Framtia Startet 13.September.2007 Del på Facebook Startet 13.September.2007 Hadde det vært en ide med en egen seilregatta for medlemmene på vårt eminente forum (med påfølgende sosialt samvær)? =============================== En oppsummering av planleggingen av regattaen finnes i innlegg 10 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Hvordan skal vi som blir sist tørre å poste her på forumet etter den regattaen da Men for å være seriøs , joda det hadde vært morro det , seile fra holenderbåen til strømstad med påfølgende festivitas på våren hadde jo vært toppers Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 skyld på vinden enzo . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
ulysses Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Hvordan skal vi som blir sist tørre å poste her på forumet etter den regattaen da For ikke å snakke om hvis man får grisebank av en Bavaria Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Offf det hadde vært den ene gangen det ikke burde skje Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 tror det hadde blitt endel svette panner og prestisjehungrige skippere da ja . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Seilaren Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Jeg er med så lenge det er en regatta i Ryfylket. Lystallet mitt er bare 0.85, så det er mange som bør klare å slå meg.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Astor Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Artig påfunn. Har kjørt endel regattaer i Moss i mine yngre dager. Der ble båtene målt ved å kjøre full guffe over 1852 meter. Begge veier. Dette ble satt til 100%. Løypa var omtrent 12 kvartmil og det galdt å holde stimen helt til mål Startpremie for beste start. Vi var vel omtrent en 20 - 30 motorbåter som deltok. Hadde vært artig å få innført dette igjen. Sosialt var det også. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sun Flyer Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Vi kan jo begynne med i si fra når vi skal seile regatta. Jeg seilte nylig Askøy Rundt uten videre suksess... Men det hadde vært artig å visst om andre Bp-folk var der. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
OT-flyktning Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Dette innlegg brukes til Oppsummering, status og konklusjoner Dato: Pinse 2008 Mål: Koster (så langt; er under diskusjon) Deltakere: se bliss x sitt innlegg nr. 63 Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Hvor interessant dette er kommer jo helt an på hvor en legger løpet. Blir det lagt til østlandet er det jo uaktuelt for meg hvertfall. ikke greit å komme seg rundt jæren osv. med en first class 8. Men artig hadde det jo vært. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Allan E Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Vi hadde jo nesten det under Færdern. Desverre så ble det lite vind så 90% avbrøt regattaen. I den ene turklassen var vi iallefall 4 båter. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Er turseiler, og seiler aldri regatta så for meg er det uaktuelt, men et eget BP treff for seilbåter hadde vært kult. Tror det var nokså magert med seilbåter på årets BP treff. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Enig der. Kanskje litt litt sent iår, men absolutt noe å tenke på for neste år. Med alt våset som "pinne" og "lakentørk" og hetsing av de som seiler er det vel ikke noen gåte hvorfor BP-treffet er blitt et rent motorbåttreff. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Er turseiler, og seiler aldri regatta så for meg er det uaktuelt, Vant ikke du klassen din i færdern for et par år siden. Gå ikke det litt mersmak? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Jo da, men skal man seile regatta er det min holding at man må gjøre det skikkelig. Hverken jeg eller det faste mannskapet mitt har tid til å trene. Har derfor lagt alle regatta ambisjoner på hylla. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Jeg melder meg på som følgebåt mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Hei! Bra initiativ! Jeg er gjerne med!! SE Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Et ORC? Oslofjorden Rally for Cruisers? Østre Bollæren til Nord-koster? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Litt avhengig av tid, dato og sted. Men dette høres int ut. Flott tiltak. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kosmix Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Spennede forslag! Er med! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Båtplassen seilebåttreff på Koster en helg i Mai hvor de som har lyst kan samles ved bolærne og seile sammen i en totalt useriøs regatta nedover på Fredagen , det kunne vel ikke være så gale Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Interessant tankegang. Ettersom vi alle holder til ulike steder, så kunne vi kanskje finne opp en regattaform som starter på ulike steder men har felles mål. Jeg er helt klar over at det gjør resultatene jo nokså lite sammenlignbar, men noe er jo bedre enn ingenting. Så får vi heller tildele de ulike båtene ulike BYS-tall som justerer for det, hvor BYS-tallet kanskje er en faktor på LYS-tallet og tar hensyn til værforholdene og avstand fra målet for hver deltagende båt. For å motvirke juksing kunne man kreve at seilasen måtte dokumenters med alle klokkeslett og fart på en kartplotter - eller noe med mobiltelefonen. Eller noe annet... BYS? Baatplassen Yard Stick Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2007 (redigert) Enzo; Det var noe slikt jeg også tenkte på, useriøst (jeg kan ikke seile) og sosialt. Sted er selvfølgelig et viktig moment, for mange kan det kanskje passe med start litt nord for Håøya og samling i Sandspollen, evt. start i Drøbak og seiling til Son, Kommersøya el.l. Redigert 14.September.2007 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 14.September.2007 Del på Facebook Svart 14.September.2007 Hvis jeg kan tillates en digresjon. Det var engang noe, det eksisterer kanskje enda, noe som het Holger Drachmanns minneløp. Man startet fra forskjellige steder på Skagerrakkysten/Ytrre Oslofjord, og målet var å sitte på Drachmanns grav på Grenen natten mellom Lørdag og Søndag, resitere hans dikt og drikke rødvin. God ide Andreas. Man samles på forskjellige steder langs fjorden og målet må være å komme samtidig til Nord-Koster på Lørdag ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.