Jump to content

Hvilken båt er dette?


GeirKS

Recommended Posts

Herwa? - Nei.

 

White ?? - Nei.

 

Askeladd? - Nei.

 

With 8 - Nei.

 

Mener så absolutt at dette er Herbert Waarums første plastbåt fra 1952 som senere ble produsert som Ancas - Nei.

 

Ligner jo fælt på den første plastjolla til Herbert Waarum, og da er jo i tilfelle ikke svaret til Worse (Herwa) så langt unna sannheten. Selv om Herwa-navnet nok kom senere. - Nei.

 

Dette er en av de aller først Saga-båtene! Les hva "Vi Båtägare" skriver:

 

BildeBilde

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette er en av de aller først Saga-båtene! Les hva "Vi Båtägare" skriver:

Ja, det var jo rimeligvis absolutt utvilsomt logisk, sett i etterpåklokskapens tindrende klare lys. Det kommer fra Lars H ... da MÅ det være en Saga. Så enkelt er det jo bare!!

 

:lol::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det kommer fra Lars H ... da MÅ det være en Saga.  Så enkelt er det jo bare!!  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

He, he he. :lol::lol:

 

Men her kommer en som så vidt jeg kan forstå ikke er en Saga, men hva er det? Ikke vet jeg!

Båten ligger forøvrig i Son, ikke langt fra Trudelutt.

 

Bilde

 

Lars H. :sleep::sleep:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

He, he he.  :lol:  :lol:

 

Men her kommer en som så vidt jeg kan forstå ikke er en Saga, men hva er det? Ikke vet jeg!

Båten ligger forøvrig i Son, ikke langt fra Trudelutt.

 

Bilde

 

Lars H.  :sleep:  :sleep:

<{POST_SNAPBACK}>

Det må da være verdens minste cabinbåt? Med et kledelig king size horn på styrbord side :smiley:

Får en fornemmelse av at den er bygget i Sverige. Akkurat det KAN jo ha noe med en annen populær tråd å gjøre...

Redigert av Cand. noe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

He, he he.  :lol:  :lol:

 

Men her kommer en som så vidt jeg kan forstå ikke er en Saga, men hva er det? Ikke vet jeg!

Båten ligger forøvrig i Son, ikke langt fra Trudelutt.

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ikke akkurat min type båt det der, det var ikke rare plassen til babes p fordekket, nei!

 

:lol::lol:

 

Men hva det er, nei si det ... jeg får assosiasjoner i retning av Rana.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Var visst vanskelig å identifisere denne svensken?

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, hvis det ern en svenske og det er noe blått på den så må det vel være en Nimbus. Hvis ikke, så gir jeg opp ... må snart i gang med å pakke sekken til vinterferien. :cryin:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

må snart i gang med å pakke sekken til vinterferien.  :cryin:

<{POST_SNAPBACK}>

Håper for din del at det er en sjøsekk. :lol: Hvis ikke så må det være en fjellsekk (også kalt dri***ekk).

Begynner vi å ane konturene av hvorfor Quindebeistet har oppført seg så eksemplarisk ? :confused:

Kan det være ( nei , nei og atter nei ), at du har lovt henne en FJELLTUR :puke: . Kanskje til og med

på sånne ski som man må flytte på selv , uten å henge etter hekken på en båt. Nå må jo det sies at jeg ikke har sett hekken på Quindebeistet da . :lol::lol: Men tross alt "pakke sekken " med DET skipet?? :drink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...