Mulligan Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Jeg og. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Dette blir vel et rent seilbåttreff med tanke på regattaen men synes ikke vi skal utelukke motorbåtene fra det sosiale... De er jo hyggelige de også selv om de ikke har sett lyset(masten) ennå.. Redigert 27.Oktober.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Jo da, de er hyggelige men da blir det for utvannet ifht ideen om baatplassenregatta /seiltreff synes jeg. Det er nå min mening og en forutsetning fra min side for å delta Det får selvsagt være opp til arrangøren (hvem nå det er) å avgjøre dette. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Er ikke direkte uenig bliss X, jeg kommer nok uansett jeg da... har lenge hatt tanker om et eget "pinnebåttreff" for baatplassens "pinnebåteiere" kunne vært kjekt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Hilmar2 får selvsagt disp. Kan være greit med en slepebåt hvis (når) noen går på grunn. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Dette blir vel et rent seilbåttreff med tanke på regattaen men synes ikke vi skal utelukke motorbåtene fra det sosiale... De er jo hyggelige de også selv om de ikke har sett lyset(masten) ennå.. Takk for din velvillighet til motorbåteiere. Joda, vi har sett lyset. Er forbi det stadiet nå. Lyset ble tatt bort da det var i veien for sola. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Ja det var helt som forventet at du skulle blande deg opp i dette, Contraband. Hadde du tenkt å delta selv? Nei, tror ikke det Må du likevel mene noe selv om du ikke hadde tenkt å delta? Ja Melder meg ut av denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Jeg ser det som positivt, seilbåtene seiler regattaen. Men det sosiale må være for alle slags farkoster som flyter og går for egen fremdrift. Det vil være miljøskapende. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
CB. Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Ja det var helt som forventet at du skulle blande deg opp i dette, Contraband. Hadde du tenkt å delta selv? Nei, tror ikke det Må du likevel mene noe selv om du ikke hadde tenkt å delta? Ja Melder meg ut av denne tråden. Så furten du ble ???. Har en Vg-jolle....men er blitt for gammel til å dra til Koster med den. Poenget til Sydvesten,slik jeg forstod han, var at det kunne være greit om motorbåt folket også var med TIL DEN SOSIALE delen siden vi er utpreget sosiale. Den kunne det tenkes at jeg ble med på da jeg er spesielt utadvendt og en sosial og inkluderende person i de fleste sammenhenger. Ergo så ser jeg ikke problemet med postingen. Sutre over det bidrar ikke til økt forsåelse mellom seilbåtfolket og motorbåtfolket, heller tvert imot. Mye bedre å være positive og all honnør til Sydvesten som inkluderer begge folkeslag. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
OT-flyktning Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Slik jeg ser på det blir det ikke mye tid til å prioriterer det sosiale særlig høyt. Pinse er fra fredag ettermiddag til mandag kveld, men siden jeg ikke regner med at vi skal forutsette en nattseilas, så er vel lørdag tidlig til mandag kveld den riktige tidsrammen. Tentativ tidsplan: lørdag: hele dagen regatta, ankomst Koster på kveldstid søndag: evalueringen (*) søndag/mandag: tilbaketuren (*) ettersom dette er første gangen så har jeg ikke noen illusjoner om at det blir regattamessig velorganisert i dette første forsøk og tror derfor at vi må seriøs bruke en del tid på Koster til å utveksle erfaringene. Det er i alle fall mitt mål at man kan kåre et vinnerteam, dvs at man har kommet frem til en vurderingsmetode vha BYS-tallet som gjør det mulig å vurdere prestasjonene til teamene mot hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Har du noen nærmere detaljer om hvordan du tenker dette BYS tallet satt opp, Andreas? LYS tallet må selvsagt med i regnestykket, men vind og retning skulle vel også taes med etter det jeg forsto? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 BYS-tallet skal kompenserer for at de enkelte deltakerne ikke seiler samme bane. Nå har jeg ikke gjennomtenkt alt dette, men la gå: Hver deltaker må på forhånd oppgi hvilken vei vedkommende akter å seile og oppgi posisjonen hvorfra seilasen skal gjelde som baatplassen-regatta. Alvorlig avvik kan medføre diskvalifisering eller straffetid. Det første (eller siste) det må tas hensyn til er avstanden: når alt annet er lik så får den båten som seiler 20nm et dobbelt så stor BYS-tall som den båten som seiler 40nm. Videre burde man prøve å få til at BYS-tallet tar hensyn til vær- og vindforhold på veien til hver enkelt båt. Bare det gjør saken jo nokså komplisert og jeg har lite tro på at vi får dette til allerede i første forsøk. Men på Koster burde vi da i alle fall detaljregistrere alle enkelte seilaser. Kanskje allerede underveis vha SMS til 'regattakontoret'. (Gjennopplive SMS-portalen til dette formål?) Sålangt bare mine 'rå-tanker' Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Følgende medlemmer har meldt interesse: ktpriv Mulligan Stein-Erik baatsman kosmix Enzo hallaron? pete sydvesten Andreas bliss x Barsk II Alo Mikkel Stigt:-) Bavarius Anonym Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Jeg er interessert i en tur til Koster men når var dette ment å skje ? Pinsen er vel i slutten av Mai eller var det snakk om å seile tidligere ? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Der er vel ikke fastsatt noen dato ennå tror jeg, men det må vel bli en langhelg på våren. Andreas har forslått pinse eller himmelspretten Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Gleder meg om det blir noe av , hadde vært morro å "juge" litt live med BP folket Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Himmelfart er sammenfallende med 1. Mai i 2008. Pinse ligger da rundt 11.mai. Himmelfart anser jeg for meg så godt som utelukket. Selv om båten skulle være på vannet så er jeg ikke godt nok kjent med den. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Ja, da må det bli himmelfart pinse. Litt tildlig det også etter min rytme. Redigert 28.Oktober.2007 av Andreas tror det var skrivefeil og det har medført forvirring lnger nede (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Jeg kan være interessert. Forbehold må jeg ta, jeg får en liten i april(sist gang fikk vi "ekstrem-kolikk" barn..), og jeg omskolerer meg så hvis det krasjer med eksamen.... Mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Dette er selvølgelig ingen bindende påmelding, men mer for å lodde interesse. Setter deg opp på listen, Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 27.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2007 Hvorfor ikke avtale et egnet sted for seilbåttreff, og ha en regatta av kortere distanse på treffstedet (sette opp noen bøyer)? Da kan man regne ut resultatene etter vanlige LYS-tall. Motorbåtfolk må eventuelt bli med som mannskap, for et rent seilbåttreff er vel det som er mest riktig. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
CB. Svart 28.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Trodde du hadde meldt deg ut av denne tråden Du glemte meg da Lasse Redigert 28.Oktober.2007 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Framtia Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2007 Jeg er fortsatt med, men foreslår at tidspunktet fastsettes først til våren. Jeg vet i hvertfall alt for lite om hva slags forpliktelser jeg måtte ha allerede nå. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
CB. Svart 28.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Forventer at Lasse kommer med en unskylding den tid han er moderator ??? (Min siste post rundt det emne ) Redigert 28.Oktober.2007 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Framtia Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2007 Forøvrig er jeg enig med de over her som taler for at dette bør være et seilbåttreff. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.