Tom Rør Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Våknet opp til regn, men det har gitt seg nå. Drar fra Læsø ca. 11.00 etter dieselfylling, og setter kursen mot Marstrandsdistriktet. Håper på lite sjø/vind. Blir nok en del som går herfra i dag, med relativt moderat vind i følge værmeldingen. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 God tur Tom! Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Mariell Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Hva er prisen på dieel på Læsø Tom? Regner med at prisen er den samme i begge havnene. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 12, 50 , og det er ikke gæli syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 God tur Tom! Takker Turen over er tilbakelagt, og ligger nå på Åstol Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Godt at dere valgte å snu. Det var kona som så Dere stampet utover i motsjø, uten at det gikk særlig unna :-). Ta heller tida til hjelp, det lønner seg nok. Finner Dere ikke løsning på seilproblemet her? Tom Hadde ikke vært altfor problematisk å komme over, men vi hadde brukt for lang tid på det, mannskapet mitt skulle hjem med ferge fra Hirtshals, og vi så at tiden ble knapp. Samt at påhengeren begynte å tulle litt, og vi ville ikke seile så lenge uten å vite om den startet da vi måtte gå i motvind det siste stykket til havn i Frederikshavn. Var action nok for to helt ferskinger å seile uten motor inn i havnen på Læsø. Turens mest lærerike dag: Det er ingen skam å snu! Seilproblemet fant jeg ingen løsning på der ute, men tar gjerne imot tips om gode seilmakere i Frederikshavn, er på fastlandet noen dager og har med meg seilet. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Sitrin Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Vi dro fra Marstrand i dag og kom oss til Sæby. Noe sjø på overflaten Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Bonus Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Ligger du på bibelsiden (sydsiden) eller på siden for de vantro (nordsiden) Tom? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Vi dro fra Marstrand i dag og kom oss til Sæby. Noe sjø på overfarten Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Tom Rør Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Ligger du på bibelsiden (sydsiden) eller på siden for de vantro (nordsiden) Tom? Ligger på siden for de som både drikker, og banner :-) Sitér dette innlegget Link to post
Feskern Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Da er turn til skagen spikra kaster loss i fredrikstad kl 19 i morgen regner med 15 timers gange så da ankommer vi skagen ca kl 10. Hvor i havna er det er det lettest å få plass ? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 21.Juli.2012 Del på Facebook Svart 21.Juli.2012 Nå er jeg tilbake på Læsø etter 6 dager vekk fra båten. Båten flyter og været er sålangt bra, men det er havnefest i Vesterø, og jeg ligger selvfølgelig rett ved tidenes mest harry båt, med både neonlys, stort anlegg, og skikkelig ræva musikksmak.. Og selvfølgelig er ikke hørselvernene å finne noe sted. Jeg som hadde gledet meg til en stille natt alene i båten, tidlig i seng og greier.. Satser på å dra mandag morgen om ikke det blåser altfor ille opp, venter på mannskap som kommer i morgen kveld. Noen som har tanker om hvor i Sverige vi bør sikte? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Hulda Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Greie plasser er utenfor Göteborg, eksempelvis Donsö, Vrångö. Eller lenger nord til Marstrand, men der er det gjerne mer bråk. Enda lenger nord er Käringön, også fullt og bråk. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Øckerø er en stille og rolig plass, 5 min spasering opp til systembolaget og buss 290 tar deg rett in til gjøteborg sentrum. på 1 time. Hønø kan også brukes. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
MajorAndy Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Jeg plejer at anbefale Knippla. Dejligt sted. Alternativt Björkö. Men du får vel en del vind i morgen? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Öckerö besøkte vi på veien over, dog bare på dagstur før vi la oss på Hönö for kortere etappe over mot Læsø, trivdes godt der. Kan spesifisere at vi brukte god tid på svenskekysten på vei ned, så dette blir mer en transportetappe, vi vil allikevel gå svenskekysten for å få kortest mulige havstrekk, om ikke noen har andre argumenter? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Bonus Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Som Andy sier, Källö Knippla er et sted for å senke skuldrene. I ankelhøyde :-) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Men du får vel en del vind i morgen? Ja, vi ser an i morgen tidlig om vi må vente her til vinden roer seg, men klør etter å starte på turen så vil nok ikke være altfor kresen.. Takk for tips! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Rørø er også en helt grei havn, med cafè og butikk på brygga. Vi lå der før overfarten til Læsø. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Hei, Nå er det lenge siden vi hørte noe fra dere, er allt iorden? For oss som i øyeblikket er "sofaseilere" og som liker danskekysten, er alle innlegg her velkomne. Ser ikke at Grenå er mye nevnt. Det er en fin båthavn en time syd for Skagen og kan være et alternativ om Skagen er fullt belagt. Husk bilder i tråder som dette, det frisker opp. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Mariell Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Ser ikke at Grenå er mye nevnt. Det er en fin båthavn en time syd for Skagen og kan være et alternativ om Skagen er fullt belagt. Da går det fort Skagen - Grenå 83nm, om det ikke er ett Grenå lenger nord som jeg ikke har fått med meg. Du mener ikke Ålbek eller Strandby , Henholdsvis 9 og 14 nm fra skagen? PS. 2 uker+ 2 dager til Danmarkscruiset fortsetter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Da går det fort Skagen - Grenå 83nm, om det ikke er ett Grenå lenger nord som jeg ikke har fått med meg. Du mener ikke Ålbek eller Strandby , Henholdsvis 9 og 14 nm fra skagen? PS. 2 uker+ 2 dager til Danmarkscruiset fortsetter. Misunner deg. Her er det 11 måneder til Danmarkscruiset fortsetter. Og gjør man 80 knop, så går Skagen- Grenå på en times tid. For Hulda er Østerby- Grenå en dagsseilas. Noe lenger fra Skagen, naturligvis. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Mente Grenå, men husket feil av avstanden, er 4 år siden jeg var der. Er nok som du sier, så det er vel en lite dagsmars, over bukta, hæ? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Hulda Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 For Hulda med 6 knop, en full dagsmars. Og midt utpå kan vi ikke se land noe sted. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 (redigert) Har gått Vordingborg till Nakskov i behaglig fart på 6 timmar eller så. En härlig dag på havet , 25 grader, svag vind och släta vatten. Hela tiden i lätt klädsel på övre däck. Och med lagom förplägnad och svalt att dricka till. I kväll fick vi till och med nytta av AC! Ja så är man en nöjd båtägare ytterligare ett år eller så... Redigert 24.Juli.2012 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.