Jump to content

Hvilken båt er dette?


GeirKS

Recommended Posts

Hei Sailig metal! Er kompassrosen noe lik denne?

Bilde...og båten ser omtrent slik ut?

Bilde

Hei, nå er det en stund siden jeg så den og overbygget var det svært lite jeg så da den var pakket over. Det var iallefall stillbart babystag, og to cocpithull. Husker ikke helt kompassrosen men den må jo ha sett ut omtrent som den her.

Link to post
Share on other sites

Er det en "nabo" av deg som selger denne, Eysteind?  Så den på finn.no for ikke så lenge siden under mitt utrettelige arbeide for å tilfredsstille Quindebestets ønske om ny båt.

Riktig! Synes dette er en av de fineste båtene i denne størrelsen og klasse sammen med viksund 270.

Ja, den ligger i Florø. Ikke akkuratt nabo, men i mitt disktrikt...

Link to post
Share on other sites

Godt jobbet selv om den ikke var av de vanskeligste  :smiley:

 

Men klarer du den forrige, foreløpig uforløste i # 131?? :confused:

Klarer du den, får du en  :drink:

Og tar jeg ikke feil, så har du sannsynligvis "stjålet" bildet fra hjemmesiden til Huseklepp Modellverksted. Mener å ha sett dette tidligere på en brosjyre, og det er vel nebbet til utgaven uten FB som skimtes i høyre billedkant, eller......???????

 

Den forrige er dog noe verre. Ser det er kommet noen forslag. Må nok ha et noe større utsnitt av det bildet  :smash:

Link to post
Share on other sites

Og tar jeg ikke feil, så har du sannsynligvis "stjålet" bildet fra hjemmesiden til Huseklepp Modellverksted. Mener å ha sett dette tidligere på en brosjyre, og det er vel nebbet til utgaven uten FB som skimtes i høyre billedkant, eller......???????

 

Den forrige er dog noe verre. Ser det er kommet noen forslag. Må nok ha et noe større utsnitt av det bildet  :smash:

1) Tror bildet kom fra finn.no.  Mitt arkiv av båtbilder er en uuttømmelig kilde av forgangne våte drømmer

 

2)  Tampen brant for siste taler.  Du klarer denne!  Ta en  :drink: og tenk deg om.  Norsk båthistorie.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Men hvilken båt er dette da ?

Øinene er ikke hva de en gang var, og kanskje har de heller aldri vært det, men av en eller annen uforklarlig grunn forbinder jeg navnet "Sjømann" med denne.  Skal likevel skrive denne ned og tenkte nøye over saken

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Øinene er ikke hva de en gang var, og kanskje har de heller aldri vært det, men av en eller annen uforklarlig grunn forbinder jeg navnet "Sjømann" med denne.  Skal likevel skrive denne ned og tenkte nøye over saken

Denne var lett etter som om at navnet sto på  bildet..... :lol:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Nuvel, det var en meget sterk overdrivelse! :blush: Jeg lurer f. eks veldig på båten i #131. Saga er et navn som detter inn i hodet, Sagaling? Nå er jeg på ytterst tynn is :rolleyes:

Nei, du er ikke PÅ tynn is.  Du er allerede gjennom den!  Tidligere talere har vært i riktig retning.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...