Jump to content

Hvor viktig er fart ved valg av motorbåt vs seilbåt?


bjoris

Fart - hva betyr det for ditt valg av båttype? (Båttype=motorbåt/seilbåt)  

215 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Må støtte Lasse her. Har vært innom Mossesund noen få ganger og synes egentlig ikke det er noe spesielt der.

 

Når man er født og oppvokst ved Mossesundet ser man stadig nye ting som skyter i været her nede. Og barndomsminnene strømmer på. Kappkjøringa vi hadde med snekkene i mossesundet osv.

 

 

Men trenger man en hurtiggående båt for å komme til den vakre skjærgården så bor man rett og slett på feil sted etter mitt syn, så det er ikke båten men boligen som er feil...

 

Vi har jo hele Vestfjorden og landet utenfor Sætre som kryr av koslige kroker. Sandebukta på vestsida av fjorden. Idyllen rundt Løvøya ved Horten blir fort glemt.

 

Det bør nødvendigvis ikke hete Koster for at vi skal trives. :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi i Trondheim har en rimelig laaang og kjedelig fjord før vi kommer oss ut. De andre båtene jeg har hatt her oppe har hatt fart opp til 10 knop. Ble veldig begrenset rekkevidde i helgene. Og vi kjøpte båt for å utvide båtsesongen . Marsjer i dag på 14-15 knop og er veldig fornøyd med det. Men.... det skal sies. Når barna sovner på flybridgden og solen steker. Da er det ingenting som slår skrogfart eller saktere.... Men når unga vræler og regnet pøser ned. Ja da er det godt å ha litt mer fart og trøkke på .. En annen ting. Min gamle skute fra slutten på 70 tallet ruller en del i skrogfart. Har liksom ikke noen stablisatorer osv.. Men i 14 knop setter båten seg og det er mer behagelig ombord. Har enda ikke møttet slakke ned på farten pga. bølger. Så jeg sier følgende,

All fart til sitt bruk.... Ikke for å ødelegge en videre diskusjon, Men det sier vel alt..

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...