Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Begge trackerne var med på helgturen til hOrten. Den kan dere følge HER. Brukernavn og passord: baatplassen.

 

Når konvoien starter vil det bli mulig å komme direkte inn til kartv erket uten brukernavn og passord.

Farten som er satt opp til er nå miles. Dette er nesten tilnærmet knop, og bedre en km/t som det sto tidligere.

 

Dette er dagens rute for Astor. Dro fra Horten i formiddag, en liten stopp i mossekanalen for å fortsette mot Tofte gjennom Gjøva- og Bevøysundet.

 

rute.jpg

 

De navnene hvor de skal motta sin grabbagg og føre dem videre fra. I sDtracking kan man også lese av fart og klokkeslett ved hvert punkt trackeren har sendt sin informasjon.

 

 

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Dersom noen skal kalles for en helt i disse dager så må det bli eysteind fra Stryn. Han stiller opp for å få starten i gang i fra Moldefjorden - Sørgående rute. Jeg tok en rask kalkyle på avstanden han må gå før han er ved startpunktet og det ble hele 63 nm. Han har tilbudt seg å gå fra Moldefjorden til Rugsund / Kalvåg. Nye 20 - 30 nm. Og så skal han komme seg hjem igjen. Nye 40 - 50 nm. Totalt tilbakelegger han 120 - 130 nm. Dette står det stor respekt av og jeg tar av meg lua for denne båtkaren som stiller så mye av sin tid ferietid til disposisjon for at vi - medlemmene - skal få til konvoien.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Hurra for helten fra Stryn! Men vi har vel mange helter her på forumet? I Hordaland er alle etappene på plass, unntatt ett: Strekningen Kjelstraumen - Fedje. Der skulle vi gjerne hatt en lokal helt som kan ta den litt utsatte strekningen. Hvis ikke, har vi en Plan B, som vi skal komme tilbake til. Når det gjelder bemanningen på de forskjellige strekningene, må vi huske at det er uvanlig tidlig for mange å starte båtsesongen i påsken. Men - med det lange landet vårt, var vi jo nødt til å starte tidlig for å komme i mål i rimelig tid ..

Altså: Ingen grunn til forbannelse, jawik. Vi gjør det vi kan for å få dette arrangementet i havn (bokstavelig talt), og så får vi se etter hvert hvordan det går.

Lykke til alle sammen!

Link to post
Share on other sites

:flag::smiley::sailing: Konvoien bommet med en dag for min del, men skal selfølgelig ta av meg hatten for Eysteind. Kjempe bra opplegg står på videre. Få dette i havn, bokstavlig talt.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Er der lagt noen dato for start av konvoien? Evt. hvor finner jeg disse opplysningene?

 

Konvoistart:

 

Nordgående 23. mars - 1. påskedag

 

Sydgående 22. mars - påskeaften

 

 

Dersom endringer kommer inn så kan dere også følge dette i aktivitets kalenderen - Nede på startsiden av BP.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Om du ikke har java installert, så finnes det her: http://www.java.com/en/download/index.jsp

Om du bruker firefox, så visest siden ikke riktig hvertfall, ser kartet jeg. Men alt er så smått...

Så jeg bruker IE-tab i firefox. IE-tab finnes her: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jepp, Firefox er problematisk i 3dtracking. Jeg har lært å starte opp Internet explorer når jeg skal inn på 3dtracking.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Men alt er så smått...

Kjører Firefox og har ikke disse problemene dere nevner. Bruk TOOLBAR, og helt til høyre på denne klikker du på den lille logoen (to firkanter) og du får opp kart med den samme TOOLBAR. Fyll hele skjermen med kartutsnittet (maksimer) om du vil. Manipuler kartet og alt som du lyster.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei, denne konvoien bør kanskje starte litt senere da jeg for min del er i en hektisk reiseperiode på jobb og reiser 06.04 og er tilbake i gamlelandet først 28.04. Så skal båten slippsettes. Sesongen starter for mange sånn midt i mai og foregår utover da.

 

Hadde kanskje vært lettere å få konvoideltakere hvis konvoien hadde foregått når lystbåtene faktisk er på vannet f.eks. fra 01.06 og frem til skolestart. Dere vet bedre at når sesongen starter så går jungeltelegrafen i gjestehavnene og det er alltid noen som skal gå strekk som er enten nord -eller sørover. Konvoien kan jo også utvides til at ikke medlemmer (eller mer optimistisk, framtidige medlemmer) kan ta et strekk.

 

Så min anbefaling er å utsette starten til 01.06. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...