Jump to content

Bygge båt sjølv - noko for ein amatør?


Sinten

Recommended Posts

Det er ikkje meir enn fire dagar sidan det siste båtprosjekte mitt vart sjøsett, og på desse fire dagane eg ikkje har hatt noko båt å arbeide på har det holdt på å klikke for meg :crazy: . Skulle sjølvsagt ha brukt båten, men i dette drittværet er ikkje det serlig fristande heller. Det verkar som om båtpussinga/bygginga får meg til å slappe minst like mykje av som det å vere i båt, serlig på sånne dagar med mykje regn som i dag. Så derfor er eg klar for noko nytt :wink: .

 

Det er to ting eg ser for meg: Den eine er å Kjøpe ei brukt snekke, for så å restaurere/pusse den opp. Den andre å bygge ein ny båt heilt frå bunnen av.

 

Eg har endå ikkje heilt bestemt meg, men sidan eg allereie har prøvt meg på å pusse opp ein gamal båt, og kjenner litt til dette, så vil eg undersøke litt rundt dette å bygge sjølv.

 

Eg har surfa litt rundt på internett og funne fleire sider som sel teikningar til forskjellige båtar. Alt frå snekker til runabouts til kanoar. Det verkar som det er populært for amatørar å bygge båtar i krysfiner og epoxy, og Glen-L.com ser ut til å ha teikningar og forklaringar som er temelig "idiotsikkre". Men eg veit ikkje heilt om eg likar dette epoxy griseriet, og eg har derfor interessert meg meir i "tradisjonell" trebåtbygging i klink og kravell. Men ettersom eg har forstått det så er ikkje dette like enkelt som kaldbaking?

 

Eg har funne ei "Handbok i enklare båtbyggeri" (mykje bra lesestoff) frå 1960 som tar for seg båtbygging i klink, kravell og til dels kryssfiner (utan epoxy) for amatørar. Men på 60-tallet var nok snekkerkunnskapene til folk flest litt høgare enn dei er i dag...

 

Så er det nokon som har noko formeining om kva byggemetode som er enklast og kva båttype som er enklast å lage? Nokon som veit om nokre nettsider som eg kan lese på, eventuelt bøker som kan lesast?

 

Det eg ser for meg er ein båt på rundt 5 meter, med vindskjerm, dekk, V-bunn (heilplanar), klinka skrog og påhengsmotor. Nokon som tar eit kjappt prisoverslag på kva det vil koste å bygge ein sånn båt? :wink:

 

Dette vil nok i såfall bli eit langtidsprosjekt, sidan skulegang snodig nok også går utover fritida :rolleyes:

 

Eg veit det er nokon her som har bygd båt før, og som heilt sikkert har greie på dette. :yesnod:

 

 

Lagt til:

Om eg er gal?... JA :crazy:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Ta en telefon tilJeff Lane Han prater bra norsk på tross av navnet, pratet endel med han angående båttegninger og planer før jeg fikk bygd badrast og han hadde mange poeng for og imot. Verd å lytte til for så å trekke seg tilbake og tenke seg om

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kjøp denne boken.

 

https://www.boatdesigns.com/prodinfo.asp?number=12%2D430

 

Jeg har den. Den handler om hvordan bygge kryssfiner båter. De kan bygges med Sikaflex og skruer hvis du vil.

 

Her er et godt forlag til en båt også!

 

http://www.woodenboatstore.com/prodinfo.asp?number=400%2D071

 

Jeg har bare bygget en jolle, men jeg mener du bør vurdere å benytte epoxy.

 

Mvh

 

MagneO

Link to post
Share on other sites

Sjå her ja :flag:

 

Forstår eg det rett slik at desse kryssfinerbåtane kan byggast både med epoxy og utan? Ved bruk av epoxy så vert vel epoxy'en brukt til å lime kryssfineren fast til spant, stevn og kjøl samt å lime neste lag kryssfiner fast til det førre, men også til å smøre utanpå fineren tilslutt for å gjere det tett, elller? Så viss eg bruker sika eller noko anna som lim, må eg altså behandle skroget som eit vanlig treskrog med owatrol, linolje eller liknande?

 

Den båten du linka til MagneO såg flott ut, men er det kun teikningar og inga "bruksanvisning" som følger med den? Eller må eg kjøpe den boka og bruke den som "bruksanvisning"? 0.99 $ for teikningane i pdf-form var jo slettes ikkje gale uansett. Men går det ann å bygge denne båten på klink eller listkravell trur de? Altså viss eg brukar orginalteikningar av stevn og spant (mogleg spant må dimensjonerast opp litt) men så kler eg den med klinka bord? Det vert jo litt bakvendt av korleis ein vanlig klinkebyggd båt vert bygd, der spanta vert sett inn til slutt, men det finst vel heilplana skrog som er klinkebygd også gjer det ikkje? Var ikkje Gjeld-frid I klinkebyggd heilplanar, Jon-Kåre?

 

Det eg likte best med Glen-L.com var at dei tilbydde fullskala teikningar av spant og liknande delar. Er det nokon andre som tilbyr det? Og er det isåfall vanskelig å lage spanta i fullskala kun ut i frå teikningar? Bør eg lage meg ein fullskala mal først?

 

Og til slutt. Kor farleg er det eigentleg med epoxy? Den er vel tilnermast luktfri, men avgjer den farlige gassar likevel? Korleis er den samanlikna med polyester? Er det hudkontakt som er farligast med epoxy eller gassane? Og er det nokon som greier å berekn kor mykje epoxy som vil gå med til ein slik båt MagneO linka til over her?

 

Takk for alle svar så langt :flag:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Veit at det er meir arbeid å klinke, men til gjengjeld slepp eg løysemiddel frå epoxy og er ikkje avhengig av oppvarma lokale :wink:

 

Dessutan finst det ikkje noko finare enn desse klinka passbåtane.

Berre sjå her:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=3&tot=99

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Helt engig med Jon-Kåre.

Snakk med Jeff først. Han har den erfaringen som trengs og ser dine problemer år før du får de....

Har selv brukt han som diskusjonspartner og han har nok "reddet" meg fra flere håpløse opplegg de siste 4 årene.....

Du er gjerne ikke enig med han med en gang, men etter noen dager, så, jo fanken han hadde visst helt rett... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Veit at det er meir arbeid å klinke, men til gjengjeld slepp eg løysemiddel frå epoxy og er ikkje avhengig av oppvarma lokale :wink:

 

Dessutan finst det ikkje noko finare enn desse klinka passbåtane.

Berre sjå her:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=3&tot=99

 

Jo dem er jo fine, men da kan du jo like gjerne få tegninger til en slik :wink:

Blir mye høvling og steaming på deg da, men sikkert morro alikevel.

 

Men slike passbåter hender det man kan få rimelig som pusseobjekt også

Link to post
Share on other sites

Har lest gjennom tråden til ok67 allereie, mykje bra der :yesnod:

 

Eg har funne ei e-post-adresse til Jeff Lane, skal sende han ein e-post når eg har samla opp nok spørsmål :smiley:

 

Er ikkje så lett å finne teikningar til klinka passbåtar, men det er klart det beste. Det er litt her (nr. 49), men den er til innanbordsmotor og med band i staden for sagde spant (er litt skeptisk til band, viss ikkje dei ligg veldig tett). Rimelig oppussingsobjekt har eg ikkje funne endå, så viss du veit om nokon er det berre å sei i frå :wink:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Anbefaler at du tar en telefon jeg og snakker med mannen han har utrolig mye bra å fare med hvis ikke hukomelsen har sviktet meg på de 13 årene det har gått siden jeg snakket med han. ØH eller var det 11 år siden kanskje

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har lest gjennom tråden til ok67 allereie, mykje bra der :yesnod:

 

Eg har funne ei e-post-adresse til Jeff Lane, skal sende han ein e-post når eg har samla opp nok spørsmål :smiley:

 

Er ikkje så lett å finne teikningar til klinka passbåtar, men det er klart det beste. Det er litt her (nr. 49), men den er til innanbordsmotor og med band i staden for sagde spant (er litt skeptisk til band, viss ikkje dei ligg veldig tett). Rimelig oppussingsobjekt har eg ikkje funne endå, så viss du veit om nokon er det berre å sei i frå :wink:

 

Jeg og Seilaren har diskutert å funnet ut at neste år kan du kjøpe båten min visst jeg skal ha ny! :wink: Hørres ikke det morsomt ut :lol: ?

Link to post
Share on other sites

Må vel nesten reknast som "ekstremsport" å frakte den "balja" til Sleipner for eigen maskin så langt :eek:

Eg har iallfall ikkje tenkt å setje livet på spel på denne måten :nonod::wink:

 

Jeg skal love deg den motoren er ikke noe tull! Den går og går og går. Jeg har fått beskjed fra tidligere eier at den har vært under vann. Fortsatt så går den uten noe feilslag gjennom hele tiden jeg har hatt den. Det eneste var at på første turen gikk motoren varm fordi det manglet termostat. Jeg er sikker på denne motoren kan gå masse år til!

 

Smått om lite må jeg begynne å si dette litt, jeg begynner å vurdere å konvertere til plast :eek:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes du skal bygge jeg, sinten, når du er nyskjerrig på det. Uten å ha egen erfaring med dette, vil jeg tro at du burde vurdere epoxy (med riktige forhåndsregler) om du ønsker noe planende av kryssfiner. Men hvorfor ikke først forsøke med noe ennå mindre for å teste ut teknikken? Hva med å forsøke seg på en liten klinket jolle på 7-8 fot før du lager noe større? Samme sak om du skulle ønske å gjøre noe i kryssfiner. Mye mindre konsekvens om du skulle gjøre noe feil, og så kan du med denne erfaringen i baklomma gjøre alt perfekt når du siden bygger den båten du nevner. Jolla blir dessuten grei å ha når du ennå litt senere bygger deg en enda større båt.... :wink:

Link to post
Share on other sites

Jo, har lurt på det om eg skal begynne med noko mindre, men eg har ikkje funne ei jolle som vert bygd på den same måten som desse litt større båtane. Det verkar som om joller helst vert bygd etter "Stitch and Glue" metoden, og det er vel ein litt annan måte å bygge på, er det ikkje?.

 

Eg har sett ein del på Squirt'en som Honduras bygger. Den er jo 10 fot og vert bygd på same måte som mangen av dei litt større båtane. Den har både dekk og det heile så her får eg jo øvd meg på det meste som må til på ein 14-15 fots passbåt også, berre i litt mindre skala.

 

Har vel innsett at eg kanskje må vurdere epoxy likevel :sad::wink:

 

 

Til Sleipner93:

Viss du vil ha plast så kan me jo berre bytte båt :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Sinten er vel i eldste laget til å ha glede av en optimistjolle.

Slik jeg forstår stitch`n glue, kan dette brukes på båter i alle størrelser, selv om en del mindre joller bygget med denne metoden er bygget uten spant. Egentlig synes jeg at du burde prøve deg på noe smått og klinkbygget, eventuelt klinkbygget i kryssfiner og epoxy.

jolle.jpg

Et forslag er noe slikt, i underkant av 8 fot, som kan bygges både som tradisjonell klinkbygget, eller klinkbygget i epoxy / kryssfiner. Denne kan du kanskje bygge i en oppvarmet kjeller istedenfor i et kalt naust, pga størrelsen. Ved siden av erfaringen du får, kan du også skaffe deg et smykke av et klassisk skipsjolle om du tar deg flid. Planene finnes på http://www.woodenboatstore.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...