Jump to content

"World Wide" - D5LA på baatplassen.no


Poseidon

Recommended Posts

God dag igjen gode båtvenner,

 

nå har jeg satt meg ned for å forsøke å få fagplanen for D5LA til å henge sammen med kalenderen for vinteren. Jeg vet ikke hvordan det går med tabellkolonner i teksten her, men jeg håper at det blir leselig . . . .

 

Uke Fag

45/07 Oppsetting av forum på baatplassen.no

46/07 Middelbreddeseilas

47/07 Storsirkelseilas

48/07 Navigasjonsinstrumenter, repetisjon av GPS, plottere, radar, navtex, etc

49/07 Navigasjonsinstrumenter, kronometer, med tidssignal, datolinje

50/07 Astronomisk navigasjon; nautisk almanakk, solen i meridian, solens opp- og nedgang, tussmørke

51/07 Himmelkulen og dens koordinater

01/08 Sekstanten; behandling og bruk, indexfeil, litt om justering av speilene

02/08 Solobservasjoner, høyderettelser

03/08 Solobservasjoner, metoder

04/08 Observasjonsberegninger

05/08 Observasjonsberegninger

06/08 Meteorologi og oceanografi

07/08 Repetisjon og oppgaveløsing

08/08 Samling, repetisjon, eksamen

 

Jeg skal be Ingar om å hjelpe med å sette opp "Klasserommet vårt" og sørge for at de som har meldt seg på D5LA-kurset får nødvendig adkomst.

 

Hvis noen skulle ha kommentarer eller tilbakemeldinger, så er det selvfølgelig fritt frem - selv om jeg ikke kan garantere at det tas hensyn til . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

I min kalender har jeg reservert helgen 29.02. - 02.03.2008. Forhåpentlig lar dette seg kombinere med den store dagen...

Ser det står uke 8 på timeplanen. Ovenstående dato er uke 9. Er det uke 8 som er det endelige?

Hadde vært greit å vite da jeg må forsøke å bytte skift hvis det er uke 8 som er gjeldende.

Link to post
Share on other sites

Ser det står uke 8 på timeplanen. Ovenstående dato er uke 9. Er det uke 8 som er det endelige?

Hadde vært greit å vite da jeg må forsøke å bytte skift hvis det er uke 8 som er gjeldende.

 

Tusen takk for at noen passer på meg; det trenges tydeligvis av og til . . . .

Du har fullstendig rett Alidal. Datoene er i uke 9 og det er i uke 9 vi samles. Det er de samme datoene som vi har holdt fast på hele tiden og jeg har booket Gamle Salten, alternativt Nattruten SANDNES for akkurat den helgen.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

God dag igjen gode båtvenner,

 

Nå nærmer det seg "Gastronomisk navigasjon" som min gode venn journalisten kaller kurset vårt :wink::wink:

Vår alltid like velvillige Ingar har lagt på plass hovedinndelingene i klasserommet, basert på de samme som jeg har liste opp ovenfor. Nå er det opp til meg å sette sammen det som skal sendes ut av "pakker" og få disse avgårde i løpet av de første dagene.

 

Jeg har også forsøkt å ajourføre deltagerlisten, men jeg har en beklemmende følelse av den ikke er helt 100%. Påmeldingene har nemlig kommet i så mange forskjellige former, noen som innlegg på baatplassen, noen som IM samme sted, noen som vanlig mail til baatskolen og noen som telefoner.

 

Derfor legger jeg ut de brukernavnene som jeg har registrert, med alle mulige forbehold om feil - og jeg ber dere bære over med meg hvis det er alt for ille :wink:

Sebaldus har et spørsmålstegn etter som jeg ikke vet med sikkerhet om han ønsker å være med på D5LA-delen.

I tillegg til de som står på listen har jeg noen fra andre kurs, som ennå ikke har gitt meg sitt brukernavn på baatplassen, og disse kommer jeg til å kontakte direkte for å få klarhet i situasjonen.

 

Her er listen pr dette øyeblikk:

LA3939, rem, sydvesten, Wicma, hallaron, Sebaldus?, Vikanes, Xerb, Fjellbonden, roaldbj, Laholm,

Troll 20, Sjøtummel, Bitteliten, Haber, Festina Lente, Quantum, Oldies, Gnisten, Godbonden, Jancy, Gamabusa,

Catlina, Merete, Svein H, Gladiator, TorkjelR, Alidal, hans_k, magbolm, Frøken Fryd, cat, oddgeir, tassen,

 

Når det gjelder betaling så har de fleste sørget for det, kanskje etter oppfordring fra roaldbj :wink: Men for letthets skyld åpner vi klasserommet for alle som har meldt seg, og så er jeg så gammeldags at jeg stoler på ordentlige folk når det gjelder resten . . . .

 

Så snart dere har funnet døren til klasserommet kan vi ta resten av dialogen der inne; velkommen skal dere være - og jeg er selv litt spent på hvordan det skal gå. Av og til når jeg tenker på dette kurset får jeg en merkelig følelse av å drive svømmeopplæring pr korrespondanse :wink::wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Så snart dere har funnet døren til klasserommet kan vi ta resten av dialogen der inne; velkommen skal dere være - og jeg er selv litt spent på hvordan det skal gå. Av og til når jeg tenker på dette kurset får jeg en merkelig følelse av å drive svømmeopplæring pr korrespondanse :wink::wink::wink:

Det er jo det utroligste som går an over nettet. Nå er det også utviklet sexleker som kan fjernstyres fra din partner på den andre siden av verden - uten sammenligning med våre sekstanter forøvrig :lol:

 

Hvor er døra henne da? Som den tålmodige sjel jeg er har jeg sett etter og ikke funnet den Men D5L har jeg tilgang til. Blir det et eget forum for D5LA eller blir det D5L og D5LA i samme?

Link to post
Share on other sites

Det er jo det utroligste som går an over nettet. Nå er det også utviklet sexleker som kan fjernstyres fra din partner på den andre siden av verden - uten sammenligning med våre sekstanter forøvrig :lol:

 

Hvor er døra henne da? Som den tålmodige sjel jeg er har jeg sett etter og ikke funnet den Men D5L har jeg tilgang til. Blir det et eget forum for D5LA eller blir det D5L og D5LA i samme?

 

Spennende, ser noe er på gang her :yesnod:

 

Poseidon kommer vel med en link til oss hvor klasseromsdøra er når alt er klart, ble kanskje satt litt på gløtt i starten for å løfte spenningsnivået et hakk.

 

Ha en fin kveld båtfolk!

Link to post
Share on other sites

Bitteliten, det er alltid hyggelig å lese at du har tiltro til meg. (Med våtdrakt var jeg under båten frem til omlag 15. oktober - og det gikk svært grei selv uten blybelte).

Jeg ser frem til mange hyggelige og tankevekkende diskusjoner utover høsten.

Jeg har allerede begynt å innstille meg på at jeg heretter kan seile WorldWide uten å få vansker med lokale havnemyndigheter i andre land.

Jeg hadde noen rare diskusjoner med havnemyndighetene på Helgoland for noen år siden, men da jeg fortalte at Helgoland kanskje tjente noen få euro på at vi var der, stilnet kritikken av.

 

Jeg lurer på om jeg med D5LA fremdeles må gjennomføre kanalbevis for å seile på kanalene i Europa, eksempelvis fra Kiel til Middelhavet? Jeg har et langsiktig mål å kose meg på noen av kanalene i Frankrike, med gode kafeer, bobliotek og kulturserverdigeter.

Kan noen gi mer informasjon om kanalbevisene fremdeles trengs utover D5LA?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...