Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Sydgående konvoi mangler deltagere ved startpunktet - Moldefjorden v/ Stad. Noen som ser sin ære i å ta et stykke mot Hordaland. Send IM eller legg inn din interesse herunder.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Eg håper noen tar den sørover i nermeste fremtid, uten kan eg ta kontakt, for å få den ned til Hordaland. men det blir ikkje før om 4-5 uker(+ Værforrbehold) når eg er på retur fra Lofoten. så det må vere en reserveløsning,

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Hva med å ta kontakt med saga boats? Bruker dei ikkje å ha konvoi sørover kvart år? Det er uansett sikkert mange som henter ny båt der for tiden. Er sikkert en som kan ta "pinnen" sørover.

 

 

Eg står forstatt på land, og kommer nok til å stå der en måned til...

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Da jeg overtok grabbagen i Austerheim for å ta denne til Bergen, var batteriet i det medfølgende camera flatt. Jeg tok derfor bilder med eget camera. Disse ble lagt inn i et innlegg på BP etter at bagen var sendt videre. Jeg forstår det slik at de fleste har gjort noe tilsvarende med de bildene som er tatt underveis. Det betyr at bildene fra konvoien ligger spredt på mange innlegg. Om disse bør samles på ett sted, er vel et kapasitetsspørsmål.

For øvrig ble det veldig stille om konvoien etter at den kom i mål. At ikke alt gikk helt etter oppskriften, er ikke det samme som at konvoien var mislykket! Vi hadde flere fine turer sammen med konvoien, og traff mange hyggelige båtfolk, hvilket er svært positivt. Vi fikk bilder fra vårt vakre kystnorge ut til hele landet. At vi fikk et større frafall enn forventet, kom av at det var usikkert når konvoien kom inn i vårt område. Og de som opprinnelig hadde meldt seg på, hadde selvfølgelig også andre ting på trappene, f. eks. ferie. Skal konvoien gjentas noen gang, tror jeg vi må tidfeste hele ruten, og ha klar reserve for hvert strekk. Det er fullt mulig å få til, men det blir i så fall en senere historie!

Link to post
Share on other sites

Ingen bilder fra kameraene er publisert. Jeg trodde disse ble lagt ut fortøpende.

Jeg la ut noen av dem som ble tatt på "min" strekning, men det var jo en hel del som lå i SYD-kameraet (med feil dato) fra tidligere strekninger, og som jeg ikke har sett på baatplassen.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Vi fikk den oppfatningen av konvoien skulle være en sosial aktivitet og ingen konkurranse. Vi sitter igjen med denne følelsen at den var kontaktskapende for deltagerne. Rem og undertegnede ordnet det rent praktiske og resten ble opp til deltakerne.

Vi sitter også igjen med følelsen at folk hadde det hyggelig rundt om. Og det er det viktigste etter vår mening.

 

Om vi skal gjenta det hele med de erfaringer vi sitter igjen med er opp til medlemmene her på BP.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

batteriet i det medfølgende camera flatt. Det betyr at bildene fra konvoien ligger spredt på mange innlegg.

For øvrig ble det veldig stille om konvoien etter at den kom i mål.

At ikke alt gikk helt etter oppskriften, er ikke det samme som at konvoien var mislykket!

At vi fikk et større frafall enn forventet, kom av at det var usikkert når konvoien kom inn i vårt område.

Og de som opprinnelig hadde meldt seg på, hadde selvfølgelig også andre ting på trappene, f. eks. ferie.

Skal konvoien gjentas noen gang, tror jeg vi må tidfeste hele ruten, og ha klar reserve for hvert strekk. Det er fullt mulig å få til, men det blir i så fall en senere historie!

 

For å være helt erlig så synes jeg hele prosjektet gikk for raskt frem, for det første fekk mange av oss intrykk av at dette var ett race, for det andre startet konvoien for tidlig, mange av oss nord for sinsen hadde ikke sjøsatt enno, noe den nordgående ruten beviste. å huve bagen om bord i en bår som raser gjennom flere fylker samtidig blir det ikke noen konvoi av. Nei bedre planlegging over lengre tid og ett lite treff ved overrekkelse, altså den somm mottar bagen samler noen båtfolk for å ta imot konvoien som kommer med bagen og har ett lite samvær på en eller annen brygge/holme og hvor det da takes bilder med medfølgende kamera og eget kamera. Jeg mener medfølgende kamera bilder burde vært samlet i en tråd til slutt, eget kamera kunne vært lagt ut i reisetråden. Ikke alle har eget kamera og pc, heller er ikke alle like flink til å legge dette ut på nett. Jeg mener også at å bruke tid på ferden vil lønne seg, om bagen må overvintre ett ster eller ligge i havn i maaaaaange dager så er det ikke værre enn at situasjonen blir lagt ut i reisetråden. Å ha admiraler i hvert fylke eller by langs kysten er kanskje ikke så dumt, men BP må la folk få bruke en viss tid og ikke sette i gang før folk er på plass, å begynne å rope etter admiraler etter oppstart er vel i seineste laget. Jeg for min del meldte meg på ganske tidlig, men desverre følte jeg ett visst "kjør" og hadde heller ikke fått ut båten da konvoien startet, så jeg trakk meg ut med ett opprør i magen. Desverre, men tror det var flere som følte som meg.

Steinar S, Aure på Nord-Møre (kystens perle)

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...