Jump to content

Tilbud fra leverandører - MALFIX??????


PanPan

Recommended Posts

Nå håper jeg ikke denne diskusjonen medfører at det blir for store endringer på dette opplegget igjen  :nonod:. Jeg har idag brukt flere timer sammen med Malfix for å finne fram til gode produkter som vi mener er både prisgunstige og etterspurt.

 

Kommer til å bruke mye tid på å utforme pene annonser, få alt på plass m.m. så please .....

Link to post
Share on other sites

Nå håper jeg ikke denne diskusjonen medfører at det blir for store endringer på dette opplegget igjen  :cool:.

Full støtte herfra. Dette ser interessant ut. Gleder meg til å se tilbudene, selv om lommeboka er slunken. Har siklet på VHF en stund, men har ikke funnet pengene, dvs at det så mye annet nødvendig en familie trenger, og som ofte blir prioritert foran båten  :nonod:
Link to post
Share on other sites

Først synes jeg Lasse fortjener en ordentlig honnør fra oss alle for den jobben han gjør på vegne av Malfix. Så vidt jeg vet, var det Lasse som la inn alt ifbm Malfix i forrige runde. Slik går det tross alt med en del tid på. Etablere kontakt, bli enige om hva som skal legges ut, forfatte tekst, skaffe bra bilder for illustrasjoner, oppdatere ved endringer, osv. Og nå ser det ut som han går løs på en ny runde. Takk, Lasse!

 

Og så tenkte jeg å nevne en ting til, for å kanskje gi litt bedre forståelse for Ingar sitt standpunkt rundt dette med Tilbud fra leverandører. I utgangspunktet er det naturlig å tro at har man muligheten til å annonsere for sine produkter og tjenester på et dedikert nettsted som baatplassen, hvor mer eller mindre alle er i målgruppen, da vil mange vite å benytte seg av det. Ikke sant? Og i tillegg er det gratis, og man kan legge ut så mye man bare vil, så ofte man vil. Dette må da være midt i blinken?

 

Dessverre får man seg en skikkelig trøkk når man kjører igang en slik ordning i god tro. Det er ikke få leverandører som Ingar og andre har kontaktet i forbindelse med Tilbud fra leverandører. Resultatet av dette arbeidet så dere i forrige runde. Tilnærmet ingen, hvis man ser det i forhold til alle som ble kontaktet. All ros til de som bidro med tilbud forrige gangen, men jeg mistenker at disse enten allerede hadde et forhold til baatplassen fra før i form av å være medlem, eller så var annonseringen et resultat av personlig bekjentskaper og litt ekstra 'bearbeiding'.

 

Samme erfaring har jeg fra et lignende nettsted. Jeg kontaktet 100 leverandører. Resultat: 3 svar, og ikke engang de endte opp i noe konkret. Så dette er situasjonen. Forhåpentligvis vil det være et lite mindretall som vil vite å benytte seg av denne muligheten, men erfaring fra forrige gang viser helt klart at vi kan ikke regne med at disse er mange. Det er da om å gjøre å utnytte dette best mulig, både for medlemmene, rekrutteringen til baatplassen og leverandøren. Så kan man alltid være enig eller uenig i hva som er best, men det blir kanskje litt enklere å se hvorfor Ingar velger å gjøre det på en annen måte i denne omgangen?

 

Til slutt vil jeg oppfordre alle med personlige bekjentskaper i bransjen til å 'utnytte' disse for alt det er verdt og prøve å få flere på banen i Tilbud fra leverandører. Er vi mange nok som gjør det, vil mange av oss ha igjen for en liten innsats her ved at det før eller siden dukker opp produkter på tilbud som vi selv trenger.

Link to post
Share on other sites

Enig med Dilla, full honør til både Lasse og Ingar for den jobben som er gjort/ gjøres når det gjelder leverandørene. Forstår også hvorfor det er valgt i den formen det har, uten at jeg nødvendigvis er enig.

 

Ellers er oppfordringen om å  kontakte man jeg kjenner innenfor produkter som kan benyttes til båt, en veldig god idè, og jeg skal ta noen initiativ og se om det kommer noe ut av det. Ser man litt stort på det er det nesten ingen begrensninger på hvilke produkter som kan være av interesse utover rene båtprodukter som benyttes båten; brunevarer, el. materiell, VVS, tekstiler, skumplast, folieprodukter, snekkertjenester, teknisk/kjemiske produkter som maling, lim og fugemasser. rengjøring etc.etc.

 

Ramser opp dette som en påminnelse om at vi bruker snart alt mulig, og umulig i båtene våre.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lyst til å bli uvenner med noen, men jeg syns at de gutter som jobber mye med denne side gjør en KJEMPEJOBB, vi er dem alle stor takk skyldig. Forøvrigt er jeg enig med Ingar & Co i denne sak.

Men uansett: Stå på, gutter, I gjør en fantastisk jobb, og husk: Man kan ikke gjøre over 2000 mennesker tilfredse.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lyst til å bli uvenner med noen, men jeg syns at de gutter som jobber mye med denne side gjør en KJEMPEJOBB, vi er dem alle stor takk skyldig. Forøvrigt er jeg enig med Ingar & Co i denne sak.

Men uansett: Stå på, gutter, I gjør en fantastisk jobb, og husk: Man kan ikke gjøre over 2000 mennesker tilfredse.

Takk for det  :headbang:

 

Nå har jeg lagt inn en god del annonser på vegne av Malfix AS. Det kommer noe mer antagalig i morgen, men nå orker jeg ikke mer for i dag. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hva om et firma har generelle tilbud som er rimeligere enn medlemstilbudene som evt. blir annonsert fra andre leverandører til baatplassen.no? Da er ikke medlemstilbudene så interessante alikevel om man kun ser på pris ihvertfall?

Noen føler seg ekslusive med et medlemskort, andre som ansatt i et spesielt firma.  Selv føler jeg det blir å lure de som må betale full pris ved ikke å opplyse om hva som skal til for at de kan få båtutstyret til best mulig pris. Jeg får benytte sjansen til å verve noen baatplass medlemmer. Noen av dere som har gått eller går med Domino kort lenger?  Mulig jeg tar feil men er vi ikke lei av dette?  

I Stavanger Seil har vi ihvertfall strukket oss langt for å gi baatplassmedlemmer Norges beste priser på et godt utvalg utstyr og i tillegg gratis frakt ved kjøp over kr. 5000.

Men pris er ikke alt. Malfix selger sikkert mer utstyr enn oss uansett om vi er billigere på det meste av det vi selger.

Atle  

Link to post
Share on other sites

 

I Stavanger Seil har vi ihvertfall strukket oss langt for å gi baatplassmedlemmer Norges beste priser på et godt utvalg utstyr og i tillegg gratis frakt ved kjøp over kr. 5000.

Men pris er ikke alt. Malfix selger sikkert mer utstyr enn oss uansett om vi er billigere på det meste av det vi selger.

Atle  

Hva har skjedd med alle gode tilbudene fra Stavanger Seil?? Er det temporært tatt ned for oppdatering eller hva?

Det var et oppslag for 5-6 dager siden under "Leverandør-annonser" med flere tilbud om prosenter fra både den ene og andre leverandøreren. Og nå ser jeg at tilbudet er borte vekk. Hva har skjedd? Har de andre detaljistene klaget Stavanger Seil inn for grossistene fordi de selger produktene for billig?

La bl.a. merke til at Stavanger Seil solgte samme Raymarine radar som i Malfix sitt tilbud - bare 3000 kr rimligere.

Link to post
Share on other sites

Hva har skjedd med alle gode tilbudene fra Stavanger Seil?? Er det temporært tatt ned for oppdatering eller hva?

Det var et oppslag for 5-6 dager siden under "Leverandør-annonser" med flere tilbud om prosenter fra både den ene og andre leverandøreren. Og nå ser jeg at tilbudet er borte vekk. Hva har skjedd? Har de andre detaljistene klaget Stavanger Seil inn for grossistene fordi de selger produktene for billig?

La bl.a. merke til at Stavanger Seil solgte samme Raymarin radar som i Malfix sitt tilbud - bare 3000 kr rimligere.

Vi har fått klager på våre spesielt prisgunstige tilbud ja. Kommer tilbake om det skulle vise seg at vi finner en løsning som vil fungere bra for alle parter.

Atle

Link to post
Share on other sites

STAVANGER SEIL A/S         Vi har fått klager på våre spesielt prisgunstige tilbud ja. Kommer tilbake om det skulle vise seg at vi finner en løsning som vil fungere bra for alle parter.  

Atle  

 

HÆ???????????. Var tilbudende for bra?????????????????????? :smiley::eek::confused:

Hva er dette for noe greier. Trodde at meningen var at vi skulle få så bra tilbud som muligt. :eek::smiley::eek:

 

Pekjan

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vi har fått klager på våre spesielt prisgunstige tilbud ja. Kommer tilbake om det skulle vise seg at vi finner en løsning som vil fungere bra for alle parter.

Atle

Er ikke dette på kanten av lovverket? At en leverandør skal bli eksludert fra å videre-selge et produkt, fordi prisen er for lav? Om en butikk har så god kontroll på sin kostnadsside (forutsetter at lover og regler for lønn, avgifter etc. blir fulgt), at denne kan operere med betydelige lavere priser, er vel hensikten med fri konkurranse oppnådd?

 

Sannheten er vel at de fleste som driver sin virksomhet innen det "maritime", operer med markedsprisning (hva er kundene villig til å betale). Dermed opererer man med fortjeneste-marginer langt høyere en andre bransjer. Når man ser på noen av produktene, er vel det temmelig åpenbart. Eksempel; Den fiffige (og selvfølgelig veldig anvendbare) "stangen" med krok i enden, den som gjør at det er enkelt å kneppe fortøyningstauet fast i en bøye. (håper de fleste skjønner hvilket produkt jeg sikter til). Finnes i flere varianter, men er basert på et rustfritt stålrør, en krok i enden som kan betjenes fra motsatt ende. Fikk en slik til jul, prislapp NOK 800,- !!  Ingen skal fortelle meg at det ligger normal fortjenestemargin til grunn for den prisen. I såfall har produsenten i USA sent den til Norge på business-klasse hos SAS.

 

Håper at en eller annen fra "de rette myndigheter" dumper innom svaret som ble gitt på hvorfor tilbudet forsvant. Jeg skal ikke kategorisk påstå at ulovligheter blir avdekket, men jeg er ganske sikker på at man vil finne at leverandører/grosister er flittige brukere av den "STORE gangetabellen"!

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

f**n meg; er det mulig ! ( unnskylder IKKE kraftsalven ) Er det ikke det ene, så er det det andre. Her gis det bra tilbud til en mindre gruppe, og straks skal noen stoppe det "av hensyn til konkurransen eller lignende.

 

Etter det jeg vet er ikke MALFIX spesielt populær i bransjen heller, gir for bra tilbud og priser til at andre kan henge med.  Det er ikke spesielt populært, hos andre enn kundene

 

:eek: :eek:   Heia Roger   :confused::smiley: :smiley: Heia Atle  :eek: :eek:

 

En ikke ubetydelig dekkleverandør i området her, har problemer med å få varer fra endel grossister. De mener dekksenterets påslag er for små, og at de derfor virker "anti-pris-drivende"

 

Vi lar oss lure....

 

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ja, slik kan det gå. Kanskje man nå forstår at det ikke er om å gjøre å ha flest mulige leverandører inne.  Det er om å gjøre å ha den leverandøren inne som kan selge akkurat det du trenger til den gunstigste prisen.

 

Den leverandøren hette Stavanger Seil. Der fikk man solide generelle prosentavslag på ALLE varer. Fra alle fabrikanter.

 

Nå er det bare å vente. Kanskje noen kan ordne opp i floken....

 

Hyl og skrik på hvor det var blitt av Malfix og at vi måtte ha mange leverandører og åpent for alle. Jeg sier det igjen. Man trenger bare den leverandøren som kan skaffe det du ønsker til den laveste prisen. Slik hadde vi det. Nå har vi det ikke.

 

Kanskje MEDLEMSTILBUD utelukkende for REGISTRERTE MEDLEMMER likevel var veien å gå?   :eek:

 

Alle bestillinger sendt på IM til Stavanger Seil kan kanskje fortsatt få gunstige priser? Det er i såfall plutselig kun en avtale mellom deg og din selger. Hvilke priser man så oppnår er andre uvedkommende.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Greit å få slikt frem i lyset. Er ikke overrasket. I Norge er det slik at en del ser sjansen til å sko seg noe helt svinsk.

 

Vil oppfordre til full offentliggjøring av hvilke leverandører dette dreier seg om.

Og ikke bare det! Det hadde også vært intressant og vite hvem som ba Stavanger_seil om og fjerne annonsen. Altså hvem pålegget kom ifra!

Link to post
Share on other sites

Importører i Norge ønsker å etablere et lokalt forhandlernett som bidrar til lokal service og support. Ved min markedsføring "stjeler" jeg kunder fra de lokale som ikke kan leve på såpass små marginer og bidrar da kanskje til å ødelegge dette nettverket. Jeg ønsker selvfølgelig et godt forhold til både kunder og leverandører og har mtp. mine ønskelige tilbud havnet i en kinkig situasjon.  Finnes det en løsning alle blir fornøyd med? Forslag?

Jeg tror det blir vanskelig men holder en dialog åpen med alle parter.

Link to post
Share on other sites

Importører i Norge ønsker å etablere et lokalt forhandlernett som bidrar til lokal service og support. Ved min markedsføring "stjeler" jeg kunder fra de lokale som ikke kan leve på såpass små marginer og bidrar da kanskje til å ødelegge dette nettverket. Jeg ønsker selvfølgelig et godt forhold til både kunder og leverandører og har mtp. mine ønskelige tilbud havnet i en kinkig situasjon.  Finnes det en løsning alle blir fornøyd med? Forslag?

Jeg tror det blir vanskelig men holder en dialog åpen med alle parter.

Foreslår at du legger ut en annonse igjen, hvor du ber om at intresserte tar kontakt for tilbud.

Hva du og kunden blir enig om har ingen noe med.

 

Noe av problemet er vel også at importøren skor seg godt.

 

Stå på videre! :eek:

Link to post
Share on other sites

Hyl og skrik på hvor det var blitt av Malfix og at vi måtte ha mange leverandører og åpent for alle.

Lotus: Demp deg! Man må kunne ta opp saker uten å bli sjikanert med pøbel-aktig oppførsel!

 

Jeg synes det er fint at andre tar opp saker og ser ting i et annet lys enn meg selv. Det beriker forumet, og gjør det interessant å være med her.

 

Problemet som har ført til at Stavanger Seil *er i tenkeboksen* er at det finnes en ukultur på leverandør-siden. Jeg synes vi heller burde samle oss og påvirke den fremfor å opptre bøllete mot hverandre.

Link to post
Share on other sites

Enig i det PanPan, man må lunne være uenige om saker. Dersom vi alle var enige ville forumet dø i løpet av kort tid.

 

Når det gjelder leverandørene har du definitivt et poeng. Jeg har arbeidet på leverandørsiden i mange år, dog ikke på båt, og kjenner igjen problematikken. Ofte har leverandørene en foreslått utsalgspris på produktene, som gir alle forhandlere, store som små, en mulighet til å tjene penger. Nå er det jo sånn at ikke alle i sisteleddet har like store kostnader, eller foretar andre vurderinger enn kollegaer når det gjelder prisen til sluttbruker på hele sortiment eller enkeltstående produkter. Utfordringen for leverandørene er at når noen tilbyr lave nettopriser, vil det alltid være noen som blir sure, og truer med å finne en ny leverandør, dersom ikke forholdet bringes "i orden."  

 

Det jeg finner problematisk med dette er at det ikke er markedskreftene som rår, ved at prisen fastsettes ut fra hva markedet er villig til å betale.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Det jeg finner problematisk med dette er at det ikke er markedskreftene som rår, ved at prisen fastsettes ut fra hva markedet er villig til å betale.

Slik jeg ser det er dette presis markedskreftene som får boltre seg fritt, og skviserer leverandørene som ønsker å presse prisene.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...