Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

God tur alle sammen! :sailing:

 

Jeg ser frem til å følge med på konvoien! Håper det kommer bilder og innlegg fortløpende!

 

Kunne det blitt 2 tråder, en for nordgående og en for sydgående? Slik at man får fulgt med på "reisen" uten å bli forvirret...

 

LYKKE TIL! :flag:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Ligger i 20kn ser jeg nå kl 1645

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ja vi holdt noe høy fart da vi ble alene med Makeba og Ariel (Leidulf). Jo laderen må kobles på umiddelbart i 12V eller settes på 220V (medbrakt lader).

 

Synes imidlertid at det gikk fort idag da jeg ser at bagen er på Ekornes. Gikk den ikke da i motsatt retning :smiley:.

 

Se forøvrig bilder fra starten av konvoien.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

S/Y EIMY

 

Ta og sjekk kameraet i bagen for bilder. Tror det ble tatt noen av Makeba. Må vel også få ladet / byttet de batteriene.

 

 

Prøv å få solgt noen oblater underveis. Vi ble kvitt en del av disse ved startpunktet i pollen og det kommer godt med til driften av BP :wink: .

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

SITAT fra Alvito. Innlegg # 773

 

Hei, denne konvoien bør kanskje starte litt senere da jeg for min del er i en hektisk reiseperiode på jobb og reiser 06.04 og er tilbake i gamlelandet først 28.04. Så skal båten slippsettes. Sesongen starter for mange sånn midt i mai og foregår utover da.

 

Hadde kanskje vært lettere å få konvoideltakere hvis konvoien hadde foregått når lystbåtene faktisk er på vannet f.eks. fra 01.06 og frem til skolestart. Dere vet bedre at når sesongen starter så går jungeltelegrafen i gjestehavnene og det er alltid noen som skal gå strekk som er enten nord -eller sørover. Konvoien kan jo også utvides til at ikke medlemmer (eller mer optimistisk, framtidige medlemmer) kan ta et strekk.

 

Så min anbefaling er å utsette starten til 01.06.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Vi har lagt ned endel forarbeide i denne konvoien. Vi starter når man er klar ved Stadt og går sørover når vær og vind tillater det. Slik blir det i år. Hva som skjer neste gang vi skal i gang med lignende tiltak tar vi en disusjon på når tema kommer opp. Starten i år er foretatt på demokratisk vis gjennom diskusjoner her på BP.

 

Håper det er forståelse for at det blir slik i år. Vi tar lærdom av våre feil. Og retter dette opp neste gang.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Einig :yesnod:

Nå må du ikke blande kortene. Les hele teksten som er et innlegg fra Alvito. Skulle egentlig vise til at han er på jobb fra 6/4 og kunne derfor ikke stille opp. Starten av konvoien nordover har du vell fått med deg (den 6/4) og denne er på sin ferd nordover. For øyeblikket et sted rundt Ålesund :sailing:.

 

Starten på sydgående er utsatt i påvendte av att noen stiller opp. Jeg er klar til å avlevere bagen når jeg får nærmere beskjed om hvem som stiller.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nå må du ikke blande kortene.

Sånn då, var ikkje meininga å føre opp feil forfattar av sitatet...

 

Er fult klar over at nordgåande er starta, men skulle vel ikkje vere noko i vegen for å utsette sydgåande av den grunnen (vert jo litt utsatt uansett)? Men for all del, eg ville berre sei at eg var einig i dette utsagnet, same kven som har skreve det.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Forsøker å få tak på catano i fra Bergen. Noen som har muligheten til å sette han i forbindelse med meg. Han kan muligens ta starten på sørgående konvoi etter at han er ferdig med båt messa i Ålesund denne uken :seeya:

 

 

Send meg en IM om du vet noe.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har reflektert over starten av nordgående konvoi. Lederbåt / bagbåt må prøve å ha oppsyn med de som følger etter, slik at ikke noen blir hengende etter. Tilpasse farten etter den som har lavest hastighet. Når konvoien blir så lang som vi hadde i starten blir kommunikasjon håpløs. Det er ikke alle som har vhf operativt og da må en bruke visuelt syn med rekken av båtene. Vi hadde en slik episode. Jeg observerte at siste båten i rekka vår holdt på å falle av og tok det for gitt at han valgte å vende nesa hjemover. I ettertid viser det seg at han hadde problemer. Nå gikk det bra med han og han kom seg hjem, men tar en på seg ansvaret med å lede konvoien så bør en absolutt ha dette i tankene. Forsikre seg om at alle har det bra og ikke bare haste avsted til neste møtepunkt.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...