Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Værskille rundt 3.februar Bastard.Da blir det pluss grader og regn :yesnod:Moderat vind blir det også.Sydlig vind,8knop....

Hei, Thor! Håper at denne spådommen også gjelder "øssia" av fjorden! Nå må jeg snart komme meg ut og få torsk igjen, er en hel uke siden sist, jo!  :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Modifisert spådom:Plussgrader allerede på lørdag og de holder seg en hel uke ihvertfall.

Utpå tirsdag eller onsdag så blir det plussgrader også om natta.Gløtt av sol med enkelte

regnbyger.SV vind 8 knop.Muligens det kan bli plussgrader allerede i morra?

Våren er nok ikke i anløp men det er bedring ihvertfall.

 

Også er jeg så glad at jeg ikke postet noe om snøen-for det hadde blitt en mega gigantisk

skivebom.I dag hørte jeg faktisk småfuglene synge i snøbygene,det lover jo godt. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Modifisert spådom:Plussgrader allerede på lørdag og de holder seg en hel uke ihvertfall.

Utpå tirsdag eller onsdag så blir det plussgrader også om natta.Gløtt av sol med enkelte

regnbyger.SV vind 8 knop.................

NÅ begynner det å ligne noe, Thor! Håper inderlig at du treffer "Bulls Eye" denne gang! Troskestampen min er tom og må fylles med saltet fisk igjen, nokså fort! Begynner å få abstinens!

Hele vinteren gjennom har svigersønnen og jeg hatt den koselige vanen å spise selvfisket, lettsaltet torsk én gang i uken, nemlig på tors(k)dager. Dette har vi greid hittil - bortsett fra i dag  :blush:  Denne uken har det ikke vært vær til å stikke ut på fjorden ennå! varmere opptatt av å måke snø!

 

Så nå setter jeg min lit til din spådom, Thor!  :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Nå er det jaggu meg -10 :eek:I går 31. kl 0425 var det +1,men så datt tempen fort til -5.

Jeg tror han dusten som  viser hyggelige sommerbilder på tv om vinteren må ha tatt seg

ny jobb som værstyrer??Får jeg tid skal jeg sjekke kartene,men foreløpig ser det dårlig ut

for denne dagen ihvertfall.

Link to post
Share on other sites

Modifisert spådom:Plussgrader allerede på lørdag og de holder seg en hel uke ihvertfall.

Utpå tirsdag eller onsdag så blir det plussgrader også om natta.Gløtt av sol med enkelte

regnbyger.SV vind 8 knop.Muligens det kan bli plussgrader allerede i morra?

Våren er nok ikke i anløp men det er bedring ihvertfall.

 

Også er jeg så glad at jeg ikke postet noe om snøen-for det hadde blitt en mega gigantisk

skivebom.I dag hørte jeg faktisk småfuglene synge i snøbygene,det lover jo godt. :sad:

 

Her er det bikkjekaldt, -10, og aldeles ikke plussgrader.

 

Hilsen Skuffet

på vegne av flere.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jevne temperaturer ut 3 uka i mars,opptil 5 grader om dagen.Ned til -5 eller lavere om natta.

Fra torsdag til tirsdag,fare for regn/sludd/snøbyger.4 uka i mars kan se ut som vil gi høyere temperaturer,men litt tidlig å si sikkert.

Skjæra bygger reir alt ser jeg,det kan vel tyde på at våren ikke er for langt unna.

Link to post
Share on other sites

Jevne temperaturer ut 3 uka i mars,opptil 5 grader om dagen.Ned til -5 eller lavere om natta.

Fra torsdag til tirsdag,fare for regn/sludd/snøbyger.4 uka i mars kan se ut som vil gi høyere temperaturer,men litt tidlig å si sikkert.

Skjæra bygger reir alt ser jeg,det kan vel tyde på at våren ikke er for langt unna.

 

Velkommen over på are sia Thor.

 

Idag polering i T-skjorte. Gradestokken har passert 20 + i solveggen. DET er vår. Hørte piip piip igår. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Fri og bevare!!Hva er det du finner på å invitere en Ur Vestfolding til :nono: :nono: :wink::lol:

Er vel bare å si at det var +20 i solveggen her i heimen også.Men den temperaturen er  jo ikke vitenskaplig for å si det sånn.Sann temperatur er adskillig lavere,i dag rundt +5 vil jeg anta.Sydsida av båten kan nok poleres men på nord blir det bare snørr ut av det.Til neste år regner Reiaren med at alt blir så meget bedre.Da skal Slagskipet stå i nord/syd retning :wink:

Link to post
Share on other sites

Det kan du sikkert gjøre.Selv er jeg litt uenig med vær-damene,men har de rett så blir nok alle inkl.Skuffet glade :lol: Snakket nettopp med US Defence Dept I London.Iflg ham jeg snakket med så har trekkfuglene i år lagt i vei nordover usedvanlig tidlig og han

tror på tidlig vår.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...