Jump to content

Oppgradering av Junker 22

Seilaren

Recommended Posts

Og det er vel orginalt også? :wink:

Junker ble levert med både gummilister og aluminiumslister. Jeg har bare en "billigmodell" :lol:

Modellene etter min hadde aluminiumslister som standar. Anders panders sin båt har det.

Er det ikke bare å bytte rutene og gommi listene?

Det er vel ikke bare bare akkurat da...

Men når jeg først bytter dem ut hadde det vært kjekt å modernisere båten litt hvis det ikke er for dyrt.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Seilaren, har du bilder av dine vinduer? På de nyere modellene er vinduene ganske tøffe tror jeg. Vil bare legge med et sitat fra John Holden Foley som utstyrte sin Junker for verdensomseiling.

"Jeg fornyede alle wirer og tovværk, monterede mastetrin og udskiftede alle vinduer med skudsikkert glas, ikke fordi jeg regner med at blive beskudt, men fordi at de skulle kunne tage selv de største bølger, og på nuværende tidspunkt er de højeste jeg har set været på omkring 10-12 meter, de klarede det og jeg håber ikke, at de bliver højere, de gamle gummiliste monterede vinduer derimod var nemme at afmontere, man trykkede bare lidt, så smuttede de ind!"

Seilaren, har du lomma full av penger om dagen? :D

Nei, aldeles ikke :lol: Så å betale 3550 sek for den lille greia er ikke aktuelt!

Ikke så ofte jeg ser slikt komme ut for salg brukt heller.

Jeg har en kammerat som har sveiseteknikk på skolen og har eget kraftig sveiseapparat. Han driver å fikser på veteranbiler, så kankje jeg kan få ham til å smelte sammen noen rør... Han har også lovet å hjelpe med å fikse roret mitt i vinter.

Rustfrie rør kan vel ikke koste allverden :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Nei, aldeles ikke :lol: Så å betale 3550 sek for den lille greia er ikke aktuelt!

Ikke så ofte jeg ser slikt komme ut for salg brukt heller.

Jeg har en kammerat som har sveiseteknikk på skolen og har eget kraftig sveiseapparat. Han driver å fikser på veteranbiler, så kankje jeg kan få ham til å smelte sammen noen rør... Han har også lovet å hjelpe med å fikse roret mitt i vinter.

Rustfrie rør kan vel ikke koste allverden :rolleyes:

Du kan få 316 syrefaste rør av meg hvis du ønsker?

Tom

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...