Jump to content

ny båt, GH 11 LS :D


Noflow

Recommended Posts

Kanskje motoren har startet :eek:

 

- Nå må du av med lokket og begynne å studere mekanismen. Jeg regner med at du har en slags "Start i gir beskyttelse". Se hvordan denne fungerer og lær deg dette ved å bevege på girspaken.

 

Deretter blir det å skru av startapparatet og se at den fjæra som beveger hakene i mot svinghjulet ikke har røket. Er dette i orden, kan selve mekanismen trenge litt smøring og "Oppfriing" Begynn med dette..... :smash:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

jaja... nå har jeg vasket osv... og begynte å tenke på at motoren burde vært hevet litt?

 

dsc01536.jpg

 

men problemet er at den er boltet fast, og da må jeg borre nye hull!

 

dsc01529.jpg

 

dsc01531.jpg

 

og da blir det igjen et par stygge hull, men jeg vet ikke om jeg kan heve så mye at det tåler å bli borret nye hull...

Link to post
Share on other sites

jaja... nå har jeg vasket osv... og begynte å tenke på at motoren burde vært hevet litt?

men problemet er at den er boltet fast, og da må jeg borre nye hull!

 

Hei, ser ut som du kan heise motoren noen cm. Hvis du er opptatt av å få flest mulig knop, bør kav. plata flukte med laveste punkt på akterspeilet eller 1-2 cm over. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...