Jump to content

seilbaatplassen?


hifo

Recommended Posts

:smiley:

 

Synes det må være mulig å diskutere hva det skal være av båt, utstyr og båttyper, være åpne for andre som har sine egne meninger om mangt og meget uten at man på dø og liv skal "frelse" andre til det kjedsommelige med sin egen hellige overbevisning.

Man kan vel også kunne tåle et og annet uhøytidelig ytring fra andre som synes noen av diskusjonene av og til ligner på en såpeopera, uten at si-leppa inntar samme fasong som en middels stor badeplattform?? :cheers:

 

Det er nå mitt enkle syn!

Link to post
Share on other sites

BP i dag har alt for stor dominans av seilfolk.

 

I antall eller innhold eller antall innlegg eller saklighet eller engasjement eller........?

 

Min utfordring til deg er om du gjør et lite overslag på en tilfeldig dag og ser hvor mange aktive brukere/deltakere har motorbåt og hvor mange som har seilbåt. Hvor du vil putte meg vet jeg ikke, men kanskje skyldes det at jeg har litt av begge deler, og for å forvirre fullstendig så har jeg også hytte ved sjøen "båtfolkets verste fiender" etter som jeg har forstått! Eller kanskje jeg har muligheten til å se ting fra mere enn en side og lenger enn nesetippen er lang? :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Vel...båtplassen har en hyggelig tendens til å miste tråden i trådene. Det gir økt engasjement, men er ødeleggende for søkbarheten.

 

Hvis moderator krever at deltakerne holder seg til topic kan det heve kvaliteten, men det vil kanskje påvirke kvantiteten.

 

 

Ellers stemmer jeg i mot oppdeling.

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

At tråder sklir ut kan være en uting i enkelte tråder som er veldig intressante, men har man ikke moderatorer til det da? Slik at man sporer inn igjen, og sletter/flytter innlegg som ikke har noe med tema og gjøre

Det tor jeg hadde blitt en umulig oppgave for moderatorer, og dessuten skapt veldig mye mistrivsel.

Link to post
Share on other sites

Ingen av de seilerene jeg kjenner godt (ca 10 stykker) har noe ønske om å delta på BP.

Slik å forstå at de hadde deltatt hvis vi hadde skilt ut ett eget seilbåtforum?

Med ett hederlig unntak er ingen av de båtfolk jeg kjenner interessert heller. Og de har alle motorbåter.

Generelt er det nok de færreste av båteiere som har noen interesse av å delta i et forum på nettet.

Link to post
Share on other sites

Ingen av de seilerene jeg kjenner

 

Men hva er egentlig en seiler?

En som har seilbåt? En som bruker seilbåten som hytte? En som seiler regatta? En som bare seiler tur? En som seiler korte dagsturer, eller må han seile langt over havet? En som jumper rundt fra gjestehavn til gjestehavn med over 50% motorbruk? Eller må han foretrekke naturhavn de sjeldne gangene han er i havn?

 

Finnes det noe svar i det hele tatt? Eller er en seiler noe som ikke kan begripes - nærmest noe abstrakt, drømmende, som vi kjenner er et eller annet sted der ute - eller innom oss alle sammen nå vi er alene i mørket?

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Slik å forstå at de hadde deltatt hvis vi hadde skilt ut ett eget seilbåtforum?

 

Det er umulig å svare JA eller NEI på, men jeg tror en del av dem jeg kjenner ville vist større interesse hvis det fantes et stort og bra norsk seilbåtforum. Noe slikt finnes ikke, og tiden er antagelig heller ikke moden for det her i Norge. Jeg ser vel kanskje for meg at det vil dukke opp noe slikt i løpet av noen år, da det virker som stadig flere kjøper seg seilbåt.

Link to post
Share on other sites

Å avskjære avsporing med moderasjon er umulig. Vi måtte hatt en stort korps av moderatorer som ville fått en umulig oppgave i å avgjøre hvilke avsporinger som er ok og ikke. baatplassen hadde sannsynligvis fått ett kort liv dersom vi hadde kjørt en sånn linje fra starten.

Bare se på denne tråden, det har allerede vært vært mange innlegg som ikke har direkte med emnetittelen å gjøre.

Sist ute er hvordan man definerer en seiler.

Link to post
Share on other sites

Hva er problemet? Det er fritt til å lese alle trådene og i skrivende stund er det 9 tråder av de første 40 som gjelder spesifikt seilbåt.

 

Du sa det. Det er heller ikke mitt inntrykk at de såkalte seilbåtdiskusjonene dreier seg så mye om seiling. Tvert imot er det alt mulig annet som løyganger som er i veien, høyden under taket, størrelsen på septiktanken etc.. Men kanskje disse ikke er så opptatt av seilingen som at båten faktisk har et seil.

 

Hvorfor skal vi ikke få stille andre spørsmål om en seilbåt enn akkurat seilegenskaper og seiling? Kanskje vi faktisk vet ganske mye om seiling, men ikke så mye om takhøyde i en ny båt eller om septikkapasiteten er god nok... Nei, siste innlegg fra meg her i denne tråden... Tull og tøys...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

som er ok og ikke. baatplassen hadde sannsynligvis fått ett kort liv dersom vi hadde kjørt en sånn linje fra starten.

Bare se på denne tråden, det har allerede vært vært mange innlegg som ikke har direkte med emnetittelen å gjøre.

Sist ute er hvordan man definerer en seiler.

 

Nåda, Ingar :eek: Det refereres til seilere av flere her. Mitt enkle spørsmål blir bare hva dette er for noe rart. Synes ikke dette er noe avsporing i det hele tatt. Faktisk et alvorlig ment spørsmål siden det åpenbart er her skillet går - mellom seilere og ikke seilere. Ikke mellom seilbåter og motorbåter. Disse farkostene skriver ikke innlegg på BP.

 

mv seilerhilsen tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men hva er egentlig en seiler?
I min enfoldighet har jeg nå tenkt at en seiler er en som har seilbåt og i alle fall bruker seilene jevnlig, ikke nødvendigvis alltid men i alle fall jevnlig...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg vet ikke jeg bliss X. Jeg bruker vel egentlig ikke det begrepet. Jeg husker for en del år tilbake da Loggen raljerte over en bok om kystnorge som en vestlending hadde skrevet. Forfatteren kunne umulig være noe seiler, mente Loggen. Hvorpå han raskt fikk tilsvar: "Si maj, har du sailt i det hele taget?" Siden den gangen har jeg vært litt usikker på dette "seiler"-begrepet.

Det er godt mulig du har riktig definisjon. Jeg eier en Optimistjolle :rolleyes:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...