Jump to content

Hvilken båt er dette?


GeirKS

Recommended Posts

Har lagt inn et bilde til av samme båt sett frammifra,frem med forstørrelsesglasset..........

 

mvh 

 

frank v.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser ut som en Fjord, umiskjennelig egentlig etter linjene, er det en av de derre 29-30 foterne med akterkabin nesten som i et skap helt akterut??

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hah!  Ingen skal fornekte at A.. ehh .. hva det nå er den heter, den der sykdommen, gud nå har jeg glemt det igjen, altså at den gjør seg gjeldende; MEN det der bildet er av en Saga som det i sannhet ikke kan være produsert mange av.  Var det 33 eller 35 fot den var??  Lars, har du glemt at du la ut bilde av den for bare få dager siden???

<{POST_SNAPBACK}>

Ahrghhh, trodde ikke så mange var inne og så på Sagaforumet. Men det er helt riktig, en Saga Craft 39! Men den var langt forut for sin tid da den kom i 1980, og salget gikk tregt.

 

Bilde

Min kilde: Vi Båtägare 2-2005

 

 

Av andre spesielle modeller kan nevnes Saga 30 Sagaling, tegnet av Jan Herman Linge (derav navnet "Sagaling"), som kom i 1967.

 

Bilde

Min kilde: Vi Båtägare 2-2005

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Noen flere hint. Er oppkalt etter stedet den bygges (I Hordaland) . Dette stedet er meget kjent for båtfolk på vestlandet.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

 

Tar en råtipp og går for FRAM,men aner ikke,bare noe som slo meg...

 

 

 

Stryk denne,så på feil båt,regner med at det var den første du ville ha navnet på....Sånn går det når man er for kjapp i avtrekkeren...

 

mvh

 

frank v.

Redigert av Frank v. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det en Norline 8500 med "pjolterdekk" (Flybridge)?

<{POST_SNAPBACK}>

 

:flag:

 

Yeppers! Men dæven han så inderlig steike, hvordan så du det? Hrmpf. Bildet er tatt i Smivågen ... tydeligvis er det en Sotra-båt ... da er det jo ikke rart. Skulle ha tenkt på det, ja.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:flag:

 

Yeppers!    Bildet er tatt i Smivågen ... tydeligvis er det en Sotra-båt ... da er det jo ikke rart.  Skulle ha tenkt på det, ja.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja...eneste eksemplar av arten jeg har sett lå longside ved Bryggen i Bergen. Forresten, Smivågen, hvor er det? Tyssøy? Her skorter det visst på lokalkunnskapen min :blush:

 

 

Ligner på en Apollo, men det er noe som mangler.  Hva med et hint eller to?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke en Apollo :nonod: Hint? Den er ikke norsk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tja...eneste eksemplar av arten jeg har sett lå longside ved Bryggen i Bergen. Forresten, Smivågen, hvor er det? Tyssøy? Her skorter det visst på lokalkunnskapen min  :blush:

Det er ikke en Apollo  :nonod: Hint? Den er ikke norsk  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Smivågen er friområdet/badeplassen lengst sør på Tyssøy. Overrasket over at du ikke vet om den ... du er nærmere enn meg ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Smivågen er friområdet/badeplassen lengst sør på Tyssøy.  Overrasket over at du ikke vet om den ... du er nærmere enn meg ...

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, langt unna er jeg jo ikke. Bor til og med i samme kommune! Har vært der et par ganger,men jeg beveger meg sjelden i den retningen til sjøs. Det blir mest Lerøy-området, eller ytre Sund, og av og til Austevoll. Aksjonsradiusen er ikke så stor foreløpig, men når gjelden tynger litt mindre skal større tonnasje anskaffes prompte!
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...