Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Du skulle ikke ligge på Nøtterøy Marina vel?

Nei, jeg ligger på Vallø. Jeg bare leier båtplass. Båten ligger fortsatt på land - er ikke ferdig med å bytte motor. Jeg har ikke fått noen endelig melding om jeg får leid båtplass i år, men det gikk greit i fjor og forfjor. så jeg håper at det går i orden i år også.
Link to post
Share on other sites

Åja.Det ligger en TwinCab på Nøtterøy Marina eid av en Kongsberg kar.Tenkte det var deg.Det er ledige plasser der forresten.Sa opp min ifjor og såvidt jeg vet er den en av mange ledige.

Du treffer Terje på 333 83645 hvis du er interessert i fast plass.

Link to post
Share on other sites

Det er ledige plasser der forresten.Sa opp min ifjor og såvidt jeg vet er den en av mange ledige.

.

Hvor har du flyttet båtplass???? Er det flere ledige plasser på det nye stedet, og i tilfelle

er det billigere?????har plass på Nøtterø båtsenter, men synes det er litt for dyrt der!

 

Fernanda :yesnod:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Dårlig med båtpuss vær denne helgen gitt

Det får ikke hjelpe. På Kongsberg er det 0 grader og nærmest sludd/snø, men det kribler så pass mye i skrotten at jeg får dra ned til Tønsberg/Vallø og prøve noe båtpuss allikevel. Det kan jo være bedre vær der nede  --- kanskje --
Link to post
Share on other sites

Det får ikke hjelpe. På Kongsberg er det 0 grader og nærmest sludd/snø, men det kribler så pass mye i skrotten at jeg får dra ned til Tønsberg/Vallø og prøve noe båtpuss allikevel. Det kan jo være bedre vær der nede  --- kanskje --

Det er grått og kaldt, med regn i luften :confused:

Link to post
Share on other sites

Hei

Det er nok å gjøre selv i gråvær. :confused:

Olje teakramme til vindu som står i "snikkarboden".

Båten står inne i hallen, så dette er fint vær til å jobbe inne i.

Bauthruster har fått olje og styring, strømmen skal kobles til idag.

Jeg blir i hvert ikke fristet til å sitte på terrassen. :wink:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Fernanda,betalte ca 3700 for 3 m plass hos Terje.På Tjøme Båtsenter koster det 4350 + 500 for parkering.Største forskjellen syntes å være at på Tjøme er det lys på brygga(og strøm tror jeg),den dagen Terje får somla seg til å få lys på bryggene står ikke verden til påske :wink:

Utliggerene her på Tjøme er no møl sammenlignet med Terjes,men til gjengjeld så får du på millimetern hva du betaler for og det er bare en båt i hver bås.

Er blitt fortalt at det er sesongplasser å få leid på Grimestad.Og det er også ledige plasser ikke så langt fra Havna,men der trenger du kjente for å komme inne.Flytter dit neste år tenker jeg :confused:. Mågerø Marina har også ledige plasser,men der er det dyrere enn på Tjøme Båtsenter,men så har du til gjengjeld alle fasiliteter rett vedsiden av båten.Du har jo Teie Båtforening på Nøtterøy,kommunal havn(de stjeler som ravner der sier ryktene)hvor det er rimelig  greit å komme inn.Terjes priser er ikke så gærne syntes jeg,og det er jo ei kjempefin havn da selv i orkan er det stille der.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg tror ikke Ellen Marie,det er overlatt til presten det. :smiley:

Uansett,værtegnene sier fint vær men det sier ikke værmodellene.

Regn eller regnbyger fremover til ca. 9-11 juli. Lørdag eller

søndag en liten temperatur stigning.Onsdag i neste uke letter grå-

været litt. Adam var ikke så lenge i Paradis han heller og på

torsdag er vi utstyrt med paraplyer igjen. Grått,regnbyger,lite

vind og raske værskiftinger i de nærmeste dagene.

 

Det spriker alle veier såvidt jeg kan se,og dette kan forandre

seg fort. Men fortsatt holder jeg på at sommeren kommer i juli

og august.

Link to post
Share on other sites

Hmmmm....., thor,

 

dersom dette blir været i Vestfold, så må det jo være meget lovende for nord-Norge? :smiley::lol:

Muligens blir båtferien i år endret til Vesterålen i en 14 fots robåt (m/for stor påhengs'). Og i tillegg kan jeg vel da lempe ut ausekaret siden det blir minimalt med regn der oppe?? :lol:

 

:-) fredriksen

med tett kalesje på Skarpnesen. Vet det nå, trenger ikke flere tester!!

Link to post
Share on other sites

Mulig det fredriksen,mulig det. Nå skinner sola og tempen er bra.Men alle modellene jeg leker med sier regnbyger så det er usikkert og raskt skiftenede her nede. Bygevær til og med mandag.Bedring på tirsdag,så tjukner det til igjen før det tar seg opp på sent torsdag eller fredag. Har bestemte meninger om hva som skjer da,men med de urolige luftmassene holder jeg det for meg selv foreløpig.

Men jeg tror du burde sjekke vindusvisker gummien din fredriksen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Sitter fordypet i notater,værkart,overflate vann temp kart. Signalene er motstridene og trenger ekstra tid for å gjøre meg opp en mening angående de neste 10-14 dagene

Hei Thor.

Har ikke fått noe spørsmål om temparaturen her på are sia, kan kanskje ta inn måleren i pipa nå? :yesnod::lol:

Uansett vær så blir det Koster i helga med datter/sviger, og mest sannsynlig Brevikhavna.

 

God helg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...