Jump to content

Om du skulle kjøpe seilbåt og slapp å ta hensyn til pris


Enzo

Recommended Posts

Fikk ideen til tråden fra denne posten

 

Spennende å høre hva de enkelte ville valgt.

 

La oss si at du fikk båten i gave fra staten og måtte levere den tilbake når du ikke ville ha den lenger , altså ikke en båt du velger for bare å selge videre og ta pengene og så kjøpe en bavaria + leilighet.

 

 

Hva ville du valgt om du måtte plukke en båt for å ha de neste 10årene , båten må være mindre enn 45fot

Link to post
Share on other sites

Vel, Enzo, det du som er på shoppern -ikke sant? :cool:

 

Fortsetter du båtjakta, eller skal du gi den nye Dufour-forhandleren en sjanse? Din båt er jo en av båtene på min drømmebåtliste, så når du får din gratis drømmebåt kan jeg godt hjelpe deg med å bli kvitt "den gamle". Du gir meg den gratis, og jeg henter den gratis :cheers:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

09071021.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hva ville du valgt om du måtte plukke en båt for å ha de neste 10årene , båten må være mindre enn 45fot

Det kommer helt an på hva slags planer jeg hadde hatt for de 10 neste årene. Med en såpass raus politikk fra mundighetenes side hadde nok første innskytelse vært å selge hus og hytte, og derette sjekke ut en passende båt for å rømme landet. :lol:

 

Det er stor forskjell på en seilbåt som er god langs kysten, og en båt som egner seg for en langtur. Som robust bobåt i Norge ville antagelig en vinterisolert ketchrigget Nauticat 44 passet bra, men gal som jeg er tenker jeg at jeg hadde endt opp med å forlange en nybygget kopi av en Colin Archer yacht (dvs en av lystbåtene)?

 

Idealbåten min er nok dessverre noe over 45 fot. Er målet å seile jorden rundt en eller flere ganger tror jeg at en Alubat Ovni 455CC hadde vært god å ha. Dersom lpanen hadde vært å ligge litt mer i havner og seile litt raskere mellom havnene så tror jeg drømmebåten forblir en Oyster 56.

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

HR 62 en passelig stor skute, med god plass for 2. på langtur. :smiley:

 

For hadde jeg hatt råd til å kjøpe en slik så skulle jeg jaggu ikkje ha jobba heller. :smash:

 

Men det finnes mange flotte båter i den øvre prisklasse. :crazy:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Overseas 40 tror jeg hadde vært noe for meg. Alternativt noe annet med dekkshus/salong i den størrelsen. Gjerne noe der vekt er lagt på solide løsninger og ikke på teak og fjas. En dugelig Nauticat hadde heller ikke vært å forakte eller en Degerø. Selv om jeg ikke er fyllt 30 appelerer av en eller annen merkelig grunn typiske pensjonistbåter til meg

Link to post
Share on other sites

Vel, Enzo, det du som er på shoppern -ikke sant? :cool:

 

Fortsetter du båtjakta, eller skal du gi den nye Dufour-forhandleren en sjanse? Din båt er jo en av båtene på min drømmebåtliste, så når du får din gratis drømmebåt kan jeg godt hjelpe deg med å bli kvitt "den gamle". Du gir meg den gratis, og jeg henter den gratis :cheers:

Jeg har jo ikke fått solgt så jeg vet ikke hva det blir til

 

 

Skulle jeg selv velge meg drømmebåt da ville følgende båter stått høyt på lista.

 

REGINA 35

http://seilmagasinet.xstream.dk/webnode//p...ayer.php?id=108

RM1200

http://seilmagasinet.xstream.dk/webnode//p...ayer.php?id=340

OVNI395

http://www.langemaritime.com/Alubat/Alubat...ovni_range.html

OVERSEAS40

http://www.lidkopingsbatsnickeri.se/overse...batsnickeri.htm

 

Er jo dritvanskelig å bestemme seg når det finnes så mye fine båter i markedet

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne her hadd hvert fin å ha!

 

http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...pos=7&tot=8

 

Beklager at jeg ikke merket begrensningen på 45 fot før nå.

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Svarten også, så ikke at 45 fot var max

Da må det bli denne

4db7f_4400_ext1_lg.jpg

 

b3977_4400_int1_lg.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

AMEL 54 det opptimale av båt. Maskinrommet er verdt et besøk alene.

 

 

I kindly invite you for a day of testsail in Hyères in the South of France. Fristelsen er stor, men så var det prisen da.

 

Det så jeg ikke i farta. 54 snudd blir jo 45 :lol: . Ja, ja der røk den båten ut.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...