Jump to content

Ny seilbåt - Bavaria?


h2o

Recommended Posts

Noen er uenig fordi dette er Bavaria og dermed føler seg forpliktet til å mislike dette og ikke minst kritisere det...

 

Okey, da, Sydvesten, jeg gjør et forsøk (forpliktelser er jo noe herk!):

 

Grunnen til at det brukes flere lag matte i 1.lag over vannlinjen, er for at veven i rowingen ikke skal synes gjennom gelcoaten. Bl.a. fordi polyester krymper ved herding, er det vanlig og få "print" gjennom gelcoaten hvis man ikke har nok matte mellom gelcoat og vev.

 

Er det noen som vet om slik "vanlig print gjennom gelcoaten" er et Bavaria-problem, eller om dette er "vanlig" også på andre båtmerker?

Link to post
Share on other sites

Lesing er edel kusnt skjønner jeg, og som ikke alle behersker like godt, nå er ikke dette noe problem på Bavaria om en leser det som skrives. Men om en gjør dette feil så kan det bli det... På min gammle SeaRay så kunne en se rowingen gjennom gelcoaten enkelte steder ja.....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Gratulerer så mye med ny båten... påsken ombord er det flere som planlegger... håper du blir fornøyd med båten.. :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da var den nye båten kommet vel frem, og jeg er godt i gang med Priming og stoffing. Blir tidlig vårpuss i år, selv om jeg har en del utstyr som skal monteres. Satser på Påskeferie ombord :yesnod:

 

Heldiggrisen, vel ingen påske ombord for oss, jeg hadde lenge muligheten til å hente båten i påsken, men jeg syns det ble for tidlig med en slik tur da så vi får smøre oss med tolmodighet enda en mnd før vi får tatt herligheten i nærmere øyesyn, det blir litt spesielt tror jeg...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Iår blir det ikke påsketur med båten.

Men i alle dager da, er det fint i Sverige i påsken da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

a_pilot_7.jpg

a_pilot_8.jpg

 

Bilde fra vår båt

 

Sydvesten er konge på dette, han har montert en del utstyr i sin båt. Han har langt ut dette i en annen tråd.

 

RED Bildene er tatt etter at jeg tok ut cluchen som røyk under en heftig seilas. Fab feil skiftet på garanti Drivenhet er en Raymarine S3, som er en solid sak.

L

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Bilde fra vår båt

 

Sydvesten er konge på dette, han har montert en del utstyr i sin båt. Han har langt ut dette i en annen tråd.

 

RED Bildene er tatt etter at jeg tok ut cluchen som røyk under en heftig seilas. Fab feil skiftet på garanti Drivenhet er en Raymarine S3, som er en solid sak.

L

 

Dette var akkurat et slikt bilde jeg gjerne ville se. Ska ha samme drivenhet. Savnet overførinen fra roret opp til rattet, men det er vel det du kaller clutchen som er vekke det da?.

Link to post
Share on other sites

Jeg har S1 drivenhet i min båt og det ser likt ut som på baatman's båt.... Den er festet på samme måten.. overføring fra rorstammen og til ratt ser du ikke på bildet, den har ikke noe med autopiloten å gjøre... Du ha se rorarmen til rattstyringen på den nedesrste bildet til til baatsman, der ser en også rorgiveren som etter hva jeg kan se er festet rundt foringen til roraklingen med en klemme på en brakett.. Jeg har her valgt en noe annerledes løsning, men der av praktiske årsaker.

 

Det er en smal sak å montere autopilot i båten, det tar en liten dag om en jobber jamt... jeg laget en "dummy" av drivenhteten for å finne ut hvor jeg skulle feste den i skroget akterut, det ble rett og slett meget bra..

 

Men, du har vel, mulighet til å gruke Mamba drive på din båt, og trenger dermed ikke den lienærer drivenheten.. Har noen flere bilder liggende på pc'en og flere kan taes om ønskelig og sendes på mail.. Si hva du vil ha bilde av så fikser jeg det.. Når du du skal i gang, så er det bare å ringe for litt moralsk støtte.. og tips..

 

Når det gjelder cluchen så er det vel den som er i drivenheten som tok kvelden under seilas for baatsmann, det er vel inn/utkoblings lemaikken til drivenhten han tenker på formoder jeg...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...