Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Godt at dere valgte å snu. Det var kona som så Dere stampet utover i motsjø, uten at det gikk særlig unna :-). Ta heller tida til hjelp, det lønner seg nok. Finner Dere ikke løsning på seilproblemet her?

Tom

 

Hadde ikke vært altfor problematisk å komme over, men vi hadde brukt for lang tid på det, mannskapet mitt skulle hjem med ferge fra Hirtshals, og vi så at tiden ble knapp. Samt at påhengeren begynte å tulle litt, og vi ville ikke seile så lenge uten å vite om den startet da vi måtte gå i motvind det siste stykket til havn i Frederikshavn. Var action nok for to helt ferskinger å seile uten motor inn i havnen på Læsø. Turens mest lærerike dag: Det er ingen skam å snu!

 

Seilproblemet fant jeg ingen løsning på der ute, men tar gjerne imot tips om gode seilmakere i Frederikshavn, er på fastlandet noen dager og har med meg seilet.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg tilbake på Læsø etter 6 dager vekk fra båten. Båten flyter og været er sålangt bra, men det er havnefest i Vesterø, og jeg ligger selvfølgelig rett ved tidenes mest harry båt, med både neonlys, stort anlegg, og skikkelig ræva musikksmak.. Og selvfølgelig er ikke hørselvernene å finne noe sted. Jeg som hadde gledet meg til en stille natt alene i båten, tidlig i seng og greier.. :headbang:

 

Satser på å dra mandag morgen om ikke det blåser altfor ille opp, venter på mannskap som kommer i morgen kveld. Noen som har tanker om hvor i Sverige vi bør sikte?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Øckerø er en stille og rolig plass, 5 min spasering opp til systembolaget og buss 290 tar deg rett in til gjøteborg sentrum. på 1 time.

Hønø kan også brukes.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Öckerö besøkte vi på veien over, dog bare på dagstur før vi la oss på Hönö for kortere etappe over mot Læsø, trivdes godt der. Kan spesifisere at vi brukte god tid på svenskekysten på vei ned, så dette blir mer en transportetappe, vi vil allikevel gå svenskekysten for å få kortest mulige havstrekk, om ikke noen har andre argumenter?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Nå er det lenge siden vi hørte noe fra dere, er allt iorden?

For oss som i øyeblikket er "sofaseilere" og som liker danskekysten, er alle innlegg her velkomne.

 

Ser ikke at Grenå er mye nevnt. Det er en fin båthavn en time syd for Skagen og kan være et alternativ

om Skagen er fullt belagt.

 

Husk bilder i tråder som dette, det frisker opp.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

 

Ser ikke at Grenå er mye nevnt. Det er en fin båthavn en time syd for Skagen og kan være et alternativ

om Skagen er fullt belagt.

 

 

Da går det fort Skagen - Grenå 83nm, om det ikke er ett Grenå lenger nord som jeg ikke har fått med meg.

Du mener ikke Ålbek eller Strandby , Henholdsvis 9 og 14 nm fra skagen?

 

PS. 2 uker+ 2 dager til Danmarkscruiset fortsetter.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Da går det fort Skagen - Grenå 83nm, om det ikke er ett Grenå lenger nord som jeg ikke har fått med meg.

Du mener ikke Ålbek eller Strandby , Henholdsvis 9 og 14 nm fra skagen?

 

PS. 2 uker+ 2 dager til Danmarkscruiset fortsetter.

 

Misunner deg. Her er det 11 måneder til Danmarkscruiset fortsetter. Og gjør man 80 knop, så går Skagen- Grenå på en times tid. For Hulda er Østerby- Grenå en dagsseilas. Noe lenger fra Skagen, naturligvis.

Link to post
Share on other sites

Har gått Vordingborg till Nakskov i behaglig fart på 6 timmar eller så.

 

:sweat:

 

En härlig dag på havet , 25 grader, svag vind och släta vatten.

 

Hela tiden i lätt klädsel på övre däck.

 

Och med lagom förplägnad och svalt att dricka till.

 

:drink:

 

I kväll fick vi till och med nytta av AC!

 

20120722__sjlland_runt__img_0929.jpg

 

Ja så är man en nöjd båtägare ytterligare ett år eller så...

 

 

:fishing:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...