Jump to content

Om du skulle kjøpe seilbåt og slapp å ta hensyn til pris


Enzo

Recommended Posts

Hm, uten hensyn til pris så ville det vel vært en mulighet til å be helten om å skape enda en båt? :yesnod:

 

 

Det er jo et poeng..

En båt med et enda mer ekstremt design enn One 40, større seilføring, raskere skrog, osv..

Det kunne blitt en morsom sak med 2 kabiner (mer enn to kabiner blir for mye i en 40-foter!)

Link to post
Share on other sites

Synes du er beskjeden nå, TMS. Det er Mirabella V som gjelder, vet du.

 

d7990549.sized.jpg

 

For å holde den seilende trenger jeg deg som (ubetalt) mannskap og et par sponsorer.

 

 

 

Her er drømmebåten:

 

dreamboat.jpg

 

44 fot, sinnsykt dyr og fin båt. Koster omtrent like mye som 20 stk Harley Davidson sykler eller en seks-syv Jaguar S-type.....

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

En ting jeg ikke forstår er hvorfor så mange ønsker seg så kjempedigere båter. Greit nok hvis man skal på jordomseiling eller bruke båten som fast bolig. I denne tråden tok jeg utgangspunkt i at båtbruken min skulle være den samme som idag, men med en annen båt som jeg fikk i gave av staten.

 

Mulig forutsetningene har vært forsjellige når man har svart?

 

Kunne vært intr. å hørt litt om hvorfor båtene skal være så digre. Jeg er vel den eneste som har ønsket meg en 34 foter? :lol:

Link to post
Share on other sites

Kunne vært intr. å hørt litt om hvorfor båtene skal være så digre. Jeg er vel den eneste som har ønsket meg en 34 foter? :lol:

 

Når man drømmer legger man bort alle praktiske problemstillinger. Mange fine båter i denne tråden og jeg kunne kanskje tenke meg en båt litt større enn den jeg har nå. Muligens noe rundt 36 fot?? Ville vært herlig å kunne velge ut noe i dette segmentet - helt uten å ta hensyn til pris :yesnod:

Link to post
Share on other sites

La heller ikke merke til grensa på 45 fot.

denne er 45 fot å 11 tommer, så den går in i klassen.

fin båt med fin løsninger.

 

http://www.morrisyachts.com/sail/46RS/

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Finnes det noen seilbåt med maxmål 9,20x3,20 m, og med dyptgående ikke mer enn 80 cm (senkekjøl, eller egentlig to så den kan stå på bunnen ved lavvann) som samtidig har bofasiliter for to voksne over lengre tid og med enkelt nedfellbar rigg for kanalseilas og som gjør sånn borti 15-20 knop for motor? :rolleyes:

 

Det høres bra ut, men jeg har ikke sett den ennå.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

...hyttefølelsen starter på minimum 40 fot !! :seeya:

 

Hyttefølelsen starter ved 100kvm og båtfølelsen forsvinner ved 40 fot! :wink:

 

For meg er også idealstørrelsen rundt 35 fot, men da er det som "mor og far båt" og ikke med tre unger og våt hund! :nonod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...