Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

I dag ser du været når du glaner ut av kjøkken vindu.Ikke mere å si om det. :confused:

Imorgen 23.,bra vær med fare for enkelte ettermiddagsbyger.Lørdag 24 ditto,men med fare for formiddagsbyger. Været holder seg veldig bra frem til 31 juli,med moderate vinder og ikke helt glovarme dager. Fra 19-23 grader.

Perioden  1.august-15 august,tror jeg også blir brukandes.Egentlig for tidlig å si så mye om det,men går alt bra så får vi fint vær en periode. Ikke som i fjor,men bra nok.

Link to post
Share on other sites

Jada.Går på ferie til fredag. Lørdags morgen 0300 settes kursen til Gardemoen for å kvitte meg med feriegjestene.Det er best å følge dem til fly døra,da vet jeg at jeg er kvitt dem!!! :confused:

Så er det rett i slagskipet fortere enn du kan  si Øltilvenningskurs for viderekommende :eek::nonod:

Link to post
Share on other sites

Jada.Går på ferie til fredag. Lørdags morgen 0300 settes kursen til Gardemoen for å kvitte meg med feriegjestene.Det er best å følge dem til fly døra,da vet jeg at jeg er kvitt dem!!! :confused:

Så er det rett i slagskipet fortere enn du kan  si Øltilvenningskurs for viderekommende :eek: :eek:

Blir kurs på Skjærhalden hele neste uke :nonod::eek:

Vær velkommen til are sia.

Link to post
Share on other sites

Og slik ser det ut i de farvann jeg vil frekventere.

 

Bilde

 

Her skal det pendles mellom biksemad og kjøttbullar.

Kardemomme lov skal etterleves.

Jeg skal vike for nyttetrafikk og alt annet.

Til og med halvplanere, men det sitter langt inne.

Jeg skal hilse blidt på alle.

Nå er det kun timer igjen.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Du skal ikke se bort fra det Amorosa. Har vært på vei i Østerled et par ganger men Ørnhild er ikke glad i slingring så når hun får se sjøen utenfor Fuglehuk så trekker hun seg. Det skal være bra flatt vann for henne :eek: Blir vel til at hun får ta Bastøferja over så henter jeg henne i Moss :confused: Litt får en stakkars tøffelhelt lide for fred og familielykke :eek::nonod:

Link to post
Share on other sites

Vann :wink: det er vel det båtene ligger i det :smiley::wink:

De fleste velger saltvann i vårt distrikt, til båten.  :smiley:

Saltvann er også brekkmiddel, altså  :drink: eller Bilde.   :lol:

 

Med 60% rel. luftfuktighet og 21 grader er det tungt å gjøre noe.

Tenk om det kunne bli litt sånnBilde så vi kan få ryddet opp og mye Bilde etterpå.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Blå himmel :smiley: hvor da, du har ikke smakt på noe du ikke skulle vel :smiley::wink:

Neida, jeg bare bor på are sia fjorden. Akkurat nå kom det en skvett. Det skal gå over fort.

Har akkurat lagt ut nye bilder på hjemmesiden min under "Sommer 2004" og der har du været her kl. 21.00. Pent og stille.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser over til gærne sia a dammen og nå ser det lettere ut.

Men vi hadde trengt et torden skrall snart!

Et skrall nå hadde gjort seg, fått renset luften. Den skvetten som kommer nå er for å få bort de siste såperester fra båten, som i kveld har vært på land for rengjøring/vask før feriestart neste helg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...