tuffff Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 (redigert) En må vel være urmedlem av baatplassen for å ta tufff sitt utspill alvorlig. Jeg må si jeg ble litt forbauset selv Jeg er visst ikke alltid like flink til å bruke disse "smilyene" for å markere ironi og spøk og gud vet hva. Men å bli tatt for å være "møkkamann" var jo ikke så koselig. mvh tuffff Redigert 13.September.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Ekte seilere lar dritten gå rett i havet. Uansett hvor de befinner seg. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Blant seilbåtfolket synes det tydeligvis å herske en oppfattning og praksis at det er helt greit å tømme dritten hvor det best måtte passe til enhver tid. Så langt har jeg ikke sett noen som har imøtegått disse uttalelsene, og da må det faktisk være lov å oppfatte det som om dette er ”gjeldende praksis” i bransjen? Nei Rem er du ikke med? Dette e jo bare til å flire av, du vet da at det ikke kommer noe ut av "ekte seilere" Når jeg som ekte seilet tar meg en tripp til Scotland, Færøyene og Bjørnøya, har jeg bare med meg en pose havregryn og 10 l fersvann. Til middag koker jeg deilig grøt i ekte fersvann, og til frokost og kveld blander jeg sjøvann og ferskvann med havregryn. Vi ekte seilere er også ekte askter - det kommer bare litt luft ut av oss. Septiktank er bare for besøkende motorbåtfolk. Og du vet at dere trenger det. Grillet frokostkotteleter med lønnesyrup, bacon og bærnè, grillet familekotteletter med stekte bananer og bacon til lunch, grillet rumpestek med poteter og bærnè til middag og så var det kvelds. Mellom måltidene sitter man på do å leser Båtliv. Det skal noe til Rem, det skjønner vi alle. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Grillet frokostkotteleter med lønnesyrup, bacon og bærnè, grillet familekotteletter med stekte bananer og bacon til lunch, grillet rumpestek med poteter og bærnè til middag og så var det kvelds. Mellom måltidene sitter man på do å leser Båtliv. Det skal noe til Rem, det skjønner vi alle. Jeg synes vel det der var noe i tynneste laget da til frokost da. Vel, legger du til pannekaker med blåbærsyltetøy og utvalgte sossiser så begynner det å hjelpe. Og drikke? Champagne selvfølgelig, ikke noe tyngre så tidlig på dagen. (Man har da magamål må vite) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hasla 26 Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Begynner og skli lit ut her nå.Kan heller spørre hvor mye en går på toa i snitt i døgnet og hvor mye gugle fysjom fysjom blir dette ca om dagen ? en ting er sikkert 40 l blir litt lite på en helg. Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
bjoris Svart 13.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Her ble det jammen mye drittprat... Jeg lover å komme tilbake med våre erfaringer med 30 liter på stampen litt ut i 2008 sesongen... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
mosteen Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 80 liter, bruker blå sanitærvæske fra Thetford. Vi tømmer ikke annet enn midtfjords 400m+, eller til sanitæranlegg ved land - det får da være grenser... Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Christina 3 Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 At noen tømmer septik eller kjører dritten rett ut i havner er meg helt ubegripelig. Skjønner ikke helt den tankegangen. For meg er det helt uaktuelt å finne på noe sånt......men men vi er forskjellige. Håper ikke noen slipper ut noe i nærheten av meg. Over til spørsmålet. Har ca 100L tank og det holder fint en helg med 3 personer. Men det som er mer viktig er at septikkannlegget er i orden. Dette mener jeg er viktigere enn hvor stor tanken er(til en viss grad da). Før jeg fikset mitt hadde jeg alltid full tank etter en helg og da sparte vi på vannet det vi kunne. 100L tank var da altfor lite følte jeg og mente at man hvertfall måtte ha 150L. Men så skiftet jeg ut toalett og slanger(som da var gjengrodd) og nå har den aldri vært over halvfull etter en helgetur. Altså har jeg dobblet kapasiteten....... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.September.2007 Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Ombord i POSEIDON II er tanken 3.400 liter - og det burde vel holde selv om jeg skulle få politikere på besøk ombord Høyst tvilsomt om det holder så mye dritt som kommer i fra en politiker.... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 15.September.2007 Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Høyst tvilsomt om det holder så mye dritt som kommer i fra en politiker.... Jaså? Hvorfor ikke steppe inn å gjøre det bedre selv? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.September.2007 Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Godt sagt! Nå er det jo tilnærmet enstemmig vedtatt på dette forumet, ikke minst fra det jeg vil kalle ledende/førende hold, at det bare er idioter som blir politikere og hvem vil erklære seg selv for å være det? Hilsen en selverklært idiot! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Astor Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Ekte seilere lar dritten gå rett i havet. Uansett hvor de befinner seg. mvh tuffff Når vi til tider har rundt 100 seilere på svai i Sandspollen sier det seg selv at man ikke slipper dritten ut der. Sandspollen har kun en liten åpning i nord og har liten mulighet for utskifting av nytt friskt vann. Og vi som ligger der fast ser jo at det til tider flyter dritt i vannet. For noe svineri fra seilfolket. Dette hadde jeg ikke trodd, selv om flere har antydet at dette kunne skje. Holdningen til tufff tar jeg sterk avstand fra. Håper dette var en slengbemerkning uten å tenke seg særlig om. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
tuffff Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Det var da voldsomt til røreprat fra en ellers fornuftig mann, da Astor!! Hvilken holding er det jeg har lagt for dagen som du tar avstand fra? Leser du bare brokker av trådene? Dersom du gjør det så ikke kararateriser enkeltes holdninger ut fra disse brokkene er du snill. Fortsatt god helg. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Det var da voldsomt til røreprat fra en ellers fornuftig mann, da Astor!! Hvilken holding er det jeg har lagt for dagen som du tar avstand fra? Leser du bare brokker av trådene? Dersom du gjør det så ikke kararateriser enkeltes holdninger ut fra disse brokkene er du snill. Fortsatt god helg. mvh tuffff Beklager tufff! Tok ikke din ironi med en gang. God helg tilbake. Inge Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
tuffff Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Det er helt i orden, Astor Bare ikke så hyggelig å bli tatt for møkkamann på forumet Må visst være litt forsiktig med å spøke om p*ss og dr*tt for fremtiden Et ømtålig tema dette her mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Når vi til tider har rundt 100 seilere på svai i Sandspollen sier det seg selv at man ikke slipper dritten ut der. Sandspollen har kun en liten åpning i nord og har liten mulighet for utskifting av nytt friskt vann. Og vi som ligger der fast ser jo at det til tider flyter dritt i vannet.For noe svineri fra seilfolket. Dette hadde jeg ikke trodd, selv om flere har antydet at dette kunne skje. Holdningen til tufff tar jeg sterk avstand fra. Håper dette var en slengbemerkning uten å tenke seg særlig om. Nok et morsomt innlegg fra en som er opptatt av fred og fordragelighet mellom alle som ferdes på sjøen! Patetisk - ja! Til å la seg hisse opp av? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Astor Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Nok et morsomt innlegg fra en som er opptatt av fred og fordragelighet mellom alle som ferdes på sjøen! Patetisk - ja! Til å la seg hisse opp av? Men er det særlig koslig å svømme rundt i en polle hvor skitten flyter? Noen må vel gå i seg selv. Dette er ikke skikane til seilfolket, snarere tvert om. Legg inn septiktank som holder for en helg. Da slipper Helsetilsynet å henge opp advarsel om forurenset badevann for oss som liker å ta en morgedukkert. Dette er en erfaring fra vårt ukentlige besøk i en hyggelig polle hvor seil og motorbåtfolk kan leve side om side. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Dette er ikke skikane til seilfolket, snarere tvert om. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Enzo Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Øyner man en liten mistanke om at Astor tror seilbåtfolket slipper dritten oftere rett ut i vannet kontra motorbåtfolket ? Stakkars trangsynte mann Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Hvor stor septikktank har du?Ja, la oss klamre oss til hva som egentlig var spøsmålet ! Jeg har 65 liter. Hvis jeg kommer litt tidlig en dag, så er den full hvis jeg drar seint neste dag. Det blir for lite. (2 voksne, 3 barn som har blitt ganske store etterhvert) Jeg har TMC elektrisk dass. Det har nok så å si at det må være med i vurderingen. Det holder mye lenger med håndpumpe do. Benytter do i land om mulig, så går det vanligvis bra. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Jeg har 65 liter. Hvis jeg kommer litt tidlig en dag, så er den full hvis jeg drar seint neste dag. Du har samme erfaring som meg. Hvordan noen får en 65 liters tank til å holde en hel helg er meg en gåte. Jeg tipper forklaringen er at litt septik lekker ut hele tiden under bruk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Vi greier oss i 2-3 døgn med 40 liters tank, to voksne og to ungdommer. En enda større gåte, vil jeg tro?? Prøver å bruke lite vann til nedskylling når vi skal ligge mer enn et døgn, men har ennå ikke hatt problemer med at tanken går full. Og med stengt utløpsventil lekker det garantert ikke noe ut! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gerhard Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Men Mix og index, og andre også: Hvordan do har dere ? (Jeg tenker på elektrisk eller manuell, jeg har ikke hørt at det skiller mellom de forskjellige fabrikatene) Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Jeg har vel en tank på drøye 40 liter, og det holder for to voksne i 4 - 5 dager. Men dersom far tar til seg mye øl, tar han selvfølgelig turen i land for å kvitte seg med det som må ut igjen. Og jeg har TMC dass montert over vannlinjen hvor vannet i tilførselen siger tilbake mellom bruk. Når jeg da spyler ned er mesteparten av dritten borte før spylevannet kommer. Tanken holder fort noen ekstra dager pga. dette. Før jeg konverterte til elektrisk dass, holdt ikke tanken så lenge. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sydvesten Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Jeg har 2 x 65 liter ombord og det rekker i allefall i 6 døgn for 2 voksne og 3 barn, siden jeg vandrer mye rundt så hender det jeg vanner buskene litt rundt forbi her i Bamble da selvsagt etter at næringen i pilsen er tatt opp i kroppen. To stk. manuelle Jabsco pumpedasser ombord, som krever bruk av mye vann når et skikkelig besøk på dassen er avlagt.. Har ikke gått full, men har varsellys for 3/4 full på begge i Skagen i sommer. Den ene viste 3/4 på Koster i påsken, men da var vi kun to voksne og et barn. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.