Jump to content

Ny båt, skilsø 975 eller riviera 925?


Miranda

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Men satt igjen med en følelse at det var en halvfabrikat.

Fikk det ikke til å stemme med beskrivelsen av Skilsø ang. eletrisk opplegg, sikringer og brytterpanel. Instrumentene så også ut som de var plasert i mørke.

Etter beskrivelsen fra skilsø så er det enten stor skuff eller kjøleboks i akterste benken i salaongen, men her var det bare en lang hylle.

Det var også mer uryddig og lite stueplass nede under lukene på dekk.

Er det mange halvfabrikater ute å går?

 

Da fikk jeg svar på det spørsmålet i dag, båten va halvfabrikat.

Burde ikke selgere oppgi sånt ved salg av båt? :nono:

Er ganske frustrerende å finne ut i etterkant at båten er halvfabrikat. :headbang:

 

Godt nytt år til dere alle sammen :flag:

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

Trist å høre det, at noen velger å ikke oppgi dette. De håper vel på at det skal komme en ukyndig og lite båtvant kjøper. Jeg opplevde det samme med en Skilsø 975 i Sandnes. Han oppga at det var en 3/4 fabrikat og så viste det seg at det ikke engang var 1/4 fabrikat. Det kunne spart meg for mye, bl.a. en tur til Sandnes.

Link to post
Share on other sites

Hei Nimbuster.

Du overlevde julefeiringen?

 

Han var lei seg for at han ikke hadde nevnt det.

Men de burde ikke lagt seg på samme pris forlangende som en fabrikk bygget båt ligger på.

I noen tilfeller er den hjemme monterte bedre en en som er fabrikk laget, men alikevell bør de innformere om det.

Nå får vi se hva som skjer på bruktmarkedet de neste måndene.

Skal reise ut igjen på søndag på ny jobb, så her er ingen hastverk.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Tydelig mange meninger vedr. disse to båtene. Har selv en Skilsø 33 FB 2004 med stiv aksel og en Yanmar 290. Jeg vurderte også flere båter; deriblant Riviera, Viksund og Nidelv 320. Valget var enkelt når båten først dukket opp. Det utslagsgivende var motor, stiv aksel, hel pantry, båtens nydelige linjer, dobbelkøye i front og skuffer og stueplass du knapt finner maken til. Utrolig fint gjennomført fra A til Å og innredningsmessig etter min mening en svært pen og godt utnyttet båt. Flybrigde er super med sine hvite seter og teak innredning. Størrelsemessig er disse båtene like bortsett fra den "klumpete" plattformen på de nyere modellene av Riviera

Zakarine

Link to post
Share on other sites

Sitat: (Miranda III @ 19.12.07 19:04)

Joda, dette er en fin båt til fin pris.

Dermed ble den også solt på under 24t.

 

 

Kupp!

 

Den aktuelle båten har gått som utleie i Grimen Båtutleie. Mulig derfor den var priset litt lavt? Det blir jo fort litt mer striper og slittasje på en utleiebåt, jeg har ikke sett båten så jeg vet ikke. Det er uansett en kjekke båt til en ok pris...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Tydelig mange meninger vedr. disse to båtene. Har selv en Skilsø 33 FB 2004 med stiv aksel og en Yanmar 290. Jeg vurderte også flere båter; deriblant Riviera, Viksund og Nidelv 320. Valget var enkelt når båten først dukket opp. Det utslagsgivende var motor, stiv aksel, hel pantry, båtens nydelige linjer, dobbelkøye i front og skuffer og stueplass du knapt finner maken til. Utrolig fint gjennomført fra A til Å og innredningsmessig etter min mening en svært pen og godt utnyttet båt. Flybrigde er super med sine hvite seter og teak innredning. Størrelsemessig er disse båtene like bortsett fra den "klumpete" plattformen på de nyere modellene av Riviera


Helt enig, det handler om hvilke eksemplarer som dukker opp (hvis man ikke skal kjøpe nytt da). Forøvrig er min personlige oppfatning av Skilsøen har noe lekrere eksteriørmessig design, mens Rivieraen har mer praktisk bad.
Link to post
Share on other sites

KAD 300 har nok noenlunde samme dreimomentkurve som KAD 44. Max dreimoment ligger på 3400 rpm.Max turtall er 3900.

 

SAmmenlignet med D4/D6 er det himmelvid forskjell. Mine D4'er har max dreimoment på ca 1800 rpm. Det merkes veldig godt når båten skal opp i plan.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Halloen til dere alle som holder liv i tråden.

Skal jammen si det er dødt på bruktmarkedet for båt. :headbang:

Før jul lå de inne i fleng.

 

Du skal ikke sekge du da Zakarine?

 

Får vell bare ver tolmodig. :yesnod:

Får ikke med meg påsken i år alikevell.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

Min erfaring og mening er at du trenger ikke hverken D4 eller D6 i Skilsø'n. Selvfølgelig vil det alltid være et pluss med den nyeste og beste motorløsningen....mne det er overhodet ikke en nødvendighet, langt derifra. Dessuten må du da opp i den aller nyeste versjonen for å få det.

 

Det er flere her inne som helt sikkert har erfaring med KAD44 på Skilsø. og kanskje også KAD43? Her er det også snakk om elektronikk eller ikke...

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Miranda!

 

Du får satse på appelsin og kvikklunch denne påsken da du er båtløs!! Ellers kan jeg tipse deg om en meget fin og godt holdt viksund 660 som ligger på finn.

 

Halloen Skinni. :seeya:

Det blir ingen fjelltur heller på meg i år, får påsken ute. :yesnod:

Håper vi finner noe før sommerferien, men den blir ikke før i august, så da får vi eventuelt leie en askeladen 14 for de 3 uken :flag:

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...