Verrie Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Her har du neste prosjektet ditt Bastard, kan bo i båt, samt tjene penger på å frakte folk uti skjærgården Bittelite prosjekt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Det var en nydelig båt ja, men ikke helt min greie kanskje. Passer ikke helt med mesan på den Hadde jeg hatt penger og god plass så er det ikke helt usannsynlig at jeg kunne gått på noe sånt. Men det hadde jo vært en stas båt det Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 pingle Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 pingle Hrmmf. 15 meter er passe størrelse, men jeg vil ha båt i 2 etasjer Snakker da om skøyte, ikke sånn plastikkbåt med veranda på toppen. Skøyte er drømmen, romslig styrhus med plass til salong! Og peisestue under dekk Da kan jeg bo i båt, noe som jeg grubler fælt på. Ps. Jeg skal ut og knipse bilder. Sender deg i mail snart Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 plastikkbåt med veranda på toppen. Vel, tre er tre. Og plast er tett. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Vel, tre er tre. Og plast er tett. Joa, den er jeg enig i! Spesielt ved sjøsetting kunne det vært greit med plast Men jeg trives foreløbig best med tre Også får man så mye mere båt for pengene, så for meg er nok trebåt alternativet leeeenge enda Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Synes du begynner å nærme deg fienden vel mye nå Trebåt er stil. Stil kan ikke kjøpes for penger. Plastbåt er forbruksvare som kan kjøpes for penger. Harrybåter. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 ja, jeg har en inrømmelse og komme med, jeg har anskaffet en jolle i plast. Trebåt er stil ja, der er jeg helt enig. Men har misunt plastbåteiere noen ganger når de setter ut og durer av sted, mens jeg sitter lensevakt og ikke tør starte motor på noen dager. Men når Bastarden kommer ut skal den ikke opp igjen! Vel, nesten da. Skal bare opp på slipp for ny bunnsmøring annethvert år eller så Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Da kan jeg bo i båt, noe som jeg grubler fælt på. Er det ikke det du stort sett gjør da? Eller er fremdriften litt dårlig? Uansett, lykke til videre med ditt prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Er det ikke det du stort sett gjør da? Eller er fremdriften litt dårlig? Uansett, lykke til videre med ditt prosjekt. Hehe.. nesten! Kunne tenkt meg båt som fast bopæl. Fremdriften var dårlig, men nå er det full fart igjen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2005 Fikk ikke gjort så mye som jeg kunne ønsket i dag akkurat, været var fint men det var litt for kaldt. Så i morgen begynner jeg på kabindøra slik at jeg kan begynne og fyre i båten når jeg skal holde på. Burde vel klare og lage den ferdig i morgen håper jeg. Nå er det bare puslearbeid innvendig som skal taes i vinter. Må få tak i noe eik så jeg får lagd nytt spant, dette må på plass før jeg får satt i motoren. Håper det ikke kommer snø de første 3 ukene ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2005 Høres ut til at det er bra framdrift ja! Stå på! Men hvordan går det med vår lille venn Fia? Ligger hun og vansmekter i havna? Fikk du noen gang start på motoren? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2005 Høres ut til at det er bra framdrift ja! Stå på! Men hvordan går det med vår lille venn Fia? Ligger hun og vansmekter i havna? Fikk du noen gang start på motoren? Fia ja, vel hun ligger på vannet enda! Jeg er nede 2-3 ganger i uka, men hun fungerer som lager for diverse løsøre Det som er trist er at motoren har satt seg, så i morra skal jeg ned og få på diesel i sylinderne. Lurer på om hun skal få lov og ligge ute i vinter, jeg har jo helårsplass. Har ikke plass på land, bortsett fra opplagsplassen i byen da. Vi får se...kanskje jeg selger, men har mest lyst på og sette henne i ordentlig stand Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2005 Det som er trist er at motoren har satt seg, så i morra skal jeg ned og få på diesel i sylinderne. Vi får se...kanskje jeg selger, men har mest lyst på og sette henne i ordentlig stand Ja, kanskje du kan klare å få henne til å gå på diesel i stedet . Jeg tror uansett at jeg ville fått noen til å se over motoren, slik at den lar seg starte. Om du beholder den så er motor en grei ting å ha, og om du skulle bestemme deg for å selge så dobler du sikkert verdien med en fungerende motor... Dette er jo veldig enkle motorer da, så det er ikke så mye som kan være galt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2005 Neida, det som er galt er att stemplene har satt seg. Derfor fyller jeg diesel på i sylinderene for og la det stå og virke noen dager. Alt dette skyldes en kranbilsjåfør med dårlig tid Han klarte ikke vente til jeg hadde fått i gang lensepumpa. Hadde han venta i 2 minutter så hadde det ikke gått så galt. Det tok en drøy halvtime og få lenset båten tom. Og drillen min gikk åt skogen også den dagen Jeg vet det kom vann i gasseren, og tror det også kom inn vann via eksosen. Så jeg skal ned med noe verktøy i morgen og sjekke litt. Hadde vært greit og fått motoren opp og gå slik at jeg får fisket litt i vinter Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 16.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2005 Hadde vært greit og fått motoren opp og gå slik at jeg får fisket litt i vinter :nono: :nono: Det har du slettes ikke tid til slik som du surrer med alle andre ting enn bastarden, den SKAL være ferdig til sommeren, ellers kommer vi og tar deg Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2005 (redigert) Jammen, jeg skal bare......... Joda, jeg skal bare ned og fylle opp med diesel. Må ha med verktøy så jeg får skrudd opp pluggene. Og så skal jeg hjem i garasjen og begynne på døra Har jo snart ei jolle som skal pusses opp og........ Redigert 16.Oktober.2005 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 17.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 :nono: :nono: , den SKAL være ferdig til sommeren, ellers kommer vi og tar deg Ække langt fra Holmestrand til Eiken og treffe til sommer'n .Klart jeg kan komma og slepe deg til treffet ,bare å si i fra det bastard Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 17.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 Ække langt fra Holmestrand til Eiken og treffe til sommer'n .Klart jeg kan komma og slepe deg til treffet ,bare å si i fra det bastard Tine II Takker for hjelpen, men skal ihvertfall prøve for egen maskin Tror det skal gå bra, er ikke såååå mye igjen nå Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 Ja, nå skal jeg ut og lage dør til Bastarden. Har bestemt meg for dør med speiler, om det blir 2 eller 3 speiler vet jeg ikke enda. Har også vært og sett til Fia, fikk nesten sjokk der jeg var på vei bortover brygga. Hvor er Fia tro, jeg så ikke kalesjen. Kjente jeg ble varm i toppen, men (pustet lettet ut) der lå hun nesten på bunn. Det er bare veldig lavvann, og takk for det! Trodde hun var gått til bunns. Fikk helt på diesel, men det spørs om ikke toppdekslet må av for og komme til. Men det får jeg ta siden, nå bærer det ut i garasjen for snekring Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 17.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 ...Men det får jeg ta siden, nå bærer det ut i garasjen for snekring Misunner deg. Selv sitter jeg på jobb og driver med alt annet enn båt (Nåja - litt surfing blir det alltids tid til ). Sukk - NÅR skal Hamar ringe så jeg slipper å gå på jobb hver dag ? Lykke til med døra - håper du har alt du trenger så vi får noen bilder i kveld. Skal selv lage skapdører o.l. etter hvert i 37'n, så dette er jeg interessert i. Forøvrig ser det ut som tråden har rundet 100 sider i skrivende stund. Brutalt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 Misunner deg. Selv sitter jeg på jobb og driver med alt annet enn båt (Nåja - litt surfing blir det alltids tid til ). Sukk - NÅR skal Hamar ringe så jeg slipper å gå på jobb hver dag ? Lykke til med døra - håper du har alt du trenger så vi får noen bilder i kveld. Skal selv lage skapdører o.l. etter hvert i 37'n, så dette er jeg interessert i. Mnja, man må jo være glad for at man har jobb. Ingen jobb ,ingen penger. Sjøl jobber jeg 60% stilling så jeg er litt heldig. Satser på at det ikk blir fulltid før jeg er ferdig med Bastarden. Problemet er bare at det ikke blir så mye penger ut av 60%. Hamar ja, jeg vant 45,- eller noe i helga Men spiller man ikke kan man heller ikke vinne noe. Jepp, bilder skal bli. Kommer en oppdatering i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 17.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 Det er ikke slik å forstå at jeg er utakknemlig over å ha fast arbeid, selv om det høres slik ut på sytinga. Det er bare det at når himmelen er helt blå utenfor kontoret, båten står hjemme med en masse interessante prosjekter, da er det ikke fritt for at man ønsker seg litt fri for å kunne drive bare med båten. Men den dagen Hamar ringer - hvis premien er stor nok - da blir det ihvertfall 1 års båtpermisjon fra jobben. Synd det ikke finnes en båtpermisjonsordning alá pappapermisjon... Det hadde vært saker. Ser fram til bilder i kveld. Kos deg i båten i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 17.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 Synd det ikke finnes en båtpermisjonsordning alá pappapermisjon... Det hadde vært saker. Ser fram til bilder i kveld. Kos deg i båten i dag! Er det ikke den nye "babyen" din da??? Har du ikke nevnt det for sjefen?? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Allan E Svart 17.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2005 Få solgt unna de andre prosjektene dine slik at bastarden blir ferdig nå. Åssen går det med motor, begynner det å nærme seg montasje og starting? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.