Jump to content

Baatplassen.no skjorte


Pjolter

Recommended Posts

Bare en tanke: Prisen spiller sikkert inn på antall man kjøper. Blir prisen i retning av det mange synes er 'nok', vil kanskje mange begrense seg til bare et eksemplar eller to. Blir prisen lavere enn 'nok', vil kanskje flere bestille mer. Dette gjelder ihvertfall meg. Jeg vil nok kjøpe færre hvis prisen blir 200,- enn hvis prisen blir 100,-. Akkurat dette er det litt vanskelig å gi utrykk for når man svarer, slik svarene laget nå. Jeg tror dette kan ha en del å si for hvor mange eksemplarer du kan regne med, og det er vel det viktigste med denne pollen? Men for all del, det er ikke verre enn at du kan kjøre en ny poll senere når detaljer som pris er klarlagt. Da kan du ha svaralternativer som henspeiler på antall hver enkelt regner med å kjøpe.

Link to post
Share on other sites

Etterhvert har blekkskrivere, som eksempelvis Canon i865, mulighet til å printe ut i A-4 format noe som kan overføres til en T-skjorte. Dette kan "gud og hvermann" gjøre.

 

Hva med å lage en slik fil i jpg format av et Baatplassen.no objekt som alle som ønsker det kan bruke?

 

Nå er det vel kanskje ingen heksekunst for den som har satt sine bein i et tastatur før å gjøre dette, men min tanke er at man bør ha et "standard bilde", ikke hundredeogørten hjemmekomponerte mere eller mindre fancy varianter. :cryin:

 

Hva tror dere?

Link to post
Share on other sites

Skjønner forsåvidt at drøye 200,00 kan virke avskrekkende, men vimpelen kostet da 160,00.

Har ikke lagt merke til at noen syns det var uhørt pris :cryin:

Og så er det jo tross alt Tennis skjorte med krave og knepping i halsen det er snakk om.

Vi kommer godt under hundrelappen med vanlige t-skjorter. Hvis noen heller vil ha det.

Det kan godt være valgfritt. Det har ikke noe med trykke prisen og gjøre.

Link to post
Share on other sites

Etterhvert har blekkskrivere, som eksempelvis Canon i865, mulighet til å printe ut i A-4 format noe som kan overføres til en T-skjorte. Dette kan "gud og hvermann" gjøre.

 

Hva med å lage en slik fil i jpg format av et Baatplassen.no objekt som alle som ønsker det kan bruke?

 

Nå er det vel kanskje ingen heksekunst for den som har satt sine bein i et tastatur før å gjøre dette, men min tanke er at man bør ha et "standard bilde", ikke hundredeogørten hjemmekomponerte mere eller mindre fancy varianter. :cryin:

 

Hva tror dere?

Helt kurant!

Problemet er bare at det ikke tåler så mye vask.

Er ikke de arkene forholdsvis dyre?

Link to post
Share on other sites

Skjønner forsåvidt at drøye 200,00 kan virke avskrekkende, men vimpelen kostet da 160,00. Har ikke lagt merke til at noen syns det var uhørt pris

Vet ikke om det er innlegget mitt du sikter til, men innlegget mitt var ikke ment for å uttrykke noe som helst om selve prisen. Jeg mener bare at det kan ha vesentlig betydning for antallet man kan regne med hva slags nivå prisen havner på. Jeg betaler gladelig 220,- for ei skjorte av bra kvalitet. Akkurat som det er greit med t-shorte til 100,- av litt mindre bra kvalitet. Forskjellen er at hvis vi havner på 100,-, kan jeg f.eks. kjøpe 2 stykker og ikke ha noe større utlegg enn jeg ville fått hvis vi hadde havnet på 220,-. Det var poenget mitt. Det optimale hadde kanskje vært begge deler? Ei litt billigere t-shorte til rundt 100,- som 'det ikke er så fali med'. Da kan jeg kjøpe mange og kan gå ikledd baatplassen hele tiden uten at jeg må vaske klær så ofte. I tillegg kunne jeg da kjøpt et eksemplar av den 'dyrere' sorten som jeg ikler meg når vi skal ut om kvelden og ta ankerdrammen. :cryin:
Link to post
Share on other sites

Vet ikke om det er innlegget mitt du sikter til, men innlegget mitt var ikke ment for å uttrykke noe som helst om selve prisen. Jeg mener bare at det kan ha vesentlig betydning for antallet man kan regne med hva slags nivå prisen havner på. Jeg betaler gladelig 220,- for ei skjorte av bra kvalitet. Akkurat som det er greit med t-shorte til 100,- av litt mindre bra kvalitet. Forskjellen er at hvis vi havner på 100,-, kan jeg f.eks. kjøpe 2 stykker og ikke ha noe større utlegg enn jeg ville fått hvis vi hadde havnet på 220,-. Det var poenget mitt. Det optimale hadde kanskje vært begge deler? Ei litt billigere t-shorte til rundt 100,- som 'det ikke er så fali med'. Da kan jeg kjøpe mange og kan gå ikledd baatplassen hele tiden uten at jeg må vaske klær så ofte. I tillegg kunne jeg da kjøpt et eksemplar av den 'dyrere' sorten som jeg ikler meg når vi skal ut om kvelden og ta ankerdrammen. :cryin:

Neida, siktet ikke på noen egentlig! Bare en sammenliging av pris var vel det jeg skulle frem til.

Personlig går jeg vel for vanlig t-skjorte. Da kan jeg kjøpe meg tre fire stk. uten og få dårlig samvittighet.

Men som sagt, her kan man jo egentlig velge!

Link to post
Share on other sites

Trykk som strykes på tåler ikke så veldig mye vask, jeg har erfaring med det fra noen gensere jeg fikk på jobben. Dessuten blir trykket litt blassere i fargene.

 

Jeg foreslår at "driftstilskuddet" settes til 25,- kr pr. plagg, og de første 20 plaggene vil da dekke utgiftene til filmen som brukes (500,- var nevnt i annen post, høres veldig billig ut for 4-farge trykk...).  Plagg 21 og utover vil da gi et tilskudd til serverleie og andre utgifter.

 

I tillegg kommer porto/pakking og en tier til den som gidder å gjøre jobben. Prisen for trykkingen er sikkert lik uansett hva slags plagg man velger. I tillegg kommer selve plagget, og hver enkelt kan da velge plagg, størrelse og farge ut fra hva trykkeriet leverer. Å komme med egne plagg tror jeg blir mye mas og trykkeriet blir vel heller ikke så glade da de har kalkulert med fortjeneste på plaggene.

 

Da ender vi opp med en grunnpris, og faste tillegg for t-skjorte, piquet-skjorte, håndkle o.s.v.. Etter min mening burde dette være noenlunde enkelt å administrere. Samtidig sikrer det noen kroner til videre drift og vi unngår at initiativtakerne finansierer filmen for de som velger å bestille senere.

 

Bare et forslag, selv kommer jeg neppe til å bestille noe (har vimpel).

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Håndkle ja. Det kunne kanskje vært noe. Og så en kul caps. Det måtte da vært midt i blinken når man skal på båtmesse? Da blir det enkelt å finne andre av samme art.

Og jakke med Team Baatplassen på ryggen. Hva med kjeledress til båtpussen ?

Dere som griller bør ha baatplassen grilldress

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at caps trykkes på annen måte enn klesplagg (redigerte vekk caps fra innlegget etter at jeg postet), men trykkeriet fikser sikkert det også - kanskje med "strykemetoden"...?

 

GeirKS

Det strykes også på skjortene, ikke silketrykk!

Men dette er av bedre kvalitet enn det som er på messer og lignende.

 

Det må nevnes at jeg kjøpte skjorter i 1995 da jeg drev eget firma og teksten er fortsatt godt leselig om enn noe svak skrift etter snart 10 år.

 

Det vil si samme trykkemetode og samme trykkeri som jeg har fått pris ifra!

Link to post
Share on other sites

:cryin: Når en først skal evt lage en t-skjorte  og caps som er like tøft , så må det lages noe som er bra kvalitet .Ikke løpe og kjøpe ei billig t-skjorte av noe B kvalitet som er vraka etter et par vask.Forslaget som om en tennis t-skjorte er bra ,dem er jo fine og se på og kan brukes til flere anledninger .Og caps er jeg kjempe klar for ,det er jo standard utstyr ombord  :lol: Det med og få laget slike  , så er det en slik reklamesjappe i Horten som lager alt ,t-skjorter , jakker ,capser , kopper ,drammeglass osv osv .Så det å få laget evt flere ting på et sted er null problem , men så er det prisen da . Som regel får man det en betaler får  :nonod:

 

Hilsen Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Håndkle ja. Det kunne kanskje vært noe. Og så en kul caps. Det måtte da vært midt i blinken når man skal på båtmesse? Da blir det enkelt å finne andre av samme art.

Håndkle på båtmesse :cryin: Jeg holder meg hjemme da :nonod:

 

Neida bare tuller. Det var faktisk med tanke på å kunne kjenne andre medlemmer på messer o.l. at jeg foreslog T.shirt i en annen tråd. Jeg syns det er en kjempe ide, både med caps håndkler og mye annet "snop"

I tillegg må det jo koste litt å drive dette forum, og der må kunne bli litt penger i overskud av salget.

Hvis jeg kan hjelpe til med dette gjør jeg gjerne det.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Etterhvert har blekkskrivere, som eksempelvis Canon i865, mulighet til å printe ut i A-4 format noe som kan overføres til en T-skjorte. Dette kan "gud og hvermann" gjøre. Hva med å lage en slik fil i jpg format av et Baatplassen.no objekt som alle som ønsker det kan bruke?

Er ikke tilhenger av at hver og en skal forsøke å få noe til selv. Her må det være helt likt hvis det skal være noen mening i å lage noe, og da må det vel bestilles fra noen som vet hva de driver på med. For kvalitetsarbeid kan jeg heller betale hva det koster :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Er ikke tilhenger av at hver og en skal forsøke å få noe til selv. Her må det være helt likt hvis det skal være noen mening i å lage noe, og da må det vel bestilles fra noen som vet hva de driver på med. For kvalitetsarbeid kan jeg heller betale hva det koster :yesnod:

Selvfølgelig skal dette overlates til et trykkeri! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...