CB. Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Dersom det er splid mellom pinnebåteeiere og båteiere noe jeg ikke tror det er,så har det sikkert å gjøre med Diesel avgifts tråden. Der stemte pinnefolket for avgift mens kassebåtene stemte mot Nå tar jeg meg en cognac til for å opprettholde 2,2 i promille Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Astor Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Riktig det at det var denne tråden som skapte det store skille. Ikke mye solidaritet å finne blant seilfolket. Men man ligger som man reder...... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Så vidt jeg har fått med meg er dette et forum for fritidsbåter. Det handler om fritid, rekreasjon, avslapning. Så slapp av og nyt livet. Da kan det til og med hende at det varer lenger. Bra skrevet, vær glad i den båten man har. Eller selg den. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mouche Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Ikke mye solidaritet å finne blant seilfolket.Men man ligger som man reder...... Du lar ikke noen sjanse gå fra deg når det gjelder å slenge dritt om folk som har seilbåt, hvorfor det egentlig? Trodde båtfolk oppførte seg bra overfor alle båteiere uansett type, størrelse, merke osv eller har jeg misforstått? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Miss Amalie Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Riktig det at det var denne tråden som skapte det store skille. Ikke mye solidaritet å finne blant seilfolket.Men man ligger som man reder...... Er det mulig? Som både seiler og motorbåtmann blir jeg litt flau på begges vgne. Det var en som nevnte apartheid-mentalitet, og nå må vi jammen bli voksne siviliserte, eller? Du verden så rett han har! Fritidsbåt er for fritid, glede og samhandling på sjøen. Og i tillegg er det mange som gleder seg over litt ensomhet der ute. Men veldig mange av oss er seriøst interessert i å løse noe problemer, finne noen løsninger. DET er verdifull det! Men, spar oss for uintelligent sabotasje av tråder. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
bliss X Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Riktig det at det var denne tråden som skapte det store skille. Ikke mye solidaritet å finne blant seilfolket.Men man ligger som man reder...... Et glimrende eksempel på hvorfor jeg ønsker meg et seilbåtforum. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Det er alltid greit å vurdere hvem som er verdig å la seg provosere av, før man lar seg provosere. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Det var nettopp solidaritet som gjorde at mange tok det standpunkt de gjorde. Solidaritet med menneskeheten og kloden vi bor på. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Det er alltid greit å vurdere hvem som er verdig å la seg provosere av, før man lar seg provosere. Takk Sydvesten! Jeg var bare for "fersk" i forumet, og ble litt sjokkert Det var nettopp solidaritet som gjorde at mange tok det standpunkt de gjorde.Solidaritet med menneskeheten og kloden vi bor på. Verdifull innspill om solidaritet. Men dere, foreslår som Sydvesten at vi bare overser, kutter ut person og tenker sak, nemlig den verdifulle fritiden vår Jeg synes nemlig det hadde vært morsomt å følge med på det fine forumet deres! Trenger mange ideer, smågal "gjør-mest-mulig-selv-mann som jeg er. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Hallaron Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Så vidt jeg har fått med meg er dette et forum for fritidsbåter. Det handler om fritid, rekreasjon, avslapning. Så slapp av og nyt livet. Da kan det til og med hende at det varer lenger. Amen - Jeg for min del treffer stort sett hyggelige folk når jeg er ute på tur, det lille fåtall dri***ekker jeg treffer på er vel omtrent likt fordelt på seilbåter og motorbåter. Å båse folk på bakgrunn av hva slags båt de har er helt på trynet. La oss nå prøve å dempe denne latterlige oppkonstruerte uenigheten, å krype i skyttergravene og begynne å slenge dritt om de som har anderledes båt en en selv er jo kun barnslig. Og tenk på Motorseilerne de blir jo beskutt fra to kanter........ Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sebaldus Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Noen seiler, noen har motor. Noen fisker, noen soler seg. Noen bruker båten som en bruksgjenstand, andre blir aldri ferdig med å oppnå pianofinishen. Noen søker naturopplevelser, noen sitter i campingstoler på en asfaltert kai og drikker øl. Noen plages av hekkbølger og støy, og andre av et manglende dagsignal og kajakker i leia. Alle anser seg selv som båtfolk... Får vel bare innse at folk er forskjellig. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 , å krype i skyttergravene og begynne å slenge dritt om de som har anderledes båt en en selv er jo kun barnslig. Og tenk på Motorseilerne de blir jo beskutt fra to kanter........ Helt enig, men merket ikke noe da jeg hadde motorseiler . Denne diskusjonen er vel mest rein tidtrøyte for mange. Men som de fleste seilbåteiere har jeg også vært motorbåteier en gang i tiden. Og jeg ser det som nokså uproblematisk å argumentere for fordelene med seilbåt. Men jeg kan også forstå og respektere at mange er fornøyd med motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Men som de fleste seilbåteiere har jeg også vært motorbåteier en gang i tiden. Og jeg ser det som nokså uproblematisk å argumentere for fordelene med seilbåt. Men jeg kan også forstå og respektere at mange er fornøyd med motorbåt. Jepp - har hatt div joller og annet som kommer under kategori mototbåt. Kjøpte seilbåt fordi jeg synes det er ubeskrivelig deilig og avstressende når en kan slå av motoren og la stillheten trenge seg på. Dessuten er jeg, som så mange andre her på BP, ingen rik mann, og jeg følte nok jeg fikk mer bobåt pr krone når jeg kikket på seilbåter enn når jeg kikket på motorbåter. Sikkert noen som ikke er enig, men det var i alle fall slik det føltes den gangen. Men jeg er ikke fastlåst i mine oppfatninger, om noen vil bytte en strøken trawler i klassen 40fot+, mot en tilårskommen Maxi 95, er jeg alltid åpen for tilbud :lol: Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
bliss X Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Å argumentere for eller mot det ene eller andre blir tøvete. Man kjøper vel ikke motorbåt hvis man trenger en seilbåt? Og man kjøper heller ikke en seilbåt hvis man trenger en motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Ingen tvil at om at Bavaria og andre billig seilbåter har blitt den nye folkebåten for folk som ikke har råd til noe bedre. Større motorbåter er dyrt for almuen. Billige seilbåter er blitt folkesnekka, ala Nidelv 24 var for noen år tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Ingen tvil at om at Bavaria og andre billig seilbåter har blitt den nye folkebåten for folk som ikke har råd til noe bedre. Spørsmålet er ikke om har råd til noe bedre. Men kanskje, trenger man noe bedre? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
bliss X Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Ja, da blir det vel Bavariadiskusjon igjen Kan vi en gang for alle fastslå at folk kjøper Bavaria fordi Bavaria er en ledende produsent av seilbåter med bra produkter? Sitér dette innlegget Link to post
Båtfant Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Kan vi en gang for alle fastslå at folk kjøper Bavaria fordi Bavaria er en ledende produsent av seilbåter med bra produkter? Og du mener dette er en konkusjon som de aller fleste slutter seg til? Er det ikke kommet til uttrykk ganske forskjellige oppfatninger? Synes du at den diskusjonen bør trekkes i gang nok en gang? Sitér dette innlegget Er nektet å poste her fordi man ikke tåler mine meninger om copyright og administrasjonen. Link to post
bliss X Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Ja, jeg tror det er en koklusjon som de fleste kan slutte seg til, og det var et forsøk fra min side på å ikke trekke igang noen ny diskusjon Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Ingen tvil at om at Bavaria og andre billig seilbåter har blitt den nye folkebåten for folk som ikke har råd til noe bedre.Større motorbåter er dyrt for almuen. Ja, hvem er almuen?? Er det De som ikke har råd til motorbåter over 1 mill eller mener du 2 mill.? Når det gjelder Bavaria kan jeg ikke uttale meg, men det syntes som de fleste som har denne båttypen er godt fornøyd med denne. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 (redigert) har ikke fått med meg alt i denne tråden før nå.. . Mange meninger her. Jeg støtter egentlig Bliss X, jeg funnet det ut etter litt grubling. Det kan være behov for et eget seibåtforum. Jeg tror på ham når han hevder at det vil være det beste for seilbåtfolket. Det er nok forskjell på oss enten vil liker det eller ikke. Det betyr jo ikke at seilbåtfolket ikke kan stikke innom i motorbåtforumet når de måtte ønske. Motsatt blir det nok lite av . Når det er snakk om å inndele forumet kunne det kanskje vært best med et 3-delt forum: Off.topic, Motorbåtforum og Seilbåtforum. Jeg tror det vil skape med ro i rekkene. Det er seriøst ment. Redigert 15.September.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båtfant Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Ja, jeg tror det er en koklusjon som de fleste kan slutte seg til.... Diskusjonene som har gått frem og tilbake her og på andre nettsteder gir inntrykk av at det er nokså delte meninger ute og går! Sitér dette innlegget Er nektet å poste her fordi man ikke tåler mine meninger om copyright og administrasjonen. Link to post
bliss X Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Da sier vi det, man kan man ikke diskutere det i en av Bavariatrådene? Vi har jo en god del tråder her som kun omhandler det båtmerket. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Noen seiler, noen har motor.Noen fisker, noen soler seg. Noen bruker båten som en bruksgjenstand, andre blir aldri ferdig med å oppnå pianofinishen. Noen søker naturopplevelser, noen sitter i campingstoler på en asfaltert kai og drikker øl. Noen plages av hekkbølger og støy, og andre av et manglende dagsignal og kajakker i leia. Alle anser seg selv som båtfolk... Får vel bare innse at folk er forskjellig. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Og noen har et forklaringsproblem som de velger å feie under teppet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.