Jump to content

TV i båten (digitalt bakkenett)


Kosmix

Recommended Posts

Vel fant ihvertfall denne hos Slevik Elektriske:

 

Beskrivelse: 22" LED TV UNITED DVBT MPEG4

Beskrivelse: Superflat 22'' FullHD LED TV med MPEG4 tuner

for 12V/230V.

 

-FullHD 1080p

-Kun 19,9mm tynn

-Kontrast 1000:1

-Responstid 5ms

-HDMI og CAM (CI)

-Kun ca 26W strømforbruk

-pris kr 3998

Når vi vet at 22" allerede er i handelen, er ikke de litt større langt unna.

Link to post
Share on other sites

Søker en med"united TV" -manchester hos Google, får en opp litt om United TV. lydogbilde.no har skrevet litt om dette merket.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er ikke godkjenning en administrativ rutine? Når først DVB-T mottaker og MPEG4 dekoder så handler vel resten om kvalitet i komponentene? Og den tror jeg ikke Riks-TV bruker tid på å utforske. Der er det nok virker - viker ikke, vel... Støtte for CAM er vel kanskje noe Riks-TV er opptatt av for å kunne tjene penger på de ikke frie kanalene. :)

Link to post
Share on other sites

Er ikke godkjenning en administrativ rutine?

Det er en teknisk/administrativ rutine som koster noen kroner for importøren. Det er ingen krav om en sånn godkjenning for å bruke et apparat til å motta Riks-TV, men er ikke apparatet godkjent av Riks-TV vil sannsynligvis Riks-TV ikke håndtere klager fra abonnenter på samme måte som abonnenter med godkjente apparater, og de vil kunne henvise kunden til importøren. Sånn sett blir det vel et kostnadsspørsmål for importøren om han vil betale for en godkjenning eller ei.

Støtte for CAM er vel kanskje noe Riks-TV er opptatt av for å kunne tjene penger på de ikke frie kanalene. :)

Apparatet må ha støtte for rett type CAM for at kortet skal kunne leses, signalene dekodes, og de kanalene man har betalt for skal kunne mottas.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Vet du ikke selv hvem du henvender deg til?

Kunne være greit å legge inn et sitat så man vet hvilket innegg man referer til.

 

Jeg er uenig med hljoen, desom motakeren ikke er godkjent av Riks TV får du heller ikke inn Rikst TV kanaler (betal TV)

NRK kanaler får du inn, men det har ikke noe med Riks Tv å gjøre.

Link to post
Share on other sites

Med andre ord har du ikke filla peiling på hva du snakker om.

Hallo, Mix: Du bør både spesifisere hva du sikter til og hvem du henvender deg til. Samt tone ned din krenkende ytringsmåte slik den her fremstår. Dette er et nettsamfunn, og respektfull skriftlig atferd bør og skal råde.

Link to post
Share on other sites

Kunne være greit å legge inn et sitat så man vet hvilket innegg man referer til.

Beklager, jeg blingsa alvorlig der...

Jeg er uenig med hljoen, desom motakeren ikke er godkjent av Riks TV får du heller ikke inn Rikst TV kanaler (betal TV)

Hvis de rette komponenten er tilstede i apparatet så fungerer det. Det er ikke godkjennelsen i seg selv som gjør at det fungerer.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Viser til tidligere innlegg:

Har nå testet tuneren til Grundig dekoderbox mot Tuneren til Grundig 12V 19" TV. Signalene er i utgangspunktet svake. Mener å huske at de var 58dB microvolt på UHF når det var analoge signaler. ( Måtta da ha antenneforsterker som nå er koblet vekk ). Både dekoder og TV fungerer uten forsterker. Jeg førskte med -3dB fast dempeledd. Med dempeleddet påkoblet fungerte ikke dekoderboksen eller TV`en. Forsøkte litt med variabelt dempeledd, men fikk egentlig ikke noe mer fornuftig ut av det. Konklusjonen er at TVèn og dekoderboks har tilnærmet samme tuner og 64 QAM demodulator. Jeg vil tro at demodulatorens kvalitet er viktig med så svake signaler. Vil tro øyehøyden er dårlig i signalet.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Dette var nyttig info, prin435. Hvis TV´n holder samme kvalitet som Grundigboksen er det jo strålende, og et godt salgsargument for denne

TV´n. Merkelig at dette ikke fremkommer av spesifikasjonene på de forskjellige apparatene :crazy:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Som tidligere lovet, så har jeg nå fått sjekket ut vedr United 22" LED 12v/230v MPEG4 mottaker. Denne er som sagt IKKE Rikstv godkjennt, men importøren opplyser at den funker fint med godkjennt Rikstv kort og cam for betalingstv. Denne LED TV'n kommer de IKKE til å søke Rikstv godkjenning for. Derimot vil de sørge for godkjenning av en Finnlux 22" og en Finnlux 24", begge med LED, 12v/230v og MPEG4 mottakere. Det opplyses at disse skal være isalg før sommeren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...