Jump to content

Endelig en Polish/rub og voks som virker !


VannTro

Recommended Posts

Heisann...

Etter mye om og men og hit og dit blei det til slutt at jeg kjøpte Meguiar Compound one step i dag(til 598,- på tolema),men jeg er ikke noen reser på detta med polish og sånn,så da lurer jeg på om det er noen her som har brukt dette produktet selv og som gidder å ta seg litt tid til å lage en "bruksanvisning" til meg? da hadde jeg blitt kjempefornøyd og glad! jeg må forresten gjøre det for hånd da jeg ikke har tilgang på strøm der båten ligger...

Link to post
Share on other sites

............Meguiar Compound one step............

...........en "bruksanvisning" til meg?.............

........... for hånd ............

 

 

Et klokt valg. Bruker samme jeg også, og legger på Meguiars Pure Wax etterpå.

Når det gjelder bruksanvisning, så følger jeg bare den norske anvisningen som er klistret på baksiden av flaska. Funker greit. Et godt resultat avhenger nok av hvor bra du jobber produktet inn. Så vidt jeg husker nå, så skal det jobbes inn på ikke for store flater om gangen til det omtrent er tørt, og deretter tørkes av med en ren klut.

Ikke noe stort problem å legge på for hånd.

 

Lykke til med jobben thumbsup.gif

Link to post
Share on other sites

takker for link og svar. da skal jeg følge bruksanvisninga bak på flasken etter beste evne :thumbsup:

Virket som dette var noe av det bedre en kan få tak i,så tenkte jeg skulle prøve dette, har bare hatt trebåt før så plast er litt nytt for meg når det gjelder polering og slikt, men får det sikkert til..hehe..

Link to post
Share on other sites

Har testet Meguiar Compound onse step og Pure Wax i dag....

Min Uttern D68 ble FANTASTISK....og dessuten var produktene lette å jobbe med...ANBEFALES,, :cheers_wine:

 

støttes.. har brukt disse produktene i 3 år nå, og like bra resultat hvert år..

 

anbefales..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker også Meguiar One step Compound og Pure Wax....Kjøpte det første gang sist år.

Det var da en proff som gjorde samme jobben på en båt der hvor jeg har min båten. Jeg spurte hva han brukte, svaret var Meguiar, men ikke den samme som du bruker. Denne her er bedre og selges kun til proffmarkedet???? Jeg var så heldig at jeg fikk kjøpt en halvliter av han og brukte det på resten av båten......

Er nå igang med samme jobben og snakket idag med en annen proff utøver, han bekreftet det jeg blei fortalt forrige året.

Han brukte også Meguiar kjøpt inn på store dunker, som han også påstod var et bedre produkt enn det vi vanlige forbrukere fikk kjøpe... :headbang:

Hvorfor er det sånn????? Hva er grunn til at vi ikke får tilgang til det som fungerer best :confused: :confused: :confused:

Nå er jeg i den heldige situasjon at jeg kan få tak på det, men det er ikke sånn det burde være.......

Link to post
Share on other sites

For å holde ny bår blank så bruker du Meguilar Pure Wax...Men er nok uansett greit å rengjøre/rense ny båt med One step etter sesong slutt før du ølegger på pure wax.

 

Hvis båten er uten riper er det dumt å bruke one step, som vil "slipe" bort deler av gelcoaten, helt fånyttes. Da er det bedre å gå for "Oxidation Remover" først, om overflaten er litt matt, eller direkte på "polish high gloss". For å få overflaten blank igjen. Og avslutte med "pure wax" for beskyttelse.

 

 

Det var da en proff som gjorde samme jobben på en båt der hvor jeg har min båten. Jeg spurte hva han brukte, svaret var Meguiar, men ikke den samme som du bruker. Denne her er bedre og selges kun til proffmarkedet???? Jeg var så heldig at jeg fikk kjøpt en halvliter av han og brukte det på resten av båten......

Er nå igang med samme jobben og snakket idag med en annen proff utøver, han bekreftet det jeg blei fortalt forrige året.

Han brukte også Meguiar kjøpt inn på store dunker, som han også påstod var et bedre produkt enn det vi vanlige forbrukere fikk kjøpe... :headbang:

Hvorfor er det sånn????? Hva er grunn til at vi ikke får tilgang til det som fungerer best :confused: :confused: :confused:

 

Jeg tror det er snakk om samme produktet. Bare til en mye høyere pris på forbrukermarkedet.

Kjenner ikke til akkurat meguiars på det puntet. Kun et par andre kjente merker. Og der er det ingen problem å bestille "proffe" produkter. Eneste er at en må bestille fra riktige steder, og kjenne til de. En får da så store kvanta som tilsvarer at de vil tørke ut, og bli ødelagt, før en klarer å bruke opp dunken....

 

Et eksempel er 3M Ultrafine SE. Et supert produkt en sikkert får kjøpt i vanlig butikk for 200+kr/100ml, ved å spørre. Mens proffe betaler under det for 1kg.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Skal svare litt på dette med Proff vs. DIY produkter fra mitt ståsted, lim-fug-skum.

 

Forskjellen er ofte at proffproduktene har noen tilsetningsstoffer som ikke alltid er så vennlige mot kropp & skrott. Produktene med disse stoffene vil man gjerne unngå å selge til private. Dette fordi det må merkes med en del tilleggtekst og faresymboler som kan virke skremmende på private forbrukere. I eventuelle tester vil dette komme frem og folk vil pga uvitenhet rundt beskyttelse bli anbefalt å styre unna produktet. Vi har serier med produkter med tilsynelatende like egenskaper, men den ene beregnet for private har en mer "miljøvennlig profil" enn den som er beregnet for proffen. For privat bruk er ofte kravet til selve effekten ikke alltid like stort. Resultatet kan bli bra, men produktet kan f. eks. være tyngre å jobbe med etc.

Andre igjen markedsfører "proff produkter" uten at de nødvendigvis er det, for å oppnå en posisjon i privatmarkedet som skal signalisere høyere kvalitet.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Polerte båten i dag med Meguiars one step i dag og må bare si fy f. for ett fint produkt!

Båten blei jo blank igjen jo,hadde jag aldri trodd...

Prøvde den også på bilen når jeg kom hjem sånn for moro skyld da jeg har en rød bil som hadde en utrolig matt og stygg skjerm,og trur du ikke den blei som ny igjen den også gitt. :thumbsup: ..

Link to post
Share on other sites

Er Meguiars noe ala Hugo? Jeg har brukt Meguiars på båten i går og hadde samme følelsen som med Hugo. Jeg feier over hele båten med Hugo og kan jeg da droppe Meguiers og ha på wax rett etter Hugo?

 

Noen som husker hva det "vidundemiddelet" som ble omtalt her for en tid tilbake som man bare smørte på og ikke skulle ha på noe mer? Tror det var et firma i Drammen som solgte det...

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det heter Poly Glow og selges av Skips og Båtutstyr i Drammen.

 

Ellers hadde Båtliv en test av Polish nylig: Link til testen

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Søkte på Bilextra og der fant jeg bare to produkter fra Meguiars.

Aktivmarin er nok et godt forslag. Kjøpte Hempel sine produkter der, funker greit den men for ikke den ordentlige blankheten.

Vet Mekonomen selger mye Autoglym, kanskje de har Meguiars også?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

jada: Vet at de har det, men tenkte bare p prøve for moro skyld siden jeg hadde det for hånden, og det ble ett utrolig resultat. har prøvd mye på den skjermen på bilen for å få den blank og fin,men foreløbig er det bare denne som har klart og få ett slikt resultat, gjenstår bare å se hvor lenge det holder..hehe..

Link to post
Share on other sites

Har du vært i Bilextra-sjappa og sett ?

 

Var der her om da`n. Men da så jeg etter Autoglyms bumper cleaner, så jeg la ikke merke til om de hadde det.

Tar turen innom på tirsdag. Må neste teste dette.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Vi har brukt mguiars one stop compount i flere år, de siste par årene TcNano men vi har testet litt når vi har ligget i solen og kjedet oss og de gir like blank overflate de to med mange andre alternativer på delt 2plass, One stop gir kanskje litt mer slitasje på gelcoat og er muligens ikke like egnet på nyere båter men det gir et fantastisk resultat så vi bruker det uansett.

Vi er så heldig å ha en i båtgjengen som jobber med produksjon av slike midler og han har hatt med litt sånne midler og de holder etter min mening ikke mål mot one stop compound de heller.

De produserer for flere merker, både DYI og proffmarkedet.

 

Sats på de store blå mguiars flaskene er mitt tips, det blir knallresultat uansett utgangspunkt, lett vask først og thats it. Jeg pleide ikke å vokse over etterpå heller , det er voks i denne og den holder i massevis

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...