Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Jeg kunne tenkt meg å ta Kleppholmen - Bakkasund.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg har i utgangspunkt 22 knop, men hvis snekker eller andre vil være med kan jeg gå langsomt. Det er jo bare 6,5 nm. Er det en bestemt dato/tidsvindu?

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg har satt deg opp på ønsket etappe. Etter hvert ser vi hvilken marsjfart konvoien får på denne strekningen.

Det som er sagt, er at konvoien starter ved Stad i påsken. Vi vet i dag ikke hvor lang tid det vil ta til Kleppholmen, men det får vi komme tilbake til.

Hvis du følger med i DENNE tråden, kan du holde deg oppdatert om det som skjer.

Vi skal for øvrig ha et treff / overnatting et sted i Hordaland. Alle konvoideltakere er velkommen til å være med på treffet. Det jobbes med å finne et egnet sted for dette.

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flotte greier. Gleder meg. :flag:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Leidulf har full kontroll over trykkingen av konvoioblatene.

Nå ligger de klare for utsendelse til distrikstkontaktene landet rundt.

 

etikettprint.jpg

 

 

 

I morgen reiser jeg ned til Moss for å se på grabbaggene og se hvor trykken skal settes.

Tiden går raskt mot påske.

 

 

Vi trenger fortsatt flere båter. Har du lyst til å delta men ser at ditt strekk er "opptatt"? Da deler vi opp strekket eller at flere går sammen i en konvoi.

 

NB: Vi mangler fortsatt et digitalkamera til den ene grabbaggen. Har du et gammelt liggende som fortsatt virker?

Vi du gi dette til Baatplassenkonvoien 2008?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ca. 100 Sogninger har i dag mottatt følgende tekst via IM:

 

Etterlysning.

 

Ved startpunktet: Moldefjorden v/Stadt og sørover til Kjelstraumen i Hordaland, mangler vi deltagere.

 

Send en IM til "Dreamer" for Hordaland eller "jawik" for Sogn & Fjordane, dersom du kan tenke deg en strekning. Stor eller liten strekning. Dette bestemmer du selvfølgelig selv. Uansett båttype du har, så er du velkommen. Stor del av nevnte strekning, er i "beskyttet" farvann og kan muligens utføres i robåt / kajakk. Starten som er planlagt i Påsken er ikke helt fastlagt ennå og kan bli utsatt. Vær og vind bestemmer det meste under denne konvoien, og du selv avgjør om det er forsvarlig å fortsette, etter at du har overtatt grabbaggen. Er det ikke det, så venter du til forholdene er ok for deg.

 

Nevnte strekningen har en del fjorder. Og har du tilhold inne i en av disse, så vurder muligheten for en tur ut av din fjord og bring konvoien videre, om ikke annet for et stykke, slik at vi kan holde dette fine opplegget igang som baatplassen.no representerer.

 

Noen har allerede meldt sin interesse for denne strekningen og sitter av forståelige grunner på båtripa og venter. Fult ut akseptabelt, men vi skulle gjerne ha flere interesserte / påmeldte deltagere. Skulle det vise seg at det ikke passer å overta grabbaggen når din tur kommer opp, så ordner vi dette under veis. Ikke la dette bli årsaken til at du ikke melder din interesse.

 

Er du ikke medlem, men leser dette innlegg, så bli medlem og delta med din båt eller "naboens båt" om du ønsker. Du er også velkommen inn i fellesskapet som vokser hver dag. Og du får tilgang til mye mer enn bare Åpent Forum.

 

Meld deg på.....

 

mvh jawik

 

Skulle noen føle seg utelatt så send meg en IM. Stå på folkens. Det nærmer seg start.....

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det er riktig det Morten. Vi trenger flere nord for Kristiansund.

Så er det BP-medlemmer eller KNBF-medlemmer som gjerne vil ta en etappe så send en IM eller meld dere på her i tråden.

 

 

mvh Astor

 

Siden det ser ut til og være vanskelig og få "pinnen" fra Kristiansund og nordover skulle hele opplegget ha startet i Kristiansund og satt kursen sørover?? Påsken nærmer seg snart og ser Dere som styrer det her (og har gjort en kjempejobb)noen løsning på og få den videre nordover med småbåter siden ingen melder seg?? Bare en ide som jeg har tenkt på.Vist for eksempel jeg som har Hustadvika ikke får anledning til og gå den oppover så må 2 stk ta strekke fra Molde til Kristiansund.

Link to post
Share on other sites

Noen grunn til "panikk" på nåværende tidspunkt. Tror dere ikke at dette vil løse seg innen konvoien er fremme på de enkelte steder. Nå er det jo dekning fra Stad til Kristiansund og Trønderne kommer nok på banen innen sommeren.

 

Det ser noe verre ut på sørgående da det ikke er dekning ned til Hordaland.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Værre sørover er det i alle fall ikke, Jawik. Det kan du ikke mene. Vi har pr. i dag to båter som har meldt seg mellom Kr. sund og Kirkenes. Det kalle jeg, værre.

 

Jeg venter på svar fra Isbjørn. Tror vi benytter oss av tilbudet fra han og lar grabbaggen seile med han oppover et godt stykke.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det ser noe verre ut på sørgående da det ikke er dekning ned til Hordaland.

Verre eller vanskeligere. :smiley: Vi har ingen deltagere pr. dags dato på dette strekket. Hva som er den direkte årsak til dette forundrer meg. Har fått tilbakemelding fra noen få som ikke har båt eller at båten ikke blir klar til påsken. Det finnes over 100 medlemmer i område - Sogn og Fjordane - så muligens start tidspunktet er for tidlig.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Verre eller vanskeligere. :smiley: Vi har ingen deltagere pr. dags dato på dette strekket. Hva som er den direkte årsak til dette forundrer meg. Har fått tilbakemelding fra noen få som ikke har båt eller at båten ikke blir klar til påsken. Det finnes over 100 medlemmer i område - Sogn og Fjordane - så muligens start tidspunktet er for tidlig.

 

Da får baggen vente til rett tidspunkt melder seg. Er det KNBF foreninger i området? De kan også kontaktes. :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei 27 knop!

 

Klikk på den nederste linken i signaturen min, så kommer du til konvoien for Rogaland. Der kan du lese om etappene, så kan du sette deg opp på en som er ledig. Passer ikke etappene finner vi en annen løsning.

 

Jepp, dette bler heilt konge :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...