Slagskibet Startet 19.Januar.2004 Del på Facebook Startet 19.Januar.2004 Prøver meg litt på værspådommer for Vestfold været.Denne vinteren trodde jeg ville bli våt og varm,men rundt 7 januar skjønte jeg det var feil.Nå tror jeg vi vil få "normal vinter",alle tegn på det i hvertfall. 19-22 januar:Dag temp +1 til - 11 Natt temp kan gå mot -13 Mest klart vær. 23-28 januar blir alt sååå meget bedre med dag temp. fra +1 til +4, en del regn/sludd og overskyet.Natt temp ned mot -3. "Spådommene" baser seg på en salig mix av lokale vær tegn,overflate sjøvanns temp i Atlanteren,Nordsjøen og Baltikum,satelitt bilder og div. vær simulerings modeller og div. værkart fra utenlandske aner- kjente metrologiske institutt.Sist vinter satt jeg i hula og tullet rundt med det her og syntes jeg traff rimelig godt.I år har skive- bommene vært flere. Ihvertfall,sånn som beskrevet ovenfor tror jeg været vil bli for Vestfolds hovedstad.Er det andre som leser vær tegn der ute? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 19.Januar.2004 Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Vestfolds hovedstad? Ække du sånn båtflyktning utate øyane a? Håkkesom: Sjekk denne http://windsim.com Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Lotus Svart 19.Januar.2004 Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Har noen veldig lite å skrive om i dag, men føler at man bare MÅ skrive? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 19.Januar.2004 Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Skal ikke skrive, skal ikke skrive, skal aldri skrive mer. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Slagskibet Svart 19.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Båtflyktning veit jeg da ikke Krapyl.Vet bare at det river i sjelen etter å få ut båten.Så litt tis brukes på å prøve å "se" når det kommer båtpusse vær.Og når det er vær til båtpuss,da er det trivelig da.Takk for linken,den er lagt inn i favoritter. Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 19.Januar.2004 Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Været er da i høyeste grad relevant og interessant stoff. Som Nøttlending var Thor's analyser morsomme. Jeg skal følge spent med. I dag, for eksempel, tinte solen opp noe av isen på terrassen. Det inngir til følelse om vår, snart :-) M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Slagskibet Svart 19.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Utfløtta Nøttlending om jeg må få be Hr.Marna!! :nono: Nå er jeg blitt Tjomling på mine gamle dager Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 19.Januar.2004 Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Jeg henviste nå til meg selv Riktignok innflytter, men likevel! mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Krapyl Svart 19.Januar.2004 Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Da må det jo være meg som er båtflyktning, jeg som har fløtta te fastlandet. Men det været vi hadde igår må vel nærmest kalles ekstremvær? Minus 10 til frokost, det blåste hatter og halm og høljregnte til kaffen og så frost igjen til midnatt. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Slagskibet Svart 19.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Riktignok innflytter, men likevel! mvh M. Ser den blå båten din når jeg passerer på sykkelen om sommeren.Når ser jeg det ligger en eldre hvit day/cabin cruiser med hekkaggregat på brygga der.Er den din den og? Også er du alldeles ikke Nøttlending!!Det tar minimum 7 generasjoner det Men er vel ikke så værst å være Nottlending heller Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Da må det jo være meg som er båtflyktning, jeg som har fløtta te fastlandet. Da passer jo nicket Krapyl bra da?? Nå tør jeg ikke tenke på hva Bastard 30000 har gjort....... Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 19.Januar.2004 Del på Facebook Svart 19.Januar.2004 Når ser jeg det ligger en eldre hvit day/cabin cruiser med hekkaggregat på brygga der.Er den din den og? Også er du alldeles ikke Nøttlending!!Det tar minimum 7 generasjoner det Men er vel ikke så værst å være Nottlending heller :flag: Den eldre hvite er båten til en kamerat. Jasså, så du har sporet meg opp :-) Vet at jeg ikke er nøttlending i nøttlendingers øyne. Det er en av de litt mindre hyggelige tingene med å bo her; den voldsomme fokuseringen på hvor du er fra Enda mer av dette på Tjøme har jeg forstått. Men blås, vi smiler og er glade, vi er da mennesker i alle fall mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Slagskibet Svart 20.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2004 Om det er mere av det enn på Nøtterøy vet jeg ikke.Men på Nøtterøy er det vanskelig å være innflytter.Klikksystemet er sterkt der.På Tjøme er vi blitt godt mottatt selv av Ur-Tjømlingene.Det hjelper kanskje at en del av dem er gamle svirebrødre? Forresten,det vil antagelig holde seg kaldt ut måneden og langt inn i februar tror jeg etter å ha konsultert diverse web sider og etter å ha studert bikkja som ligger med hue inni peisen snart. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Januar.2004 Del på Facebook Svart 20.Januar.2004 Nei nei, vil ikke ha mere kulde nå Skal snekre på båt snart! Forresten så jobbet jeg litt på en hytte (ble meget bra) på Tjøme (Hvasser) i fjor, og eieren av hytta er Tjømling. Men på grunn av at han bor i Holmestrand blir han kalt for badegjest når han kommer dit ut. Snakket litt med naboene der ute og de kaller de fleste hyttefolkene for badegjester Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 20.Januar.2004 Del på Facebook Svart 20.Januar.2004 Nei nei, vil ikke ha mere kulde nå Skal snekre på båt snart! Forresten så jobbet jeg litt på en hytte (ble meget bra) på Tjøme (Hvasser) i fjor, og eieren av hytta er Tjømling. Men på grunn av at han bor i Holmestrand blir han kalt for badegjest når han kommer dit ut. Snakket litt med naboene der ute og de kaller de fleste hyttefolkene for badegjester Ikke mere kulde nå (er vel meldt mere ? ) Uff nå er isen så tykk at det er bare å glømme fiske på en stunn . Liker ikke is og kulde jeg Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 20.Januar.2004 Del på Facebook Svart 20.Januar.2004 Ikke mere kulde nå (er vel meldt mere ? ) Uff nå er isen så tykk at det er bare å glømme fiske på en stunn . Liker ikke is og kulde jeg Kaptein på Tine II Bare vi blir ferdig med Februar så hjelper det. Jeg vil ha ut båten før påske! Håper jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2004 Det blir kaldt til ut i 1ste uke i februar.Dvs at gradestokken er stort sett under 0.Men værkartene og simulerings modellene er forvirrendene for lille meg.Men vi kan jo alltids håpe på plussgrader men tror det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.Januar.2004 Del på Facebook Svart 21.Januar.2004 Det blir kaldt til ut i 1ste uke i februar.Dvs at gradestokken er stort sett under 0.Men værkartene og simulerings modellene er forvirrendene for lille meg.Men vi kan jo alltids håpe på plussgrader men tror det ikke. Ikke intressert i förste uken i februar.............. kan du ikke spå lite om sommaren istellet......... ( I Poznan er det ivarjefall knallblå himmel just nu ! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 21.Januar.2004 Del på Facebook Svart 21.Januar.2004 Det blir kaldt til ut i 1ste uke i februar.Dvs at gradestokken er stort sett under 0.Men værkartene og simulerings modellene er forvirrendene for lille meg.Men vi kan jo alltids håpe på plussgrader men tror det ikke. Jeg håper så krampa omtrent tar meg. Men vet at det er kaldt. Minus 13 i natt. Isen brer seg og blir tjukkere. Svær eksistensiell krise dette her. Jeg vil ut og seile! Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
OT-flyktning Svart 21.Januar.2004 Del på Facebook Svart 21.Januar.2004 Jeg håper så krampa omtrent tar meg. Men vet at det er kaldt. Minus 13 i natt. Isen brer seg og blir tjukkere. Svær eksistensiell krise dette her. Jeg vil ut og seile! Hvor ligger problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2004 Don`t worry Gunga.Sommeren i år blir som i fjor :yesnod:Kanskje til og med bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 21.Januar.2004 Del på Facebook Svart 21.Januar.2004 Har noen veldig lite å skrive om i dag, men føler at man bare MÅ skrive?Kan virke sånn for enkelte! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Deilig med "bare" 4,5 minus ute nå Håper det går mot noen mildere dager Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Januar.2004 Del på Facebook Svart 23.Januar.2004 Mildt ble det da, men f....n ta meg så snør det selvfølgelig Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 27.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2004 Værskille rundt 3.februar Bastard.Da blir det pluss grader og regn :yesnod:Moderat vind blir det også.Sydlig vind,8knop.Det passer bra,den 4 februar plukkes motorsykkelen i biter for å få nye sylindre og stempel. Mere volum,og Ørnhild skjønner ikke filla av at den blir sprekere Håper jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.