Free Lillehammer Svart 17.November.2012 Del på Facebook Svart 17.November.2012 Så er beslutningen fattet: Det blir Ålbæk i 2013. Neste: Læsø - Vesterø eller Østerby? Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 17.November.2012 Del på Facebook Svart 17.November.2012 Blir nok lit hipp som happ, det er ganske like havner. Vesterø er det nok kanskje litt mer liv, i tilegg er det ferjekai der. Vi har vært mest i østerby vi liker oss best der, uten at jeg kan si at den ene havna er bedre enn den andre Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.November.2012 Del på Facebook Svart 17.November.2012 Vesterhavn er vår favoritt, men det er smak og behag! Vi har falt totalt for Læsø :-) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 (redigert) Vi lå i Vesterø i sommer, og kommer nok til å fortsette med det de neste årene. Men som de sier, er litt hipp som happ. Med sykler, eller buss(gratis) er hele øya lett tilgjengelig uansett. Pluss for Vesterø om man er øl-entusiast som meg selv, det er kort avstand til Læsø Bryghus. Det er vel også kortere avstand til saltsyderiet, om man vil besøke det. I sommer fikk jeg oppleve havnefest både i Østerby og Vesterø, og må si jeg foretrakk å ta buss til havnefesten i Østerby, og så tilbake til stille og rolig havn på kvelden, var ikke like hyggelig å ha festen midt oppå seg når man skal prøve å sove, så om du vil ha det rolig kan det være verdt å undersøke når disse evt er neste år. Edit: Vesterø er også nærmere Byrum, med stor dagligvarebutikk og øyas eneste minibank. Østerby er nærmere golfbanen. Redigert 18.November.2012 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Free Lillehammer Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Komflikter med fergene i Vesterø? Ut fra utformingen på indre og yttre basseng, antar jeg at fergene roterer i ytre og at vi må gjennom her for å komme til gjestehavna i indre? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Korrekt, fergene legger til med baugen inn, og snur i ytre basseng når de går fra kai. Den eneste situasjon som kan bli litt hektisk er om fergen er på vei ut når du kommer inn, da kan det bli trangt, men da har du gjerne fyrt opp motoren og kan være litt mer fleksibel. Sannsynligheten for at du møter den akkurat i det den legger fra kai er jo også relativt liten, og om du vil være 100% sikker så sjekker du fergetidene. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Salt Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Ferjene lager ingen vansker for den indre havna, og ingen vansker for passering inn og ut. Det er ikke kontinuerlig ferjetrafikk - skulle man råke til å komme inn mens ei ferje skal ut eller er på veg inn, så holder man bare til sida eller venter. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tom Rør Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 (redigert) Ikke noe problem med fergene og fritidsbåter så vidt jeg så. Ser du at ferga er på vei til å snu, så venter du bare litt :-) Redigert 18.November.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Så blir det nok Vesterø. Svenskekysten neste. Fortsetter i tråden for status svenskekysten. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Vet ikke helt hvorfor, men jeg liker meg best i Østerby. Er også den havnen som ligger nærmest Svenskekysten. Seile avstanden mellom Vesterø og Østerby er 14.5 nm. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roger jo Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 (redigert) Enig Østerby er best og så er det gratis buss til Byrum og Vesterø og billigere også barne vennlig, men det er mange flere restauranter i Vesterø. http://www.visitlaes...esoe/laesoe.htm Og derfra til Kungsö noen dager fin sandstrand i bukta hvis en har barn. 057.33.47 N 011.46.72E Oppdaget at en ikke kan ha Ö i bildenavnet . Redigert 19.November.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mulligan Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 toget til skagen og er rimelig glad for at vi ikke lå oppe i det kaoset der. Så sant du ikke er opptatt av fest dagen lang da. Det der er vel en myte som er like seiglivet som gnålet til Kjos om billige turer med Norwegian. Det er kun i Testosteronuka i Juni det er bråk der. Ellers er det ro kl. 23:00. Med restauranter som kranser havnen blir det selvsagt ikke helt stille. Skagen er så mye mer. Skagen museum, Bamsemuseet, Egnsmuseet, Ørkenfortet mm, mm. Det vrimler også av meget gode spisesteder. Østerby er nærmere golfbanen. Som er ganske unik. Skal man spille en bane i utlandet i løpet av sommeren så anbefales denne. Det er ganske pussig at 10% av kommunens innbyggere er medlemmer av golfklubben. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Silence is golden,,, Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Tom Rør Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Akkurat nå blåser det nesten 9 m/s, så det skifter fort der nede :) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Mange lange måneder igjen til neste gang Tom... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Det er sant Flid, men jeg skal gjøre diverse ting med båten og da er det såpass med tid jeg trenger. Ferdig for i år Dere eller? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Båten er ikke vinterkonservert og vi er klar på kort varsel hvis det skulle komme en godværsperiode. Hyggelig at noen drar opp en sommertråd igjen. Kanskje man burde finne frem noen varmende bilder fra sommerturen i DK. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Var ikke så varmt i sommer akkurat .(klarer ikke å legge ut bilder heller jeg da ) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Det var da noen dager da Tom. Skal se om jeg finner noen godværsbilder fra Vesterø. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 (redigert) Det var noen godværsdager i Vesterø havn i sommer... Nordhavnen Vesterø. Mye folk på Havnebakken. Alle vil se på solnedgangen. Det summer av liv og alle koser seg i solen. Redigert 20.November.2012 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Se der du. Fin plass altså Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Tom, for å være helt ærlig, jeg måtte lete etter disse solbildene. De aller fleste jeg har viste at det var gråvær mye av tiden i sommer. Av en eller annen merkelig grunn var det ingen bilder av den rosa gummibåten... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Den er ikke lett å legge merke til heller da :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Om 7 Måneder og 10 dager starter Danmarkscruise 2013 part 1. Må ventetiden gå raskt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Det går så fort atte Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.