Hilmar 2 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Er det ikke bare å bytte rutene og gommi listene? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Og det er vel orginalt også? Junker ble levert med både gummilister og aluminiumslister. Jeg har bare en "billigmodell" Modellene etter min hadde aluminiumslister som standar. Anders panders sin båt har det. Er det ikke bare å bytte rutene og gommi listene? Det er vel ikke bare bare akkurat da... Men når jeg først bytter dem ut hadde det vært kjekt å modernisere båten litt hvis det ikke er for dyrt. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Anders Panders Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Seilaren, har du bilder av dine vinduer? På de nyere modellene er vinduene ganske tøffe tror jeg. Vil bare legge med et sitat fra John Holden Foley som utstyrte sin Junker for verdensomseiling. "Jeg fornyede alle wirer og tovværk, monterede mastetrin og udskiftede alle vinduer med skudsikkert glas, ikke fordi jeg regner med at blive beskudt, men fordi at de skulle kunne tage selv de største bølger, og på nuværende tidspunkt er de højeste jeg har set været på omkring 10-12 meter, de klarede det og jeg håber ikke, at de bliver højere, de gamle gummiliste monterede vinduer derimod var nemme at afmontere, man trykkede bare lidt, så smuttede de ind!" Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Her er et nærbilde av det dårligste vinduet mitt. Ikke noe problem å se innenfra og ut, men umulig å se inn Du ser jeg har gummilister. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
M/S Bastard Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Er det plexiglass? Bytt til gummipakning igjen, da holder det i 30 år til. Også er det en del rimeligere. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Det er plexiglass ja. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hilmar 2 Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Kjøp deg nye ruter og ny gummilist så er du kvitt problemet. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Hvor mye vil det koste? Vinduene er jo tette ved normale nedbørsmenger (på vestlandet) Men når himmelens sluser åpner seg som de gjorde i helgen er det lite som holder vannet unna.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 De holder bare tett fordi du har klint på mange kilo silikon! Fra spøk til alvor, jeg har sett noen som selger gummilister på finn. Du kan jo sende en mail til de og hørre. Visst du gjør det håper jeg du informerer om prisene her. Jeg kommer jo til og trenge en del gummilister når jeg skal sette i vinduer i Kira II. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Mulig du kan få traktor lista rimeligere på Økonomi-deler Sitér dette innlegget Link to post
Anders Panders Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Jeg trenger list til lukene på Junkeren min, si ifra om dere finner noen steder som selger grove lister og ikke den fislete med dobbeltsidig teip som de selger overalt... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Tja, skulle jeg seilt i sånne farvann som du snakker om, så ville jeg bytta ut til Lexan og skrudde vinduslister. De gummilistene holder ikke mot en stjernetreff av en sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Gummilistene holder en god del Spørsmålet er bare om, de holder nokk Det tror jeg faktisk de gjør, men når jeg først skal bytte glassene hadde det jo være kjekt å gjøre det skikkelig Redigert 7.Oktober.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Hvor får jeg tak i et slik lite og koselig baugsp(r?)yd? Lage selv? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Anders Panders Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Seilaren, har du lomma full av penger om dagen? :D Vår skytsengel John Holden Foley skriver: "Jeg lavede et bovspyd, så jeg kunne føre to forsejl, og købte bomme. Og de få gange jeg endnu har været så heldig at få den rette vind, gør, at jeg varmt kan anbefale det - skøn sejlads." Bilde av Trojka Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 www.batsystem.se Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Seilaren, har du lomma full av penger om dagen? :D Nei, aldeles ikke Så å betale 3550 sek for den lille greia er ikke aktuelt! Ikke så ofte jeg ser slikt komme ut for salg brukt heller. Jeg har en kammerat som har sveiseteknikk på skolen og har eget kraftig sveiseapparat. Han driver å fikser på veteranbiler, så kankje jeg kan få ham til å smelte sammen noen rør... Han har også lovet å hjelpe med å fikse roret mitt i vinter. Rustfrie rør kan vel ikke koste allverden Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Anders Panders Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Nei, det er ikke allverden, jeg har forsket litt på det i forbindelse med å kanskje bygge en slik: http://rebelcat.com/RebelCat4-morepics.htm men husker ikke helt prisen, annet enn at det ikke var allverden Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 :lol: Du vil bygge en slik ja.... Sikkert en morsom båt som som vekker oppsikt... Du får starte en tråd hvis du skal bygge... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Anders Panders Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Var forresten ute på tur i helga for å hente båten som skal opp på fredag. Var artige meter/halvannen med seig høstdønning og skikkelig deilig og varmt både i vannet og i lufta. Moro. Sitér dette innlegget Link to post
plimsoll Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Nei, aldeles ikke Så å betale 3550 sek for den lille greia er ikke aktuelt!Ikke så ofte jeg ser slikt komme ut for salg brukt heller. Jeg har en kammerat som har sveiseteknikk på skolen og har eget kraftig sveiseapparat. Han driver å fikser på veteranbiler, så kankje jeg kan få ham til å smelte sammen noen rør... Han har også lovet å hjelpe med å fikse roret mitt i vinter. Rustfrie rør kan vel ikke koste allverden Du kan få 316 syrefaste rør av meg hvis du ønsker? Tom Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Oi Tusen takk Det hadde vært kjempegreier Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Jeg skal ha båten på land på onsdag å må lage meg en krybbe innen den tid. Noen gode tips og ideer? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 22.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Da var båten på land for vinteren; Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Hvordan så den ut når du tok opp? Du prøvde vel ut Biltema bunnstoff i år? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.