Jump to content

Oppgradering av Junker 22


Seilaren

Recommended Posts

Har gjort omvendt jeg da :smash: ... Byttet til seajet på jolla i år.. Var du fornøyd med seajet?

 

Seajeten var helt uten groe. Knapt slim etter hele sessongen. Derfor har jeg ikke tro på at biltema sin er så mye verre. Jeg har båtplass med en plass med masse strøm.

 

Hvordan var biltemastoffet?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Maxi og overpriste og ikke er de spesielt lekkre heller. (nå blir nok mange sure... :sweat: )

Det er mange båter med ståhøyde og velge i, hvis du bare leter :yesnod:

 

-----

 

Etter å ha søkt og lest litt her på forumet om bunnstoffet fra biltema så virker det som om folk stort sett er godt fornøyde.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Maxi og overpriste og ikke er de spesielt lekkre heller. (nå blir nok mange sure... :sweat: )

Det er mange båter med ståhøyde og velge i, hvis du bare leter :yesnod:

 

-----

 

Etter å ha søkt og lest litt her på forumet om bunnstoffet fra biltema så virker det som om folk stort sett er godt fornøyde.

 

:flag: Endelig noe med fornuft... 68 og 77 er ikke lekre båter

Link to post
Share on other sites

Herlig! :flag:

 

Jeg skal også jobbe en del med båten i helgen.

Vet ikke når jeg skal på den på vannet, har ikke noe avtale med kranfører enda....

Men håper på å få den utpå i løpet av april.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

dsc00210.jpg

 

Glassfiberen har smakt bengalakk og forpiggen er teppelagt. Fint blir det.

 

seilærn: Junkeren er liten, men solid på alle måter. Jeg har gått på en liten bråstopp og ellers ikke vært såå forsiktig med min, men ser ikke tegn til en skramme på den. Båten har vært mye i bruk, både til korte og lange turer, blant annet har vi har bodd tre personer i den i nesten to uker i regnvær. Tærer litt på humøret, men det funker. Når det gjelder dybde, har jeg aldri hatt noe problemer, junkeren kommer fram overalt. Kjølen blir dyp ganske langt bak, så en kan lett ligge med nesa mot land overalt, kjølen er også godt beskyttet bak kjølen, se http://junker22.dk/

Link to post
Share on other sites

Har ikke lest hele tråden her, men skjønner at seilarn er ute etter en liten kjekk seilbåt.

Den slags båt hadde jeg uten tvil kjøpt i Sverige, hvor prisene og utvalget er veldig mye bedre enn her. En ukes seiltur hjem, og man kan ha en båt som koster mye her, kjøpt for en rimelig penge der. Både pris og valuta er meget fordelsaktig.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Se der ja. Teppet er komet på pass :lol:

Jeg har jobbet veldig mye i båten denne helgen. Har rubbet, vasket, primet, stoffet, nesten montert ferdig vanntank byttet noen dekkskontakter ol.. Bilder får kommer siden.. :rolleyes:

 

 

Seilærn er "heldig" som vikes sier og bor ved sverige. Utvalget og prisene er sikkert bedre der :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Har ikke lest hele tråden her, men skjønner at seilarn er ute etter en liten kjekk seilbåt.

Den slags båt hadde jeg uten tvil kjøpt i Sverige, hvor prisene og utvalget er veldig mye bedre enn her. En ukes seiltur hjem, og man kan ha en båt som koster mye her, kjøpt for en rimelig penge der. Både pris og valuta er meget fordelsaktig.

Har allerede en kjekk liten seilbåt :cool: Men tenker på å gå opp noen fot til neste år, kanskje... er det sånn at man må ordne med toll og avgifter om man kjøper den i Sverige? Det kan være aktuelt å kjøpe der, om det ikke er så alt for komplisert å ordne :wink: er det noe svensk ala finn.no?

Redigert av seilærn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var noen junkere der også..

 

Når jeg ser på annongser fra sverige ser alle båtene så fine og strøkne ut selv om de er 30 år gammle. Er svenskene generelt flinkere enn oss nordmenn til å passe på tingene sine?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...