Jump to content

Sola snur!


REM

Recommended Posts

Takker for hintet!

Pinsa e pinadø ikke før juni :eek: :eek:

Nei, da satser vi på båtpåske...

(Stor i kjæften kan man vel være på feil side av sol-snuinga, hva?) :lol:

 

Forresten: 2009 er arbeidsgivers år... Til og med 17 mai er på en søndag og det er 6-7 arbeidsdager i jule-ukene :cryin:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Idag snur sola!

 

Kl. 13.04 går det oppover igjen! Lysere tider, våren og sommer og sol rett rundt hjørna.

 

http://www.bt.no/forbruker/vitenskap/article679251.ece

 

:flag::flag::flag:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Der skjedde det igjen altså. :cheers_wine: Nøyaktig i dette minutt, den 21/12-2008 kl 1304 snur sola igjen og starter nok en gang på sin klatring på himmelen som vil gi oss stadig lengre dager utover.

Deklinasjonen er nå på sitt største, med omlag 21 grader.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg definerer det slik: Nå er båtsesongen 08 over og 09 sesongen har nettopp begynt! Nå har vi gått og gledet oss til dagen sola snur siden vi satte båtene på land. Nå er det snart tid for vårklargjøring ettersom det går mot lysere tider.

 

Så velkommen til båtsesongen 2009 :flag::cheers_wine: !

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Syns det er lysere allerede, jeg...

Stemmer det ja. Her i Stavanger har vi allerede 2 min. lengre ettermiddager, mens morningene fortsatt skal bli to minutt kortere med kulminasjon den 28. desember. Deretter blir de lengre de også. Den 30. desember begynner det å hjelpe på med 2 min lengre dager hver dag. :cool:

 

Måtte bare ned i båten i dag å foreta et utvendig rundvask. Alt liver opp liksom i påvente av lysere tider. Sesongen er jo snart slutt og en ny en står for døren den 1. januar alt.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Herlig! Nå kan nedtellingen endelig begynne, 13 uker igjen til sjøsetting. Men foreløpig skal Trudelutt få "sove godt" (som Odd Børretzen sier) på land under presenningen noen uker til før jeg vekker henne.

 

Lars H. :santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dere må slutt å tulle. Solen SNUR faktisk. Like før så dauer vinden HELT av, og det er i dette øyeblikket solen står helt stille, før solguden setter stikka i revers og bakker opp hele ildkula. Så begynner det å gå mot sommer.

 

Og, for å sikre at dette går i boks, så badet vi i sjøen på fredags ettermiddag. En tradisjon. Meget bra.

 

Over og ut.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er definitivt en merkedag!

Vi er nå på vei mot lengere dager, bensinprisen og renter er på vei ned, det snakkes til og med høyt om skattelettelse i disse finanskrisedager :smiley:

 

Som om ikke dette er nok, fikk jeg fordundre meg solgt en båt jeg hadde liggende idag :cheers:

 

Så det ser aldeles ikke svart ut !!!!

 

(med respekt å melde til de som har arbeidsplasser som sliter)

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Klokken 23.38 UTC i dag 21 desember så er det vintersolverv... Det skulle vel bli rett over midnatt 00.38 den 22 desember for den gjengse nordmann bosatt i Kongeriket Noreg og har klokken stilt in på norsk normaltid

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Yippieh - Det går mot lysere tider og båtsesongen...

 

:flag_bp:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...