Jump to content

Baatplassenregatta

Framtia

Recommended Posts

Med ett antall seilbåter på vei til samme sted tror jeg regattaen er uunngåelig.

Du mistenker vel ikke at det vil bli diskusjoner om hvem båt som seilte best og raskest :lol: Kanskje noen bruker jerngenuaen til og med :wink:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Høres fint ut. Jeg har mast litt om dette før og vil gjerne ta det opp igjen, kan fastsette tid? Som så mange andre har jeg en travel vår forran meg med mye reising og mange ting som skal plottes i kalenderen. Jo før en kan få spikreet datoer, jo lettere er det å få kalenderkabalen til å gå opp... noen som har noen forslag? Muligens noen som kan sette opp en Poll med alternative datoer?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

• 1 måned senere...

Til glede for nye lesere løfter jeg denne tråden igjen. Det er altså ambisjoner om en uhøytidlig regatta med påfølgende sosialt seilbåttreff lørdag 10. mai. Mest sannsynlig vil treffet finne sted nær Koster (og regatta på vei dit), men endelig beslutning om sted foreslår jeg vi tar når vi vet med større sikkerhet hvem som faktisk kommer til å delta. Det viktigste er at vi velger et sted om er innenfor rimelig seilavstand for flertallet av deltagerne, og hvor det er en egnet havn for treffet.

Oppfordrer alle interesserte til å gå inn på lenken under og melde seg på.

Redigert av ktpriv (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

• 1 måned senere...

Båten kom på vannet igår. Flyttes til sin faste plass imorgen. Gjenstår mye gjør-deg-kjent-med (båten ble kjøpt sist høst på land). Problemet blir muligens at septiktanken som vi hadde bestilt ferdig montert til sjøsettingen er forsinket og kommer neppe i tide.... :puke:

Men ellers er jeg/vi fortsatt innstilt på å komme.

Det er ingen "offisiell" påmeldingsfrist så etternølere kan bare dukke opp på treffet hvis de plutselig finner tid (selvfølgelig er det viktig at alle som har meldt interesse sier ifra hvis de blir forhindret i tilfelle vi blir for få).

Men på et eller annet tidspunkt må vi konkretisere møtested, regattastrekning og annet vi kan ha glede av å vite på forhånd. Jeg foreslår at vi tar en siste beslutninger rundt dette helt i starten av uken før regattaen, f. eks mandag 5 mai. Da bør de fleste vite om båten er klar, om det er andre planer for helga osv.

Selv synes jeg det er greit med en siste diskusjonsrunde rundt sted for treffet. Jeg kommer trolig til å delta alene, og synes kanskje Koster er litt vel langt ute (har båtplass i Drøbak). Kunne f.eks Hankøbukta eller Bolærne være et alternativ?. Da kunne f.eks passasjen mellom Jeløya/Gullholmen være startpunkt for de som kommer fra indre Oslofjord.

Framtia på AIS

Selv synes jeg det er greit med en siste diskusjonsrunde rundt sted for treffet. Jeg kommer trolig til å delta alene, og synes kanskje Koster er litt vel langt ute (har båtplass i Drøbak). Kunne f.eks Hankøbukta eller Bolærne være et alternativ?. Da kunne f.eks passasjen mellom Jeløya/Gullholmen være startpunkt for de som kommer fra indre Oslofjord.

Jeg støtter ktpriv her! Koster er også litt langt ute for min del, så Hankø/Bolærne er absolutt bedre for meg. Men som sagt i tidligere tråd, er jeg en høyst usikker deltaker.

s/y "Arnegrut", Asker

Og vi nærmer oss ...

Datoen er endelig avklart, men ikke sted. Hvis jeg kommer så bør jeg ligge i en gjestehavn, siden septiktanken som skulle være montert av forhandleren før sjøsetting ble forsinket og er neppe på plass til Pinse :blush:

Jeg har vært på Koster ca 3 ganger og kjenner ikke forholdene så bra som kanskje andre. Kan noen begynne å komme med forslag om regatta-mål? Som det fremgår av noen av de senere innlegg så ønsker vel også flere et sted nærmere Oslo. Hva synes 'BP-menigheten' om dette?

Her er status for BP-regattaen 10. mai slik jeg kan tolke den av innleggene over:

ktpriv, er med, vil helst ha møtested ved Bolærne/Hankø evt nærmere Oslo

trikola, er med, foretrekker møtested i en marina

enzo, er med, ingen info om foretrukket sted

hallaron, usikker, ingen info om foretrukket sted

vikers, ingen nylig respons, ingen info om foretrukket sted

Rastløs (tidl. Alo Mikkel), er trolig med, vil helst ha møtested ved Bolærne/Hankø eller nærmere Oslo

pete, foretrekker Koster men er åpen for endring av sted

stigt:-), ??

ukjent, ??

Malene, er med, ingen info om foretrukket sted

Morten K, usikker

Bidevind, usikker

Her er det absolutt plass for flere !

Redigert av ktpriv (see edit history)

Framtia på AIS

Nå er det nye skipet kommet hjem ( Seilt hjem fra Grimsøy i helgen) Så nå er jeg klar for arrangement jeg.

( Var ikke helt vant til rulle stor seil, så hele seilet kom fykende ut rett uten for strømstangen, med liten kuling i kastene. Årets første skikkelig broach var et faktum. Så da er det unnagjort for en stund)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...