Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Kuling og regn på læsø i dag. Noen bilder fra Nordre Rønner fyr mellom Vesterø og Østerby i går.

Her kan man leie seg inn for noen dager og oppleve en fantastisk ro og natur.

bilde

 

bilde

Nærmere naturen kommer man ikke.

bilde

Dårlig havn der ute, kun for lokalkjente.

bilde

Solcelle/batterier driver fyret i dag.

bilde

Solnedgangen fra toppen av fyret.

bilde

Drikkevann fra brønnen på øya.

bilde

Det er havn kun for små båter.

bilde

Link to post
Share on other sites

Første gang jeg er i Hirtshals på egen kjøl!

Flott utsikt, 27 fiskeskøyter teller jeg utenfor stuevinduene mine, i min optimale langtur seilbåt!

4,5 timer fra Skagen og hit, 30 nm, forkorter overfarten til Lillesand ned i 62 nm!!

....så litt bortkastet, hvis man ikke er spesielt interessert i fiskebåter!

Link to post
Share on other sites

kom du inn der selv Flid, på egen kjøl ?

Nei ikke på egen kjøl. Vi er avhengige av de lokale for å komme ut på fyret. I stille vær og med gummijolle kan man kanskje klare å finne veien inn...

De lokale sier at ved påsketider et år med ekstremt lavt vann var det to unge damer som vasset på sandrevet fra Vesterø og ut til fyret...

Link to post
Share on other sites

Det blåser stiv, sterk kuling i Kattegat, Skagerak og Nordsjøen i dag, på tredje døgnet, men vi holder koken her i Vesterø på Læsø. Ingen kommer ingen går.

Kødder du med oss Flid. Iflg. Marine Trafic ligger dere i Florø? Vg. forklar?

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kødder du med oss Flid. Iflg. Marine Trafic ligger dere i Florø? Vg. forklar?

Kødder ikke REM. Det har lenge ligget en Flid i Florø men jeg kan ikke forklare hvorfor. Nå har jeg startet M-AIS på iPaden så kan du prøve å søke igjen. Får vel opp to båter med samme navn.

 

Tom tok bilde av en Flid når han var i Florø men det var en helt ny 1030. Kan vel ikke være samme båten...

Link to post
Share on other sites

Neida. Læsøboerne er mere kresne enn som så:

http://www.laesoe-bryghus.dk

Strandgaarden pleier også å ha mye godt drikke på kjøreplanen.

Vi har besøkt bryghuset flere ganger og prøvesmakt surt grumsete øl. Beklager men det faller ikke i vår smak.

 

Læsøboerne drikker for det meste Slots øl i sort boks, kjøpt i Tyskland, eller grønn Tuborg på glass. Og som tidligere sagt, ingen tappekraner fra Tuborg - Carlsberg på øya, inklusive Strandgården.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...