Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

:flag: Det snør det snør tittelibom ,det er det det gjør tittelibom.......Fy%¤%/ te dritt vær skal det aldrig bli varmere da  .Vert på knall båt tur idag med sol og havblikk, men så kom snøen igjen  :lol:

 

Deppa Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ikke no å grine over Tine,det var forutsett.Vent på lørdag du.Da kommer`e... :wink:

Pøh!

Hver gang jeg nærmer meg surringene til presenninga, begynner det å snø.

Så hvis det snør på Lørdag, er det jeg som har vært i båten igjen.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Hakke peiling jeg Geir :smiley:Aaalt for tidlig å spå om det.Skjæra mi tror jeg har sprengt budsjettet sitt,den har stoppa bygginga.Lover ikke godt det.På den andre siden,bikkja har nå flyttet bort til sin vante plass og ligger ikke ved siden av peisen mere.  :wink: 1ste trinn var som du kanskje husker at hu trakk hue ut av peisen :eek:

Tror våren kommer for full musikk i helga,og jeg tror påska blir bra.Egentlig driter jeg i hele påska for da er jeg i full sving og jobber. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hvis bare Krapyl kan holde seg unna båt-burkaen sin så kommer våren i morra guttær!Knallvær hele neste uke frem til lørdag 3.april,da blir det regnbyger.Løp og puss! :flag:

Det gjelder ikke Krapyl :flag: Og Amorosa kan ta ned termometeret i pipa si også.

Link to post
Share on other sites

Hvis bare Krapyl kan holde seg unna båt-burkaen sin så kommer våren i morra guttær!Knallvær hele neste uke frem til lørdag 3.april,da blir det regnbyger.Løp og puss! :flag:

Det gjelder ikke Krapyl :flag: Og Amorosa kan ta ned termometeret i pipa si også.

Buææ

Dømt til evig opplag.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Det MÅ bli bra vær i helga.......og neste helg og neste helg og nes....... ble litt ivrig, men nå skal jeg starte med vårpussen, så jeg skal ha bra vær. Skal nate om dekket vet dere, og båten ligger ute under pressenning.

 

Det er en fin tid utover, alle gleder seg over sol, varme og båt....., det livner til i havner og under presseninger. I vinter har det bare vært jeg og en til i havna, men nå er det mere trafikk og mere prat......... :flag:

 

I dag har det ihvertfall vært bra vær, jeg jobber ute hele året uansett vær, og da vet en å sette pris på bra vær!

 

Mulig jeg også er litt OT, men det får stå sin prøve.

 

God båthelg alle sammen! :flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Været er foranderligt som forlengst avdøde Kapt.Paulsen sa i sin tid.Knallvær 10 dager fremover.Fremdeles litt kaldt om natta og kan være noe morgentåke.Til min fulle tifredshet

så ser jeg at den tyske vær spå-mannen påstår det blir kjempesommer i år.Det påstod jeg

rundt juletider og kan ikke være annet enn  enig med ham :headbang:

I dag er det sjøsetting og oppstart av ny motor,til og med Ørnhild smiler. :smiley:Mistenker at hun egentlig gliser fordi jeg går glipp av hele moroa takket være stein i øyet som doktoren skal grave ut i dag.Det er ikke no lurt å kjøre med åpent visir bak bil på grusvei :lol: Brent barn lukter som kjent ille.

Og blir det dårlig vær fremover så vet vi hva det er-det er Krapyl som kikker under burkaen. :puke:

Link to post
Share on other sites

Været er foranderligt som forlengst avdøde Kapt.Paulsen sa i sin tid.Knallvær 10 dager fremover.

Det ser dårlig ut, gitt. Lørdag ettermiddag er det slutt. Wetterzentrale.de spår møkkavær, til og med snø framover mot onsdag.

 

Og blir det dårlig vær fremover så vet vi hva det er-det er Krapyl som kikker under burkaen.

Krapyl! Gå hjem igjen!

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Dett var da ille Fenix.Det blir ganske ålreit såvidt jeg kan se helt fram til 6.april.Litt grumsete i dag riktig nok,men i morra er sola

tilbake.Fra 6 til 10 blir det skyet med lett regn eller regnbyger.

Temperaturene holder seg fra 7-9 grader på dagtid og 2-3 grader på

nattestid.

Varmt-alt er relativt-vann når snart Vestfolds skjønne skjærgård.Jeg tror rundt 10-15 april vil vi få ytterligere temp.stigning som vi nok vil merke mest til i form av høyere nattetemp.

Link to post
Share on other sites

Fenix!Du skal ikke skremme gjøsla av folk du!Det står jo Schnee im Bergland jo.Hva det blir i fjellet vet da ikke jeg no om.Og om det kom en meter snø der akkurat nå er jo det trist men leit da? :wink: Går utifra at du ikke har båten din stuet bort i dalstroka innafor heller? :wink:

Så du kan nok slappe a,såsant du klarer å  holde Krapyl unna så får du nok fint vær du og får

vi håpe. :wink:

Har du hørt sangen "Rosmarie,hat keine Angst Ich habe eine Gummi in meine Tasche"?Uten direkte sammenligning forøvrig så dekker den bra tror jeg.Sol blir det.Til og med i Oslo. :cool:

Link to post
Share on other sites

Varmt-alt er relativt-vann når snart Vestfolds skjønne skjærgård.Jeg tror rundt 10-15 april vil vi få ytterligere temp.stigning som vi nok vil merke mest til i form av høyere nattetemp.

Ja det håper jeg da inderlig. Her i Kongsberg var det minus 6-7 grader i natt - brrrr- men jeg har jo båten liggende i Tønsberg så det går an å håpe eller tro
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...