Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Careka skrev for 3 timer siden:

Anker på Anholdt, mye fluer som ble blåst ut fra land i går, nå har vinden snudd på SW. Og fluene er borte. Nord for Anholdt ser vi mørke skyer drive mot svenskekysten.

Vi dro nettopp, du la deg litt sør for oss. Vi hadde helt fantastiske dager. Flere flueinvasjoner, men én krone flua gir unga noe å gjøre:)

 

 

FD6CB24B-BBD1-419F-B9CE-E2344C04202A.jpeg

0E04FDBA-598A-4936-83BC-97EF93142B9F.jpeg

Link to post
Share on other sites

Ok, så det var en cat med norsk flagg.men kjente ikke igjen båtnavnet, og i dagsnuddevinden og alle fluerer borte, men vi tok knekken påmange. Nydelig kveld her i kveld igjen.

men vi tenker Læsø, østerhavn i morgen evt til anker på utsiden, vi må ha mer mat å drikke.

er det mye båt i østerhavn

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Rundet Skjoldnæs fyr, på veg ned mot Ærøskøbing......en av de flotteste danske byer

5EF08556-47D4-41F3-9677-3BAC543C7EEA.jpeg.115de501a551113fbbe4787674c9175f.jpeg

 

forføljt av en hel armada treskip.......Fyn rundt, båtene skal inn til Ærøskøbing de og.....

 

0FC2BB64-E264-44CC-9FC8-6A69D780FEC5.png.8a49bbec6810c85f78868d40de4a2aa6.png

 

Dårlig vind....men desto mer varme....føles som Middelhavet akk nå rundt 30gr skulle jeg tro......

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Fremdeles Vesterø på Læsø. Vindstille og meget varmt. 25 grader i krystallklart vann og det er ingen grønnalger her så langt. Havnen fylles opp hver kveld, men det er alltid plass til siste båt inn om kvelden. Eksosbendet bak på båten ligger med den nedre delen under vann, her hadde stillehavsøstersen funnet seg en plass. 

6563995D-6602-412B-9BF0-3087DFF899B9.jpeg.dea00e6b3a859b0f7a8114bd3e8139ab.jpeg

BE6EA755-110B-4BAE-A788-A88CD6B3250B.jpeg.00d9142d6c148c0d40fbb44d1c040977.jpeg

Link to post
Share on other sites

Vi hadde 2 fine dager i Østerby, Læsø. Men gikk over til Norge i går og traff gråvær og en regnbyge i 12 tiden i går kveld,  men i dag skinner sola i Lillesand.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Careka skrev On 25.11.2018 at 19.39:

Håer de legger ut moringer og tau  som dras opp, da blir det plass til mange flere.

 

 

Pelejobben er ferdig i Østerby havn. Noen tre-peler og noen rustne rør som ser ut som om de er brukt offshoe. Rustne, ikke sikkert alle blir fornøyde med det.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Ligger i Skagen nå, lite båt.

 

vurderer en tur innom rønnerhavnen før vi går til læsø.

 

Noen som kan fortelle om kapasitet i rønnerhavnen? Er det stor havn? Mange gjesteplasser?

 

hvilken havn skal man velge på læsø? Er 4 båter med barn 6 barn i alderen 4-13 år.

 

og får man fylt diesel på begge havner på læsø ?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 1 time siden:

Jeg ville gått til Østerby, mest barnevennelig, lekeplass, sandstrender. Diesel. Uansett gratis buss på Læsø. Rønnerhavnen kjenner jeg ikke, for grunt for Hulda.

Takk for svar ?

 

hva mener du med for grunt? Ser det går seilbåter og sett bilder av 60 fotere osv innerst der?

 

jeg trodde jeg stakk 1.20 dypt men i følge papirer stikker jeg 1.40

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Flott ?

 

prøvd og ringe rønnerhavn for å høre på kapasitet i dag, men dem svarer ikke på tlf.

 

tenkte kanskje gå ned i morgen tidlig, kjedelig og gå ned og ikke ha plass..

 

hvor ligger eventuelt gjestehavn i Frederikshavn om det skal være fult ?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...