Astor Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Påsken kommer sent neste år, Marwin! Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Marwin Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Takker for hintet! Pinsa e pinadø ikke før juni :eek: Nei, da satser vi på båtpåske... (Stor i kjæften kan man vel være på feil side av sol-snuinga, hva?) Forresten: 2009 er arbeidsgivers år... Til og med 17 mai er på en søndag og det er 6-7 arbeidsdager i jule-ukene Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Fanafjord Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Idag snur sola! Kl. 13.04 går det oppover igjen! Lysere tider, våren og sommer og sol rett rundt hjørna. http://www.bt.no/forbruker/vitenskap/article679251.ece Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Ficher Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Idag snur sola! Kl. 13.04 går det oppover igjen! Lysere tider, våren og sommer og sol rett rundt hjørna. http://www.bt.no/forbruker/vitenskap/article679251.ece Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Nå ja, hvilken vei sola tar i dag er noe usikkert for her er det tett tåke , men bak alt dette gråe får en satse på at sola har nådd bunnen og nå ( øyestraks ) er på vei oppover igjen . Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Der skjedde det igjen altså. Nøyaktig i dette minutt, den 21/12-2008 kl 1304 snur sola igjen og starter nok en gang på sin klatring på himmelen som vil gi oss stadig lengre dager utover. Deklinasjonen er nå på sitt største, med omlag 21 grader. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Thorlyn Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 DEILIG Humøret blir straks lettere når man tenker på lysere tider. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Sun Flyer Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Syns det er lysere allerede, jeg... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kjetil1 Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Jeg definerer det slik: Nå er båtsesongen 08 over og 09 sesongen har nettopp begynt! Nå har vi gått og gledet oss til dagen sola snur siden vi satte båtene på land. Nå er det snart tid for vårklargjøring ettersom det går mot lysere tider. Så velkommen til båtsesongen 2009 ! Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Hans-Petter Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 no får vi bare se fremmover mot en fin sommer . Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Herlig når det går mot vår igjen. Viser ikke mye idag, men.... likevel. Tar en tur i båthavna nå.... Henger opp Julelys i masta på trawleren:-))) Det er en slags bekreftelse på det som "hele bygda" tror. Mannen er gal...He.he.... Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Syns det er lysere allerede, jeg... Stemmer det ja. Her i Stavanger har vi allerede 2 min. lengre ettermiddager, mens morningene fortsatt skal bli to minutt kortere med kulminasjon den 28. desember. Deretter blir de lengre de også. Den 30. desember begynner det å hjelpe på med 2 min lengre dager hver dag. Måtte bare ned i båten i dag å foreta et utvendig rundvask. Alt liver opp liksom i påvente av lysere tider. Sesongen er jo snart slutt og en ny en står for døren den 1. januar alt. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Herlig! Nå kan nedtellingen endelig begynne, 13 uker igjen til sjøsetting. Men foreløpig skal Trudelutt få "sove godt" (som Odd Børretzen sier) på land under presenningen noen uker til før jeg vekker henne. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jupan Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Dere må slutt å tulle. Solen SNUR faktisk. Like før så dauer vinden HELT av, og det er i dette øyeblikket solen står helt stille, før solguden setter stikka i revers og bakker opp hele ildkula. Så begynner det å gå mot sommer. Og, for å sikre at dette går i boks, så badet vi i sjøen på fredags ettermiddag. En tradisjon. Meget bra. Over og ut. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 21.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2008 Da er vi i rute - 3 måneder igjen å spare på - til ny teinehaler altså Skal være klar til bruk før påske Lysere dager er det beste som finnes på denne årstiden Sitér dette innlegget Link to post
Fiskmåsen Svart 22.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2008 Deklinasjonen er nå på sitt største, med omlag 21 grader. Ja sånn ca. Eller nærmere 23gr 26,4min iflg. almanakken Båtsesongen er dermed igang igjen! Fa Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 22.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2008 Båtsesongen er dermed igang igjen! Fillern. Og jeg som tok opp 2 båter i helgen. (dvs en på Torsdag og en på Lørdag.) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Vierskjær Svart 22.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2008 Ja, det er definitivt en merkedag! Vi er nå på vei mot lengere dager, bensinprisen og renter er på vei ned, det snakkes til og med høyt om skattelettelse i disse finanskrisedager Som om ikke dette er nok, fikk jeg fordundre meg solgt en båt jeg hadde liggende idag Så det ser aldeles ikke svart ut !!!! (med respekt å melde til de som har arbeidsplasser som sliter) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Klokken 23.38 UTC i dag 21 desember så er det vintersolverv... Det skulle vel bli rett over midnatt 00.38 den 22 desember for den gjengse nordmann bosatt i Kongeriket Noreg og har klokken stilt in på norsk normaltid Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ingar Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Det skulle vel bli rett over midnatt 00.38 Oij, det har du selvsagt rett i, har endret tidspunktet i kalenderen... Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Yippieh - Det går mot lysere tider og båtsesongen... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
hanto1 Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Skal feire dette med en Mortlach 16 & fyr på snadda i Viknesen i kveld. Lar fortøyningene være da isen begynner å pakke seg. Håper på mildere vær i jula slik at krepseteinene kan tømmes for godsaker. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Det er jo denne dagen vi burde feire, ikke sankthans dag går vi jo mot mørke tider da jo.. Jeg stemmer for sankthans feiring i desember Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
OT-flyktning Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Kan vi ikke kalle det Sanktklaus Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Det er jo denne dagen vi burde feire, Det er vel faktisk akkurat det vi gjør og har gjort, lenge før kristendommens innmarsj. Vi feiret jol, jolablot. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.