Spinnaker Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Ingenting i veien å ha en regatta der også. Men slik jeg husker så er vel stemningen slik at det ikke blir noe REGATTA, bare en seilbåttreff på Koster. Det enkleste er kanskje det beste Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Med ett antall seilbåter på vei til samme sted tror jeg regattaen er uunngåelig. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Med ett antall seilbåter på vei til samme sted tror jeg regattaen er uunngåelig. Du mistenker vel ikke at det vil bli diskusjoner om hvem båt som seilte best og raskest Kanskje noen bruker jerngenuaen til og med Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mulligan Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Gammelt ordtak fra nedre Telemark: "Min båt er best. Uansett". Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Min tilnærming i øyeblikket er at vi seiler ditt etter egen smak, og så bruker vi samværet der til å diskutere hva man kan gjøre bedre neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Høres fint ut. Jeg har mast litt om dette før og vil gjerne ta det opp igjen, kan fastsette tid? Som så mange andre har jeg en travel vår forran meg med mye reising og mange ting som skal plottes i kalenderen. Jo før en kan få spikreet datoer, jo lettere er det å få kalenderkabalen til å gå opp... noen som har noen forslag? Muligens noen som kan sette opp en Poll med alternative datoer? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Framtia Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 (redigert) se innlegg #148. Status per i dag er at 10 har meldt interesse, og helga 10. mai er den helga som utpeker seg som mest aktuell foreløpig. Hallaron; ser du allerede har deltatt i pollen :-) Redigert 6.Januar.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hallaron Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 hehe ja se det ja - men det var jo i fjor!! Ikke rart jeg ikke husker det... Men er det spikret med den 9-11 /5 da? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
OT-flyktning Svart 6.Januar.2008 Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 Min personlig mening: vi spikrer den med mindre det kommer et skred av motargumenter i løpet av noen få dager Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2008 enig, alt tyder på at det er den beste helga og det er ingen grunn til å dvele mer med det da. K Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 20.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2008 (redigert) Til glede for nye lesere løfter jeg denne tråden igjen. Det er altså ambisjoner om en uhøytidlig regatta med påfølgende sosialt seilbåttreff lørdag 10. mai. Mest sannsynlig vil treffet finne sted nær Koster (og regatta på vei dit), men endelig beslutning om sted foreslår jeg vi tar når vi vet med større sikkerhet hvem som faktisk kommer til å delta. Det viktigste er at vi velger et sted om er innenfor rimelig seilavstand for flertallet av deltagerne, og hvor det er en egnet havn for treffet. Oppfordrer alle interesserte til å gå inn på lenken under og melde seg på. påmelding/avstemning om dato Redigert 20.Februar.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Rastløs Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Helgen 25 -27/ 4 henter jeg min nye Bavaria 31. Kona drar på ferie til syden 7/5. Da passer det jo utrolig godt med litt solo seilas fra Oslo til Koster. ( også passer det fint at det da finnes noen hjelpende hender som kan ta i mot tampen når jeg kommer frem til Koster : ) ) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 (redigert) Ja, hvordan er det med alle dere andre som på denne pollen har meldt interesse for deltagelse, er dere fortsatt med?. Andre som har kommet til i løpet av vinteren som har lyst til å delta på et lite seilbåttreff? Redigert 15.April.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
OT-flyktning Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Båten kom på vannet igår. Flyttes til sin faste plass imorgen. Gjenstår mye gjør-deg-kjent-med (båten ble kjøpt sist høst på land). Problemet blir muligens at septiktanken som vi hadde bestilt ferdig montert til sjøsettingen er forsinket og kommer neppe i tide.... Men ellers er jeg/vi fortsatt innstilt på å komme. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Enzo og Marlene kommer Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Bidevind vil også svært gjerne delta, men det er fortsatt usikkert mhp 10. mai. Mulig vi da er på vei sydover langs svenskekysten. Håper det evt går greit med påmelding "i siste liten". Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 For meg henger denne turen i en tynn tråd - jeg kommer hjem fra Tyskland fredag kveld, og slik det ser ut nå må jeg delta på en 40 års feiring denne lørdagen. Ikke avskriv meg 100% enda, men det ser litt tynt ut nå.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Framtia Svart 16.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2008 Det er ingen "offisiell" påmeldingsfrist så etternølere kan bare dukke opp på treffet hvis de plutselig finner tid (selvfølgelig er det viktig at alle som har meldt interesse sier ifra hvis de blir forhindret i tilfelle vi blir for få). Men på et eller annet tidspunkt må vi konkretisere møtested, regattastrekning og annet vi kan ha glede av å vite på forhånd. Jeg foreslår at vi tar en siste beslutninger rundt dette helt i starten av uken før regattaen, f. eks mandag 5 mai. Da bør de fleste vite om båten er klar, om det er andre planer for helga osv. Selv synes jeg det er greit med en siste diskusjonsrunde rundt sted for treffet. Jeg kommer trolig til å delta alene, og synes kanskje Koster er litt vel langt ute (har båtplass i Drøbak). Kunne f.eks Hankøbukta eller Bolærne være et alternativ?. Da kunne f.eks passasjen mellom Jeløya/Gullholmen være startpunkt for de som kommer fra indre Oslofjord. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
MortenK Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Jeg har lyst, men det gjenstår å se om jeg får timeplanen til å å gå opp (3 barn med diverse aktiviteter). En annen faktor er om jeg får motoren i orden . Er fortsatt demontert og topplokket er til overhaling. Men båten, den går på vannet på lørdag ! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
MortenK Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Selv synes jeg det er greit med en siste diskusjonsrunde rundt sted for treffet. Jeg kommer trolig til å delta alene, og synes kanskje Koster er litt vel langt ute (har båtplass i Drøbak). Kunne f.eks Hankøbukta eller Bolærne være et alternativ?. Da kunne f.eks passasjen mellom Jeløya/Gullholmen være startpunkt for de som kommer fra indre Oslofjord. Jeg støtter ktpriv her! Koster er også litt langt ute for min del, så Hankø/Bolærne er absolutt bedre for meg. Men som sagt i tidligere tråd, er jeg en høyst usikker deltaker. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Rastløs Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Ikke uenig i avstand kan være en utfordring. Selv skal jeg seile alene fra Oslo ( uten autopilot, for den ligger antagelig fortsatt i esken sin) Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Jeg er fortsatt interessert, om møteplassen blir Koster er det fint, men er åpen for endringer. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 23.April.2008 Del på Facebook Svart 23.April.2008 Og vi nærmer oss ... Datoen er endelig avklart, men ikke sted. Hvis jeg kommer så bør jeg ligge i en gjestehavn, siden septiktanken som skulle være montert av forhandleren før sjøsetting ble forsinket og er neppe på plass til Pinse Jeg har vært på Koster ca 3 ganger og kjenner ikke forholdene så bra som kanskje andre. Kan noen begynne å komme med forslag om regatta-mål? Som det fremgår av noen av de senere innlegg så ønsker vel også flere et sted nærmere Oslo. Hva synes 'BP-menigheten' om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2008 (redigert) Her er status for BP-regattaen 10. mai slik jeg kan tolke den av innleggene over: ktpriv, er med, vil helst ha møtested ved Bolærne/Hankø evt nærmere Oslo trikola, er med, foretrekker møtested i en marina enzo, er med, ingen info om foretrukket sted hallaron, usikker, ingen info om foretrukket sted vikers, ingen nylig respons, ingen info om foretrukket sted Rastløs (tidl. Alo Mikkel), er trolig med, vil helst ha møtested ved Bolærne/Hankø eller nærmere Oslo pete, foretrekker Koster men er åpen for endring av sted stigt:-), ?? ukjent, ?? Malene, er med, ingen info om foretrukket sted Morten K, usikker Bidevind, usikker Her er det absolutt plass for flere ! Redigert 27.April.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Rastløs Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Nå er det nye skipet kommet hjem ( Seilt hjem fra Grimsøy i helgen) Så nå er jeg klar for arrangement jeg. ( Var ikke helt vant til rulle stor seil, så hele seilet kom fykende ut rett uten for strømstangen, med liten kuling i kastene. Årets første skikkelig broach var et faktum. Så da er det unnagjort for en stund) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.