Jump to content

Endelig en Polish/rub og voks som virker !


VannTro

Recommended Posts

Ups, jeg leste ikke inlegget ditt nøye nok Lars :cheers:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er vel greit det? Nå er vi 2 om å overbevise de "vanntro" :lol: .

 

Lars H. :cheers:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Liten advarsel: Panvulk er ikke spesielt rask på labben: Jeg bestilte tilbudspakken fra den første linken for snart 3 uker siden og har enda ikke sett noe til varene. De svarer heller ikke på purringer via e-post. Jeg skal prøve å ringe de i morgen og høre hva som skjer.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal prøve å ringe de i morgen og høre hva som skjer.

Hyggelig dame fortalte på telefon at de har vært utsolgt, men at de nå begynner å sende ut varer. Jeg har ikke tålmodighet til å vente lengre så jeg avbestilte og stikker heller innom Jegard. Der ser det forøvrig ut som 'tilbudspakken' koster 106,- kroner mindre en hos importøren.

 

Det minner meg forresten litt om XXL i Storgata i Oslo, hvor de selger Stormberg turklær 25% billigere en Stormbergs egen butikk over gata :crazy: (kanskje ikke konsekvent, men de 3-4 plaggene jeg har kjøpt har ihvertfall vært det). Det synes jeg er så rart at jeg spurte en ansatt i Stormbergbutikken, og hun svarte veeeldig unnvikende og latet som hun ble overrasket. :lol: Merkelig måte å drive butikk på.

Link to post
Share on other sites

Liten advarsel: Panvulk er ikke spesielt rask på labben: Jeg bestilte tilbudspakken fra den første linken for snart 3 uker siden og har enda ikke sett noe til varene. De svarer heller ikke på purringer via e-post. Jeg skal prøve å ringe de i morgen og høre hva som skjer.

 

 

Heisan, hadde det samme problemet når jeg bestillte, jeg ringte de, og fikk en beklagelse, de hadde ikke fått produktenne før den dagen jeg ringte, men jeg var vellkommen til og hente produktene hos dem. Gjorde det, og er veldig fornøyd med resultattet.

 

Men som du sier, e-mail svarer de ikke på.. :cryin:

 

fant også en liste med forhandlere rundt i norge, skal se om jeg finner den igjen :crazy:

Link to post
Share on other sites

sistnevnte kan kjøpes her http://www.skipsogbaatutstyr.no/nyheter.htm

 

får bra referanser http://www.myboatstore.com/poliglow.asp

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Har nå vært i Drammen og kjøpt denne....http://www.poliglow-int.com/ gleder meg til å prøve den så fort nattetemperaturen blir stabil på pluss siden :smiley:

 

kostet hos forhandler 500 spenn for pakken med alt en trenger (mangler kun gummihansker)

 

poster bilder etterhvert.....

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Prøvde en av de innkjøpe TCNano flaskene i dag. Ble ikke videre imponert over produktet. Synes ikke at det renser like godt som en gelcoat rens. Det kan godt være at det blit blankt og fint.

 

Den innebygde helletuten fungerte ikke. Kom kun noen dråper ut.

Link to post
Share on other sites

Har testet ut hempel glecoat cleaner og den ga veldig bra resultat. Etter at den ene siden var tatt var det som natt og dag på de 2 sidene! Med litt Hugos på de vanskeligste flekkene ble det fint som gull. I morgen blir det polering og så voks på toppen.

 

P

Link to post
Share on other sites

Blue_Dragon. Jeg har selv brukt TCnano på overbygget i to år nå og jeg er enig med deg i at å ta f.eks. vårpoleringa første gang fra grunnen av med TCnano kan gi litt negative følelser.

 

Min erfaring er å vaske først godt med sterkt såpevann, gjerne konsentrert Zalo rett på sklibelegget og skrubb med en børste. Dette er ideelt å gjøre i regnvær så tørker ikke såpen før den er skylt av.

 

Når du har en ren båt, med kun svake konturer av sørgerender på de blanke flatene, er det fint å jobbe med TCnano. Deretter er det faktisk ganske lett å vedlikeholde finishen utover sommeren ved kun og tørke over med en vannfuktet klut uten såpe. Jeg har brukt å vaske båten med TrutleWax båtshampoo og det fungerer fint.

 

Siden jeg har båten ute hele viteren, får den mye skitt fra regnvann og sot fra diverse tilårskomne lastebåter fra havnen ved siden av. Utførte derfor en vårrengjøring med Zalo nå ved siste rengvær. I morgen skal jeg polere for sommeren. Det kommer til å gå som en lek.

 

Det er med hensikt at det kommer lite ut av helletuten. Du trenger ikke å bruke så mye av dette stoffet. Dessuten er det dyrt og tyntflytende. Hvelver du flaska berger du innholdet. Bruk den samme stenkte kluten ved påføring, så går det med mindre stoff.

Redigert av Arnstein (see edit history)

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Erfaring med Meguiars så langt.

Samenlignet med Hempel som jeg tidligere har brukt, renser rensevoksen til Hempel bedre. Både rense og hard voksen til Hempel er lettere å arbeide med. Jeg ville forsøke Meguiars på grunn av at jeg ikke er fornøyd med Hempel`s holdbarhet. De "sorte" stripene etter regnvær sitter alt for godt. Det har delvis regnet et par dager etter jeg påførte Meguiars ( Rense og hard voks). De "sorte" stripene lar seg lett fjerne med tør klut. Det lover bra. Blir resultatet slik utover sommeren er det verd å bruke med tid å krefter om våren.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Hei Blue_Dragon!

 

Det var da leit, jeg forstår ikke hvorfor TCnano Gelcoat ikke skulle rense godt nok.

 

Jeg behandler båter og Caravan profesjonelt for kunder og vi har mange båthotell/forhandlere

som gjør jobben for sine kunder. Gode tilbakemeldinger.

 

Helle tuten på 250 ml. flasken burde ha noe større åpning, ening i det og produsent har fått meldingen.

 

Det kan godt være at det blir blankt og fint.

 

Ja, det blir blankt.

Og gjør båtpleie både lettere, raskere og ikke minst, få en langvarig beskyttelse av båten mot saltvann, grønnalger, dieselsøl, etc.

Gir UV-beskyttelse hele året.

 

Kan du fortelle litt mer hvordan du gjorde behandlingen.

Redigert av Roger Meyer (see edit history)

Roger Meyer

 

www.nano4you.no Nettbutikk

Link to post
Share on other sites

Erfaring med Meguiars så langt.

Samenlignet med Hempel som jeg tidligere har brukt, renser rensevoksen til Hempel bedre. Både rense og hard voksen til Hempel er lettere å arbeide med. Jeg ville forsøke Meguiars på grunn av at jeg ikke er fornøyd med Hempel`s holdbarhet. De "sorte" stripene etter regnvær sitter alt for godt. Det har delvis regnet et par dager etter jeg påførte Meguiars ( Rense og hard voks). De "sorte" stripene lar seg lett fjerne med tør klut. Det lover bra. Blir resultatet slik utover sommeren er det verd å bruke med tid å krefter om våren.

 

Husk at du MÅ legge på "Meguiars Pure Wax" hvis du ønsker å beholde den gode effekten (det blir forøvrig enda blankere).

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har nå vært i Drammen og kjøpt denne....http://www.poliglow-int.com/ gleder meg til å prøve den så fort nattetemperaturen blir stabil på pluss siden :smiley:

 

kostet hos forhandler 500 spenn for pakken med alt en trenger (mangler kun gummihansker)

 

poster bilder etterhvert.....

Er Poliglow noe å satse på?

Link to post
Share on other sites

Prøvde en av de innkjøpe TCNano flaskene i dag. Ble ikke videre imponert over produktet. Synes ikke at det renser like godt som en gelcoat rens.

gjorde akkurat samme erfaring i dag når jeg forsøkte dette på den røde stripen i dag. Ble gjort for hånd. Den røde stripen var riktig nok blass og oksydert fra før, men den har aldri vært så lite bra etter noen annen behandling jeg har gitt den. Men det kan jo hende at det nivået jeg oppnådde (som tross alt er en del bedre enn det var før behandling) holder seg lengre enn andre produkter. Etter å ha benyttet dette på stripen ble det Hempel voks på resten av overbygget. Alt ble polert og vokset ved opplag i fjor høst, og vasket før dagens behandling, så utgangspunktet var ikke så aller verst.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...