sjøsetting idag om jeg hadde vært klar. Redigert 15.Februar.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 18.Februar.2020 Del på Facebook Svart 18.Februar.2020 (redigert) Læsø de siste dagene. Masse vind og høyt vann her også. Veien ut forbi saltsyderiet og ut mot Hornfiskerøen er borte. Vannet rakk ikke helt opp til sydepannene. Våren rykker stadig nærmere. Redigert 18.Februar.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 17.Mars.2020 Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 Lite goda nyheter i allt elände om man läser dagens månadsprognos från DMI. Kanske dags tänka tanken att rulla ut och ringa kranen..... Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Hvordan blir det og reise med båt til Danmark i sommer. Ser at man må booke et sted minst seks dager?? Du kan feriere i Danmark, men ikke bo i København Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
MajorAndy Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Det er uklart hvordan dette i praksis vil blive administreret når det kommer til bådturister. Som det ser ud nu, så skal indrejsende kunne dokumentere, at de har booket mindst seks overnatninger - og det må ikke være i København eller på Frederiksberg. Men om dette også gælder sejlere er uklart. "Løsningen" har fået meget kritik og det er ikke umuligt at der bliver ændret på den inden sommer. Jeg ville nok se om jeg kunne reservere seks døgn på i en havn så jeg kunne dokumentere dette. Så er der intet at komme efter som jeg ser det. Men en henvendelse til fx Visit Denmark vil måske kunne afklare mere! Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 (redigert) BjornLie skrev 1 time siden: Hvordan blir det og reise med båt til Danmark i sommer. Ser at man må booke et sted minst seks dager?? Du kan feriere i Danmark, men ikke bo i København Per dato kommer norske båter ikke inn i DK, heller ikke er det foreløpig bestemt om vi kommer inn etter den 15 juni. Redigert 5.Juni.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Så her står det på Skagens Lystbådehavn side Nyt fra Havnefogeden Den danske statsminister Mette Frederiksen har meddelt, at grænserne for turister fra Norge, Island og Tyskland åbnes igen fra 15. juni 2020. Der er dog krav om, at turisterne skal have booket mindst seks overnatninger i Danmark – før turisterne må komme ind i Danmark. Der skal vises dokumentation herfor. Havnene er i dialog med myndighederne, og så snart der kommer en afklaring, vil informationen fremgå af vores hjemmeside. /Havnefoged i Skagen Anitta Falden https://skagenlystbaadehavn.frederikshavn.dk/nyt-fra-havnefogeden/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
BjornLie Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 MajorAndy skrev 47 minutter siden: Det er uklart hvordan dette i praksis vil blive administreret når det kommer til bådturister. Som det ser ud nu, så skal indrejsende kunne dokumentere, at de har booket mindst seks overnatninger - og det må ikke være i København eller på Frederiksberg. Men om dette også gælder sejlere er uklart. "Løsningen" har fået meget kritik og det er ikke umuligt at der bliver ændret på den inden sommer. Jeg ville nok se om jeg kunne reservere seks døgn på i en havn så jeg kunne dokumentere dette. Så er der intet at komme efter som jeg ser det. Men en henvendelse til fx Visit Denmark vil måske kunne afklare mere! Takk for tips MajorAndy. Mail er sendt til VisitDanmark. Jeg skal forsøke og oppdatere dere med evt tilbakemelding. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
TideRace Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Dette vil jeg også følge med på. Vi planlegger å seile over ca. 20. juni hvis vi da er velkommen på dansk side. Forøvrig morsomt å mimre tilbake på side 1 i denne tråden fra 2007 🙂. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Vi ligger omtrent alltid på svai, (noe som jo også gir mindre smitte-risiko enn å ligge i havn). Dersom det kreves at man har booket havne-plass, så blir det ikke Danmark på oss i år, men åpner de for seiling inn har jeg vanskelighet med å se at det blir et krav. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Maika skrev On 5.6.2020 at 13.56: Vi ligger omtrent alltid på svai, (noe som jo også gir mindre smitte-risiko enn å ligge i havn). Hvis vi passer på at dette ikke utvikler seg til en smitte/corona diskusjon er det bra. Moderator kan stenge tråden. Nå skal det være pressemøte hos Statsminiseriet i DK kommende onsdag. Vi må håpe på en positiv avklaring for norske seilere. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 (redigert) Ubekreftede meldinger fra Dk i dag sier at det åpnes for norske båter fra den 15 juni. Det snakkes fremdeles om dette med å booke 6 døgns opphold. Det avholdes pressemøte i DK på onsdag om dette. Nå har også UD fjernet reise restriksjonene ved innreise til DK. Da fungerer reiseforsikringen normalt igjen. Redigert 8.Juni.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 (redigert) Spurte om vi i egen båt fra Norge må booke hotell Tak for din henvendelse. Reglerne for dette vil inden den 15. juni 2020 blive opdateret på www.coronasmitte.dk, så vi henviser til, at du forinden mandag kan finde svar på hjemmesiden. Med venlig hilsen Presse- og kommunikationsstudent Redigert 10.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Clasg Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 (redigert) Vores norske venner er igen meget velkomne i Danmark efter 15. juni: Kilde: https://politi.dk/coronavirus-i-danmark/hvis-du-skal-rejse-ind-i-eller-via-danmark GÆLDENDE FRA 15. JUNI: HVIS DU HAR FAST BOPÆL I TYSKLAND, NORGE ELLER ISLAND, MÅ DU - UD OVER MED OVENSTÅENDE FORMÅL - OGSÅ REJSE IND I DANMARK, HVIS DU: Vil på ferie i Danmark Lystsejlere Du må gerne holde ferie i Danmark på din egen båd eller på en lejet båd, såfremt der fremvises dokumentation for ophold på minimum seks nætter i en lystbådehavn uden for København og Frederiksbergs kommuner. De seks nætter behøver ikke at være i den samme havn. Relevant dokumentation Bekræftelse på reservation af havneplads i mindst seks dage i en dansk lystbådehavn. Redigert 10.Juni.2020 av Clasg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 @Clasg , takker så mye !! Dette har vi ventet på. Er dette oppdatert informasjon fra i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Der er desværre ikke dato-stempel på hjemmesiden, men jeg tror den er meget ny Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Den fant jeg ikke i går da jeg spurte de om de hadde glemt lystseilere.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TideRace Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 (redigert) Roger jo skrev 6 minutter siden: Den fant jeg ikke i går da jeg spurte de om de hadde glemt lystseilere.. Jeg tror denne informasjonen er ny i dag. Flid har tidligere nevnt at det var ventet nye opplysninger fra danske myndigheter om dette i dag. Jeg har tidligere vært i kontakt med havnefogdene på Læsø og Anholt, og de har vært ganske frustrert over de reglene som først kom ut. Veldig fint at dette ble tydeliggjort! Og igjen takk til deg, Clasg, du reddet dagen . Redigert 10.Juni.2020 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 (redigert) Phoebe skrev 11 minutter siden: Jeg tror denne informasjonen er ny i dag. Flid har tidligere nevnt at det var ventet nye opplysninger fra danske myndigheter om dette i dag. Jeg har tidligere vært i kontakt med havnefogdene på Læsø og Anholt, og de har vært ganske frustrert over de reglene som først kom ut. Veldig fint at dette ble tydeliggjort! Fikk bekreftelse fra havnefogeden i Vesterø i dag. Alt er klart til å komme inn i DK. Det henger vel noe om disse seks døgn med reservasjoner, men han sier at dette ordnes når man kommer. Redigert 10.Juni.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Super ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Skønt! I skal være meget velkomne. Hvis nogen vil bruge Helsingør som udgangspunkt, så sig til, så hjælper jeg med reservation hvis jeg kan! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 (redigert) Vi ligger nå på Källö Knipla sammen med Flid. Vi snur nok nordover etter hvert, men gleden er stor ombord i Flid. Jeg regner med at de setter kursen mot Læsø natt til mandag 15. juni. Og så langt ser det ut til at værmeldingen sier svak 2m/s østlig vind for dem. Redigert 10.Juni.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MR Swe Svart 11.Juni.2020 Del på Facebook Svart 11.Juni.2020 hei.hvor lang tid har man på seg og komme hjem til norge etter man har vart med båten i danmark ? For åslippe havne i karentære? Kan fort ta 3-4 dager om ikke været er perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 11.Juni.2020 Del på Facebook Svart 11.Juni.2020 Her er svaret på hvorfor man må ha dokumentasjon på at man har booket seks døgns opphold ved innreise til DK. Klippet fra Sandefjords Blad: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.