M/S Bastard Svart 18.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Jeg turte ikke skjære hull til ventilen, jeg begynte og undres litt. Trenger derfor litt hjelp. Er det rist og få tak i til denne eller samme diameter som kan brukes? Skal vrideren være på innsiden eller risten på utsiden? Hvis jeg setter ventilen med vrider på utsiden så kan jeg sette den i, rist kan jeg sikkert få tak i siden. Her er døra i hytteveggen, den passet jaggu Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Du skriver ikke hvor stor diameteren er. Gjør et søk hos Maritim på 'stjerneventil' så finner du kanskje det du er på jakt etter der... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Alt for liten diameter, og så var den krommet. Min er i messing og diameter må minst være 180mm. Føler meg fristet til og sette den inn uansett, med vrideren på utsiden også satse på at jeg får tak i rist siden. Kan godt bruke en firkantet rist også, kanskje..... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Er redd du skal lete litt for å finne messing i denne diameteren. Dette er jo en ganske stor ventil. Spørs om du må forberede deg på noe annet enn en rist i messing som passer akkurat. Er du nødt til å sette inn ventilen akkurat nå da? Hva med å vente og i mellomtiden anskaffe en ny ventil i litt mindre diameter m/tilhørende rist? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Jeg turte ikke skjære hull til ventilen, jeg begynte og undres litt. Trenger derfor litt hjelp. Hmmmmm du skal ha den i speilen? Hva med å frese ut i fineren etter hullene i ventilen med litt avrunding på innsiden??? Kan bli OK fra innsiden Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Er redd du skal lete litt for å finne messing i denne diameteren. Dette er jo en ganske stor ventil. Spørs om du må forberede deg på noe annet enn en rist i messing som passer akkurat. Er du nødt til å sette inn ventilen akkurat nå da? Hva med å vente og i mellomtiden anskaffe en ny ventil i litt mindre diameter m/tilhørende rist? Jo, etter og ha tenkt litt så spørs det om jeg ikke må bytte ut til fornikla (æsj) for jeg skal ha en spalteventil i bunn på døra. Grunn til dette er luft til Refleksen som står på innsia av døra. Neida, kan ta av døra senere og lage hull. Hadde bare vært greit og tatt det nå. Velvel, nå må det taes fatt på oh lage rammer til vinduene på hytteveggen. Dette blir en liten utfordring for de skal være til og åpne Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Hmmmmm du skal ha den i speilen? Hva med å frese ut i fineren etter hullene i ventilen med litt avrunding på innsiden??? Kan bli OK fra innsiden Godt tips! Skal tenke litt mere før jeg gjør noe! Kan godt hende det går og få tak i noe brukt ett eller annet sted Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 ...for de skal være til og åpne Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 J Velvel, nå må det taes fatt på oh lage rammer til vinduene på hytteveggen. Dette blir en liten utfordring for de skal være til og åpne Er det for at Cigarrøken skal kunne sive ud?? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/S Bastard Svart 18.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Er det for at Cigarrøken skal kunne sive ud?? har riktinok ikke så høy sigarføring, men man skulle kanskje lage plass til en humidor inneholdende de edleste merker. En god sigar sier man ikke nei takk til. Takluke må jeg også lage, blir nok noen kvelder i garasjen nå. Men det beste er at jeg snart kan fyre opp danskebyssen uti Bastarden, det skal bli deilig og fyre opp til en 20 grader når man skal pusle litt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2005 Æsjameg, i dag har jeg ikke fått gjort noen ting som helst Men i morra skal jeg få begynt igjen, skal riktignok jobbe overtid i morra men har fri fra madammen Og da skal jeg begynne på vindusrammene (de til og åpne). Har planen klar for hvordan dette skal utføres så da mangler jeg bare glass. Håper på tett båt til helga. Takluken kan vente litt for den er det tredd plast over for og slippe trekken. Men den står for tur den også. Mere bilder til helga en gang Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 19.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2005 Æsjameg, i dag har jeg ikke fått gjort noen ting som helst Men i morra skal jeg få begynt igjen, skal riktignok jobbe overtid i morra men har fri fra madammen Men husk nå bare en ting: Publikum aksepterer ikke så mange tilfeller av at "stell av madammen" går på bekostning av progresjonen i prosjektet ....! :nono: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2005 Men husk nå bare en ting: Publikum aksepterer ikke så mange tilfeller av at "stell av madammen" går på bekostning av progresjonen i prosjektet ....! :nono: Nå, det er ikke så ille. Hun har full fårståelse for at jeg må benytte de dagene med bra vær. Du får vente te fræddan sier jeg bare....det går som er regel greit Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 11.November.2005 Del på Facebook Svart 11.November.2005 Nytt prosjekt? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...33&pos=2&tot=97 Eller har du nok? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2005 Noterte meg den ja, men har bestemt meg for at når skøyte er aktuelt så skal det ikke være for mye og gjøre på den. Dvs. skrog og dekk må være veldig bra. Innredning og diverse er greit som prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.November.2005 Del på Facebook Svart 11.November.2005 Men det vi lurer på, skjer det noe med bastarden ???????? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2005 Mnja, ikke veldig mye de siste dagene. Arbeidslysten stiger ikke med det været som er for tia akkurat, men jeg får ta meg sjøl i nakken og få gjort noe snart. Har fått ryddet litt i garasjen så nå går det og snu seg der igjen. Drev og skrudde sammen noen skap så det var fullt opp der. Skal få inn noe varme i Bastarden så det ikke blir så kadt og fuktig og jobbe der. Det er syslet nå om dagene. Begynner og få dårlig tid med og bli ferdig til treffet igjen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2005 Har fått tak i pulpit da, men de må tilpasses noe. Kan de bøyes kalde uten og få knekk? Skal ikke bøyes mye dog. Bildene ble veldig merkelig, sikker kulden som gjør det... Ser jo stylet ut nå Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.November.2005 Del på Facebook Svart 19.November.2005 Burde du ikke flytte pulputen ørlite mer forover ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2005 Burde du ikke flytte pulputen ørlite mer forover ? Joda, den er bare satt løst på for og se omtrentlig hvordan det blir. Det er litt for krapp bue mellom de to fremste støttene, det er her den må rettes ut litt. Baugen min er ganske spiss. Ellers følger pulpiten linja akterover. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 19.November.2005 Del på Facebook Svart 19.November.2005 Det der passer ikke din båt, enkelt og greit. Skal du selge den? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2005 Det der passer ikke din båt, enkelt og greit. Skal du selge den? Syns ikke det var så galt jeg. Hva byr du Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 19.November.2005 Del på Facebook Svart 19.November.2005 Ikke passet det din og ikke tror jeg den passer dospen sin heller Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Muhammed Svart 20.November.2005 Del på Facebook Svart 20.November.2005 Syns ikke det var så galt jeg. Hva byr du Du får slite med den der, jokare har nok rett, den passer verken min eller din båt. Den passer til de derre upersonelige plast baljene som er så frekke at de kaller seg for båt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2005 Jeg får se på det utpå våren, i vinter er interiør og elektrisk som skal gjøres ferdig. Den blir kanskje litt for strømlinjeformet på en kantete påt som min. Vi får se etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.