SoBo Svart 22.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2014 Bare seks måneder til St. Hans! Fankern, ikke mer. rekker jeg å bli ferdig med alt jeg hadde tenkt å gjøre på båten før sola snur igjen da da Uanz, deilig at vi går mot lysere tider Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 22.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2014 Du blir aldri ferdig, SoBo, kjenner jeg deg rett, og hva skulle du da fyllt dagene med? Nei, ide- og planavdelingen er den viktigste vi har! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Fant frem en gammel tråd for å feire! I dag klokken 11:02 har sola snudd. På vei mot sommeren igjen! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Ikke bare har den snudd, men sågar vist seg frem i noen minutter! Dette blir bra. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LM 605 Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Mouche skrev 3 minutter siden: Ikke bare har den snudd, men sågar vist seg frem i noen minutter! Dette blir bra. Og enda bedre skal det bli, ikke før til lørdag, kommer atter regnet tilbake...... Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Mouche skrev 5 minutter siden: men sågar vist seg frem i noen minutter! Dette blir bra Bra sier du? Yr sier dette Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Alt er greit så lenge det ikke er frost og snø. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Ja, vi går mot lysere tider folkens. Forhåpentligvis på flere områder. Dette året har vært en lang, tung og mørk tid for mange. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Mouche skrev 47 minutter siden: Ikke bare har den snudd, men sågar vist seg frem i noen minutter! Dette blir bra. Og det var første gang siden 1. desember! Men jeg måtte opp i 2. etasje for å se den over nærmeste rekkehus her på Skjetten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 LM 605 skrev 46 minutter siden: Og enda bedre skal det bli, ikke før til lørdag, kommer atter regnet tilbake...... Så lenge det ikke blir kaldt og slik ufyselig forurensning (snø) blir det bra! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
LM 605 Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Lars H. skrev 2 minutter siden: Så lenge det ikke blir kaldt og slik ufyselig forurensning (snø) blir det bra! Enig med deg der. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 cosmic skrev 31 minutter siden: Alt er greit så lenge det ikke er frost og snø. Frost og snø er ikke noe for en siddis (gutt fra Stavanger). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 (redigert) Dang!! Plutselig ble jeg litt stresset over alt jeg skal rekker på båten før sjøsetting i april... Herlig! Redigert 21.Desember.2020 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 April? Jeg håper inderlig at det ikke er noe is i havnen i mars om 3 måneder! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Lars H. skrev 28 minutter siden: April? Jeg håper inderlig at det ikke er noe is i havnen i mars om 3 måneder! Ja men dere vikinger tåler lavere temperaturer en vi fra «Down Under»…. Midten av april passer bra hos meg … Men når dere begynne å klage over varmen ved over 25+ grader så trekker jeg et stor smil :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
BOBO II Svart 22.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2020 (redigert) Uff da så nærme til lurer vel på åssen dette skal gå litt nervøsitet kommer alltid på denne tiden har ny båt og da er alt nytt I følge oversiktsbilde tatt fra toppkamera i havna nå er det ingen is i leangbukta i dag heller.....................dagen i dag er 1 minutt lengere en i går. Redigert 22.Desember.2020 av BERGSTAD (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
lurvetass Svart 23.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Bare til informasjon for dere som ble stressa av at sola har snudd. Dagen i dag er hele 16 sekunder lengre her i Fredrikstad https://www.timeanddate.no/astronomi/sol/norge/fredrikstad Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
alidal Svart 21.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2022 Da går det mot lysere tider igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2022 (redigert) På julaften blir faktisk dagen 1 minutt lengre, og når jeg skal sjøsette siste uke i mars, vil dagen ha blitt 7 timer lengre! Det er bare å glede seg. Idag er dagen under 6 timer. Redigert 21.Desember.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
LM 605 Svart 21.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2022 Lars H. skrev 22 minutter siden: På julaften blir faktisk dagen 1 minutt lengre, og når jeg skal sjøsette siste uke i mars, vil dagen ha blitt 7 timer lengre! Det er bare å glede seg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2022 (redigert) Nå er det ikke mye futt i solcellepanelene på båten min, horisontalt montert under (lys) presenning. Så nå har jeg gitt batteriene litt mat fra landstømladeren. EDIT: Tidene er norsk "vintertid", så det blir 1t feil om sommeren. Redigert 21.Desember.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Brigg Svart 21.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2022 Gratulerer med dagen! Lars H. skrev 54 minutter siden: Idag er dagen under 6 timer. 4,5 timer i Trondheim. Men det tar vi glatt igjen med lyse kvelder og netter om et halvår. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
romsabonden Svart 21.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2022 Her snur sola🤪 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2022 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.